Beantwoord

Mijn telefoon schakelt niet meer over van wifi naar 4g

  • 22 June 2018
  • 3 reacties
  • 21824 keer bekeken

Hallo,

Als ik met mijn telefoon samsung galaxy 8 plus thuis op wifi zit, geen probleem. Op het moment dat ik weg ga van huis dan gaat mijn telefoon niet meer automatisch over op 4G/KPN netwerk.
Als ik van 4G/KPN naar wifi ga werkt allemaal prima en automatisch.
Is dit een instelling op mijn telefoon die wellicht pee ongeluk veranderd is? Ik zou niet weten wat ik moet veranderen. Hopelijk kan iemand helpen.

Ik heb overigens alles van KPN mobiel en thuis.
Alvast bedankt voor jullie hulp.
icon

Beste antwoord door AnitaT 25 June 2018, 12:21

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 6
Badge +11
Hoi Anita,

Wat onhandig dat je telefoon niet meer automatisch overschakelt van je Wi-Fi naar je mobiele data. Dit kan inderdaad een instelling zijn van je telefoon die niet helemaal goed staat.

Wil je op je telefoon eens naar 'Instellingen'>'Verbindingen'>'Wi-Fi' (verbinding met...). Staat deze optie ingeschakeld bij je?
Ga vervolgens naar 'Wi-Fi Direct' en naar 'geavanceerd' om te kijken of 'Slimme netwerkwissel' ingeschakeld is. Probeer het zowel uit, als aan om te kijken of dit een verschil maakt.

Wil je me laten weten of dit geholpen heeft?

Ik hoor graag van je!
Hallo Burhan,

Dank je wel voor je reactie. Het probleem is gelukkig opgelost. Een vriend van ons heeft er in het weekend naar gekeken en kon het verhelpen.

Met vriendelijke groet,
Anita
Reputatie 2

Hallo Burhan,

Dank je wel voor je reactie. Het probleem is gelukkig opgelost. Een vriend van ons heeft er in het weekend naar gekeken en kon het verhelpen.

Met vriendelijke groet,
Anita

Hoe dan?