Beantwoord

MijnKPN en Extra 1GB aanvragen bij onbeperkt lukt nooit

  • 1 June 2021
  • 14 reacties
  • 92 keer bekeken

Badge

Beste lezers,

 

MijnKPN app blijft maar laden en uiteindelijk aangeven dat er op dit moment geen gegevens opgehaald kunnen worden en dat er geen extra opties zijn. Ik kan in de app dus geen 1GB extra aanvragen. Dit heeft ook nooit gewerkt.

Echter geeft de SMS aan dat ‘NL1000 AAN’ onjuist is. Zodoende kan ik geen gebruik maken van ‘onbeperkt’ internet.

Hoe los ik dit op?

icon

Beste antwoord door Alexandra van KPN 17 June 2021, 08:18

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 7
Badge +10

MijnKPN ligt er al sinds vannacht uit dus dat geldt voor heel Nederland. Het zou kunnen dat hierdoor het opwaarderen per sms ook niet kan, maar dat zie ik niet bevestigd staan.

Je hebt gesms-t naar 1266 neem ik aan?

Badge

Ja, naar 1266 gestuurd. MijnKPN ligt er bij mij al sinds april uit dan (toen ik abonnement nam bij KPN).

Reputatie 7
Badge +20

Hmm, dus het is jou sinds de startdatum van je abonnement, nog nóóit gelukt om fatsoenlijk in te loggen bij je MijnKPN account @freddyschregardus? En daarnaast lukt ook het aanvragen van 1Gb via sms niet? Dat is verre van handig natuurlijk :slight_frown:

Krijg je wél wat te zien als je niet inlogt via de app, maar via de MijnKPN website? Zo nee, zou je dan je mobiele nummer eens willen ontkoppelen en daarna opnieuw toevoegen? Ben benieuwd of het daarna wel goed gaat!

Reputatie 7
Badge +20

Hoe gaat het nu met je MijnKPN @freddyschregardus? Ben je er in tussentijd iets mee opgeschoten?

Badge

Ik kan inmiddels weer via sms mijn extra GB’s aanvragen.

MijnKPN daarentegen werkt heel erg beperkt. Ik kan geen extra opties bekijken, maar mijn facturen zijn dan wel weer te bekijken. 
Daarnaast vind ik de website ook zeer traag werken op een MacBook Pro met M1 via Safari met een internetsnelheid van 650Mb/s. Met die snelheid e.d. had ik het eerlijk gezegd wel wat sneller verwacht. En dit geldt dan alleen voor de functies die werken, want hij werkt in de meeste gevallen niet.

Wel tevreden, maar het is wel een punt van aandacht,

Reputatie 7
Badge +20

Ah, top dat het aanvragen via sms weer goed gaat nu! (wist je al dat de Unlimited bundels zijn verruimd sinds deze week? :blush: )

Ook met een fractie van jouw snelheid hoort MijnKPN goed te werken. Had je je nummer al ontkoppelt en opnieuw toegevoegd? Dat wil vaak wonderen doen in dit soort situaties!

Badge

Als ik op de link klik, moet ik inloggen. Ik weet niet welke gegevens ik hiervoor moet gebruiken. Met het MijnKPN account lukt het in ieder geval niet.

Ik heb het al meermaals ontkoppelt en wederom toegevoegd, echter lijken het echt internetsnelheidsproblemen, wat dus gewoon goed is.

Badge

Excuses voor de dubbel-post, maar hierbij nog even een screenshot vanuit Safari voor iOS 14.6 op een iPhone 12. Exact hetzelfde gebeurd ook in de MijnKPN app. Melding via Mac is ook exact hetzelfde. 

 

Reputatie 7
Badge +20

Als ik op de link klik, moet ik inloggen. Ik weet niet welke gegevens ik hiervoor moet gebruiken. Met het MijnKPN account lukt het in ieder geval niet.

Excuus, verkeerde link! Nu staat de juiste er :blush:

Zou je het mailadres dat je gebruikt voor je KPN ID willen noteren in het opmerkingsveld van je profiell? Dan neem ik even contact op met de MijnKPN mensen met de vraag of ze iets geks zien op jouw account wat kan verklaren dat dit al vanaf het begin mis gaat bij jou!

 

Badge

Ik heb mijn e-mailadres toegevoegd aan de persoonlijke opmerkingen op mijn profiel. 

Het speelt inderdaad al sinds ik aangesloten ben, dus sinds april ongeveer. Bijna niks werkt, behalve standaard services zoals een nieuwe simkaart aanvragen.

Trouwens, welke simkaart is meer geschikt voor een iPhone 12? De usim of NFC sim? Ik ben het niet nodig voor Apple Pay o.i.d. want dat werkt wel.

Reputatie 7
Badge +20

Top, bedankt! Heb je situatie naar ze doorgespeeld en verwacht begin volgende week antwoord :slight_smile:

Wat betreft NFC, wij geven geen simkaarten meer uit met NFC omdat dit tegenwoordig is ingebouwd in de meeste toestellen, zo ook in de iPhone 12. Als je nu geen sim met UFC hebt is dat geen enkel probleem dus en mocht je ooit wél willen betalen met je toestel, dan kan dat zonder simwissel!

Reputatie 7
Badge +20

Er is al het één en ander uitgesloten @freddyschregardus, maar ondanks dat is het nog steeds niet helemaal duidelijk waar dit precies door veroorzaakt wordt. Het onderzoek is nog in volle gang en ik hoop dan ook dat oorzaak en oplossing snel gevonden worden!

Badge

Dat is wel vervelend… misschien is het relevant, maar om mijn eigen medewerking te tonen: ik had hiervoor een abonnement bij Tele2 en ik heb mijn abonnement incl. toestel bij KPN via Mediamarkt afgesloten. Daarnaast had ik al een MijnKPN-account aangemaakt, voordat ik mijn abonnement er aan toe kon voegen. 

Ik hoop dat de oorzaak snel gevonden kan worden!

Reputatie 7
Badge +19

Goedemorgen @freddyschregardus, Maja heeft vakantie, daarom neem ik het van haar over.

We hebben intussen ook reactie ontvangen van de specialisten. Zij zijn bij de testen die ze gedaan hebben het probleem niet tegen gekomen. Daarom de checkvraag bij jou; hoe staat het er nu voor, werkt het intussen of gebeurt er nog hetzelfde? En maakt het nog verschil op welk moment je de MijnKPN app probeert te benaderen? Probeer je dit bijvoorbeeld alleen wanneer de (dagelijkse of maandelijkse)bundel is verbruikt of ook wel op andere momenten in de maand?