Beantwoord

Mobiel bereik in huis slecht sinds april 2016

  • 26 May 2019
  • 4 reacties
  • 1053 keer bekeken

Sinds april / mei 2016 is het mobiel bereik in mijn huis echt dramatisch. De enige plek waar ik thuis kan bellen is bij mijn slaapkamerraam. Op exact 10 cm2. Bellen in andere delen van het huis wordt onmogelijk gemaakt doordat de verbinding wegvalt of de persoon aan de andere kant mij simpelweg niet kan verstaan (schokkerig bellen). Nu zou je zeggen dat ik in de middle of nowhere woon, maar niets is minder waar: ik woon in Amsterdam, binnen de ring.

Er is me al eerder aangegeven dat een zendmast naast mijn huis is verwijderd welke de slechte verbinding veroorzaakt. Ik hoop nu dat er een oplossing is gevonden in 3 jaar tijd dat dit probleem zich voordoet.

Zou u daarom een update van deze situatie kunnen geven?

Hartelijk dank
icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 28 May 2019, 16:35

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Ha @Anke1981, welkom! Wat ontzettend vervelend lijkt me dat! Misschien kan je gebruik maken van VoWifi? Je wilt natuurlijk ook graag dat je zonder Wifi gewoon kunt bellen thuis. Daarom ga ik met je mee kijken. Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Ook graag je 06-nummer. Laat het hier even weten wanneer je dat gedaan hebt. Heb je trouwens bij jou in de straat of bijvoorbeeld in de tuin ook problemen, of gaat het puur om het bellen binnenshuis?
Hi @Marcia_
Hartelijk dank voor je snelle en begripvolle reactie. Voor het bellen met WiFi gebruik ik FaceTime, wat prima werkt. Alleen word ik voor werk regelmatig gebeld op mijn directe mobiele nummer (waar men dan geen gehoor bij krijgt) en ook lukt het me niet om op conference calls te kunnen inbellen. Hierdoor kan ik eigenlijk niet thuis werken.
Als je hier dus voor me naar zou willen kijken, zou ik dat fantastisch vinden. Ik heb zojuist mijn profiel ge-update.
Overigens is bij de voordeur het bereik goed, echter in het huis en in de tuin niet meer.
Alvast hartelijk dank
Reputatie 7
Badge +30
Eigenlijk alleen slecht nieuws vanaf mijn kant op dit moment. De dekking lijkt op jouw adres binnenshuis inderdaad niet optimaal. Ik kan er echter niet voor je achteraan, omdat jouw 06-nummer niet bij KPN direct geregistreerd staat, maar bij een zakelijke dochter van KPN. Je kunt zelf met je toestel bellen naar 1200 voor hun klantenservice. Zij zouden je hierin verder moeten kunnen helpen.

Je kunt daar ook direct navraag doen of zij gebruik maken van VoWifi. Je kunt namelijk met de geschikte iPhone ook gebeld worden op je directe mobiele nummer, terwijl je met Wifi verbonden bent. Dat is in dit soort gevallen echt een uitkomst. Wij bieden dit bij onze particuliere abonnementen, ik weet niet of zij dat ook doen bij zakelijke abonnementen.

Samenvattend: ik kan je helaas niet verder helpen, maar hopelijk kunnen de collega's via 1200 dat wel. Succes!
Dank @Marcia_ ik ga er achter aan :)
Dank voor je uitleg en het uitzoeken!