Mobiel doorschakelen met pauze in nummer.

• 17 augustus 2015
  • 2 reacties
  • 1066 keer bekeken

Ik heb ook een buitenlands telefoonnummer, en wil mijn nederlandse 06 nummer (tijdelijk) doorschakelen naar dat buitenlandse nummer. Om de kosten te beperken wil ik hierbij gebruik vaken van een Betamax inbelnummer, zodat de kosten uit de belbundel komen. Daarvoor moet er een pauze in het nummer staan.

Met de iPhone kan ik bellen naar 0202222020,00865454346645 (fictief) om doorgeschakeld te worden naar het buitenlandse nummer. Met een Nokia is dit dan 0202222020P00865454346645. Maar als ik de telefoon wil doorschakelen naar dit nummer dan krijg ik de melding dat het geen geldig nummer is. Direct doorschakelen naar het buitenlandse nummer werkt wel gewoon.

Is er een mogelijkheid om dit te doen?

2 reacties

Reputatie 7
Met de doorschakelfuncties in de centrale van kpn kan dat niet. Doorschakelen zit niet in een (mobiele) telefoon zelf.

Met **21 en **67 (doorschakelen bij niet opnemen) kun je alleen één nummer invoeren zonder pauze. Na netnummers mag er tegenwoordig ook geen pauze meer in zitten.

Met een Nokia kan bellen met pauze (p) wel, maar doorschakelen ook niet. Want dat ondersteunt KPN niet.

TIP: vermeld gewoon in de voicemail op welk nummer je wél te bereiken bent. De kosten zijn dan gewoon voor de beller.

Reputatie 7
Badge +24
; dat is een goede vraag wat de mogelijkheden zijn! Ik zie dat je al uitgebreid heeft verteld over de mogelijkheden die er wel en niet zijn. Schept dit duidelijkheid? Als je nog verdere vragen hebt, stel die dan gerust aan ons! 🙂

Reageer