Beantwoord

Mobiel vaak niet bereikbaar iPhone 11

  • 26 November 2019
  • 8 reacties
  • 637 keer bekeken

Steeds vaker krijg ik te horen dat de mobiele beller onbereikbaar is. Vervolgens bel ik nog een keer en dan gaat de lijn wel over. Meestal krijg ik dan de reactie dat de eerste keer de telefoon wel overging en waarom ik gelijk ophang om dan weer te bellen. Ik heb inmiddels een nieuwe telefoon (iphone 11) en een nieuwe simkaart. Het probleem wordt echter niet minder, maar juist steeds erger. Steeds vaker komt er bij uitgaande gesprekken geen verbinding tot stand en denkt de ontvanger dat ik zelf weer heb opgehangen. Erg vervelend, zowel voor mij als de ontvanger.
Ben benieuwd naar de oplossingen voor dit probleem.

 

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 10 December 2019, 20:31

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @MijkeV, welkom bij ons op het Forum. 

Je geeft niet niet bepaald bereikbaar te zijn. Dat is niet fijn. Je hebt hiervoor zelfs al een nieuw toestel en simkaart gehad, maar dat mocht niet baten. Nu weet ik dat er wat problemen waren met de bereikbaarheid van iPhones. Dit had te maken met de firmware. Ik ben dus benieuwd welke versie er nu op jouw toestel staat en of je deze kunt updaten. 13.2.3 is uit mijn hoofd de nieuwste firmware versie. Die moet het probleem oplossen. Is dit niet de oplossing? Wil je dan jouw Forumprofiel voorzien van postcode + huisnummer en mobiele nummer?  Ik hoor dan graag weer van je als je dat gedaan hebt. Dan ga ik eens meekijken wat ik verder kan ontdekking wat jouw slechte bereikbaarheid kan verklaren. 

Reputatie 7
Badge +20

Ik ga er van uit dat het inmiddels is gelukt. Zo niet, dan hoor ik uiteraard nog graag van je, dan kijken we verder. 

Hallo Bart. Dank voor je reactie. Ik heb jouw eerste bericht gemist. Ik ga hier vanavond even naar kijken, weet nog niet zo snel waar ik de firmware kan vinden en ben nu aan het werk.Dank akvast

Reputatie 7
Badge +20

Onder instellingen > Algemeen> Info staat de huidige versie, onder Software update de nieuwste versie mocht die beschikbaar zijn. 

Hallo Bart, Daar tref ik aan softwareversie 13.2.3
Modemfirmware 1.01.19

Ik kan geen update doen van de firmware.  Ik zal mijn forum profiel aanpassen met de nodige persoonlijke gegevens.
Hopelijk heb je nog goede tips.

Reputatie 7
Badge +20

Dat is de nieuwste versie inderdaad. Daar ligt het probleem dus niet aan. :( De dekking is volgens mijn gegevens ook goed. Ook daar kan het in theorie niet aan liggen. 

Ervaar je naast dat je niet goed bereikbaar bent ook problemen met mobiel internet? En ervaar je de problemen enkel thuis of overal? En hoeveel streepjes bereik heb je dan precies?

Ik heb geen problemen met mobiel internet.de problemen met het bellen zijn overal, niet regio gebonden. Het aantal streepjes bereik is vaak gewoon vol. Wel krijg ik dan met enige regelmaat een zwart scherm met “bellen mislukt”. En dan annuleer of bel terug als optie.

Reputatie 7
Badge +20

Alleen met bellen en dus overal. Heb je jouw simkaart al in een ander toestel getest? Is het dan wel goed? Zo niet wil ik je aanraden een vervangende simkaart aan te vragen. Is het dan wel goed. Dan zit het probleem in het toestel. Ik wil je dan aanraden om even de instellingen langs te lopen of zelfs even langs de winkel te gaan zodat mijn collega kan meekijken in het toestel.