Beantwoord

Mogelijk vervallen 06 nummer herstellen?

  • 12 August 2019
  • 10 reacties
  • 1049 keer bekeken

Goedemorgen,

Ik heb een Facebook account dat gekoppeld is aan een 06-nummer op een pre-paid kaartje.

Nu vraagt Facebook om mijn identiteit te bevestigen op Facebook en wilt een SMS sturen naar dit nummer. Echter, dit is een pre-paid kaartje en ik kwam er laatst al achter dat ik het tegoed niet meer kun updaten voor het nummer. Helaas heb ik het nummer op het Facebook account niet vervangen. De SIM kaart heb ik dus wel nog en zou pas verlopen op 16-11-2019, maar ik vind geen netwerk erop. Is het mogelijk om dit nummer te herstellen zodat ik er weer tegoed op kan zetten en het Facebook account kan herstellen?

Mocht dit mogelijk zijn, is er een mogelijkheid om een specifiek telefoonnummer aan te vragen bij KPN of evt. andere providers?

Alvast bedankt!!

Met vriendelijke groet,
Karsten
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 17 August 2019, 19:08

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Goede vraag, Karsten. Het werkt met prepaidkaarten zo dat je ze een keer per half jaar moet gebruiken. Dat wil zeggen, even bellen, sms'en of wat datagebruik. Als je dat niet doet wordt je nummer bevroren. Dat wil zeggen dat je alleen nog maar gesprekken kunt ontvangen, bellen naar gratis nummers, en opwaarderen. Om het nummer dan weer te ontdooien moet je binnen 90 dagen je tegoed opwaarderen. Doe je dat niet, dan komt het nummer in z'n geheel te vervallen. Dat staat verder los van de verloopdatum die op de simkaart staat. Dat is alleen de uiterste activatiedatum van de simkaart.

Heb je enig idee hoe lang je hem niet gebruikt hebt? Vul verder je gegevens in op je profiel, en laat weten als je dit gedaan hebt. Graag het 06-nummer invullen + simkaartnummer. Dan kijk ik het hier verder wat de opties zijn.
Hoi Erik,

Ik vermoed dat mijn nummer dan bevroren is. Zelf heb ik er niet mee gebeld of geSMS't, kan zijn dat er wel wat data verbruikt is. Een maand of twee geleden geloof ik dat ik wel nog smsjes binnen kreeg. Inmiddels niet meer en heeft mijn telefoon geen netwerk meer als ik hem aanzet. Ik heb ook een maand of 3-4 geleden geprobeerd om weer op te waarderen. Dit, in de tijd dat het nummer dan wellicht al 'bevroren' was dan denk ik. Dit lukte toen echter niet.

Mijn profiel heb ik inmiddels up-to-date gebracht en het nummer erin gezet.

Alvast bedankt voor je verdere hulp!
Reputatie 7
Badge +21
Hallo @Karsten89
Moderator Erik zal dit nog onderzoeken, maar de signalen die je aangeeft zijn niet goed.

Als je niet meer kan opwaarderen, dan is de periode van 90 dagen bevroren ook al voorbij.
Het nummer zal voor jou nooit meer ontdooien, dat ben je kwijt.
Reputatie 7
Badge +30
Slecht nieuws, Karsten. Het nummer is inderdaad weg. Dat betekent dat we hem op je bestaande simkaart in ieder geval niet meer kunnen herstellen. Ik heb nog even de vraag uitstaan of hier nog een mouw aan te passen valt op een andere manier. Ik verwacht dat het niet kan, maar fingers crossed.
Oei, dat klinkt niet zo best.. dus of het nummer op een andere manier nog te krijgen is, is nog de vraag?
Reputatie 7
Badge +30
Er gloort licht aan de horizon, Karsten. We hebben misschien een optie. Ik wacht nog even op finale bevestiging en dan kom ik er bij je op terug.
Dat zou super zijn Erik! Ik wacht geduldig af.
Reputatie 7
Badge +30
Ik moet je toch weer teleurstellen 😞 De collega heeft het nagekeken en geprobeerd en helaas lukt het niet meer.
Ik moet je toch weer teleurstellen 😞 De collega heeft het nagekeken en geprobeerd en helaas lukt het niet meer.

Balen.. en er is geen andere optie om een specifiek 06 nummer aan te vragen?
Reputatie 7
Badge +30
Helaas niet. Ook als we een nummerwijziging doorvoeren krijg je een willekeurig vrij nummer uit de database toegewezen.