Beantwoord

Netwerk 4G verbeteren Witteveen

  • 5 October 2019
  • 7 reacties
  • 235 keer bekeken

Beste kpn wanneer krijgen we een goede dekking van het 4g netwerk in Witteveen Drenthe. Jullie beloven van alles maar dat kom je ook niet na.
Aan het lijntje houden dat kun je wel.
Woon nu 15 jaar in dit prachtige dorp maar 4g en bellen is echt waardeloos is daar nou helemaal niks aan te doen.
Wordt er echt moedeloos van 10 keer op een dag je telefoon opnieuw op starten dat geven jullie aan.
Maar dat schiet niet op DOE Wat!!
Vriendelijke groet Rob.
icon

Beste antwoord door Joran 9 October 2019, 08:53

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hallo Rob,

Ik heb in mijn Drents dorp precies hetzelfde. Met dit verschil dat wij helemaal geen KPN-netwerk hebben.

Een paar maanden geleden heb ik het hier ook nagevraagd. Als antwoord kreeg ik dat het alleen kans van slagen heeft als ikzelf een actie op poten zet in het dorp. Want dan is er kans dat er een vergunning komt.

Dat gaat het dus niet worden. Ons hele dorp zit nu op Vodafone aangezien dat de enigste provider is met een bescheiden signaal hier.

Er is hier officieel ook al geen ontvangst van Digitenne van KPN. Duidelijk is dat het Drentse platteland niet rendabel is voor KPN om in te investeren.
Bedankt voor je reactie, ik ben gewoon afhankelijk van de kpn Vodafone is hier geen optie die hebben hier geen bereik.
Heb ook geen wifi dus dat maakt het lastig.
Terwijl ik in het bos (150m) vol berijk heb daar staat ook een mast je zou denken dat ie de hele omgeving doet maar nee dat dan weer niet.
Heb ze pas geleden nog gebeld dan zeggen ze ja, er komt een nieuwe update wacht maar af het wordt beter.
Nou dus niet ben nou bezig met een versterker er tussen te zetten kijken of dat iets scheelt hopen maar.
@Robbedoes44 Ik weet zo even niet hoe ver KPN is met de diversiteit aan smartphones die WiFi-bellen ondersteunen, maar Vodafone is in mijn perceptie het verst ermee, T-Mobile is pas begonnen. Hopelijk heb je wel vast internet van 1Mbps of meer, dan kun je in ieder geval bellen met je smartphone in de buurt van huis.

Andere optie is om je SIMkaart in een mobile modemrouter te stoppen waaraan je dan een buitenantenne aan monteert en dan binnenshuis een standaard huistelefoon via een RJ11 telefoonlijn. Kan ook een DECT set zijn. Dan kun je rondom huis bellen met een vaste telefoon via je 06-nummer. Als je de modemrouter vastzet op 2G-only en je richt de buitenantenne op een mast waar 2G 900MHz op zit, heb je de beste kansen. O.a. Huawei E5186s-22a zou je hiervoor kunnen gebruiken.

Ik zie dat ook Vodafone niet gunstig lijkt, maar ten oosten van Witteveen staat een T-Mobile mast is, met o.a. 3CA 4G, dus dat is denk ik de beste optie als je gewoon ook in het hele dorp 4G wilt hebben. Wel eerst uitproberen, want alleen een mastlocatie en wat getallen geeft geen garantie.
Alle 3 providers kunnen 4G via prepaid, dus dat is makkelijk voor 10 euro of zo in een maand uit te vissen.
Dank voor de reactie ga het uitproberen.
Dank je.
Reputatie 7
Badge +28
Hoi @Robbedoes44, top dat je al zo goed geholpen wordt hier :)

Het bereik in Witteveen is inderdaad verre van optimaal. Ik zie overigens geen mast in een bos in de buurt, weet je zeker dat die van KPN is? In Aalden en aan de N381 (ter hoogte van Westerbork) staan de dichtstbijzijnde masten. Ik doe navraag of er een verbetering in de planning staat en laat het je weten zodra ik reactie heb.
Beste Jordan, inderdaad is geen mast van KPN maar hier hoor ik dat het 't mobiel is die daar een mast herft
Reputatie 7
Badge +28
Goed en slecht nieuws. We gaan het bereik in Witteveen inderdaad verbeteren. Het slechte nieuws is dat het nog een tijd gaat duren, er moet namelijk een geheel nieuwe mast worden geplaatst. Daar komt een hoop bij kijken. Overleg met de gemeente over een geschikte locatie, een vergunningstraject, de daadwerkelijke bouw van de mast en het verbinden van die mast met ons netwerk. Witteveen is helaas niet het enige gebied waarin we met dergelijke trajecten bezig zijn. De doorlooptijd zal daarom minimaal twee jaar zijn.

Niet het nieuws waarop je had gehoopt kan ik me voorstellen. Ik weet niet zeker op welke update de helpdesk doelt. Misschien Mobiel bellen via wifi van KPN? Als je toestel daar geschikt voor is kun je daar nu al gebruik van maken. Hiermee gebruik je de WiFi verbinding in huis om binnenshuis een betere verbinding te krijgen. Lees de link voor alle informatie daarover.

Reageer