Netwerk dekking


 Hoezo altijd 4G voor heel nederland ?? https://

44 reacties

Yes het is zover ik mag over en ga naar Tele2 heb het per direct geregeld en wat denk je KPN gaat akkoord dat ik mijn nummer mag houden ... gaat er toch iets goed ..........
Reputatie 7
Badge +30
Oké!
PS 2 van mijn collega's zijn inmiddels ook al overgestapt ....
Zoals je al merkt heb ik geen zin meer in dit alles , het is en blijft K$$#T sorry, maar ik vind dat ...
Zit nu ff testje te doen , zit op 4G en ik haal maar liefst de 8.59 Mbps ipv de beloofde snelheden.

Ik tel de maanden af nu nog maar 6 maandjes ... eerst ff op vakantie dat scheelt weer .

Voor mij geen KPN meer ..
Reputatie 5
Badge +8
zet je apn op 3G en doe dezelfde test in de tuin (ik kan toch concluderen dat je NIET op je wifi zit)??? Wat is nou je meting/signaal/snelheid en je telefoonbereik?

De afbeelding hieronder is dus een test die ik thuis heb gedaan buiten in de tuin met "zicht" op de masten van KPN

Testbuiten.jpg

Zit ik afgelopen nacht midden in een fabriek in een laboratorium ik denk he ik heb 4G ik ga eens kijken hier hoe snel internet is ik start de speedtest op en ik val bijna om van verbazing ik haal de 23.20 Mbps onvoorstelbaar thuis kom ik niet hoger dan max 16 Mbps.... en gelijk krijg ik een berichtje van KPN dat ik al de helft heb verbruikt van mijn 1000 Mb voor deze maand ...... Pfff met al dat testen van mijn snelheden heb ik mooi 400 mb vergooid .. nu maar rustig aan doen de rest van de maand  wordt even afzien :-)

Is mijn telefoon uiteindelijk toch wel goed .... 

 Screenshot_2016-03-02-23-36-22 (2).png

Speedstest met wifi down 140.05 Mbps en up 20.58 Mbps ....

Op 3G/H+ kom ik niet verder dan 2 Mbps wel een netwerk bereik van maar liefst 3 streepjes en soms wel 4 streepjes ...Wouw...

Weer terug naar 4G  een streepje netwerk en 2,75 Mbps download en 5.89 Mbps upload .... 

minuutje later 8.08 Mbps en up 6.94 Mbps

weer minuutje later 13.52 Mbps down en 7.21 Mbps up

nu weer stabiel rond de 13 Mbps ....

Reputatie 5
Badge +8
raar, ik vermoed nou dat er iets niet goed zit met je simkaartinstellingen/netwerkinstellingen (kan lokaal op toestel of bij KPN zelf zijn). Wil je proberen de apn voor een 3G verbinding in te stellen, en dan je snelheid te testen?

rodu59 schreef op 2 mar '16 om 15:01u- inderdaad bij APNs staat KPN Internet: portalmmm.nl

- Roaming staat standaard altijd uit

- Ik heb de keuze: alleen GSM, Alleen WCDMA, WCDMA/GSM, LTE/WCDMA/GSM en de laatste staat aangevinkt.

Na de keuze samsung handmatig instellen op de site alle instellingen nagelopen staat er bij Verificatietype: Geen

maar bij instellingen in mijn toestek staat PAP aangevinkt

Ook de tekst bij Type toegangspunt is enkel default maar in mijn toestel stond/staat : default,mms,supl

Net nog even contact gehad met KPN ivm een geschreven klacht over dit alles ..... hier eigenlijk niet verder mee gekomen omdat KPN zich aan de "regeltjes houdt" ..... ik krijg een mailtje met een formulier die ik in moet vullen voor de technische dienst ..

 
In verband met PAP en default heb ik alle opties uitgeprobeerd maar dat maakt geen verschil .

- inderdaad bij APNs staat KPN Internet: portalmmm.nl

- Roaming staat standaard altijd uit

- Ik heb de keuze: alleen GSM, Alleen WCDMA, WCDMA/GSM, LTE/WCDMA/GSM en de laatste staat aangevinkt.

Na de keuze samsung handmatig instellen op de site alle instellingen nagelopen staat er bij Verificatietype: Geen

maar bij instellingen in mijn toestek staat PAP aangevinkt

Ook de tekst bij Type toegangspunt is enkel default maar in mijn toestel stond/staat : default,mms,supl

Net nog even contact gehad met KPN ivm een geschreven klacht over dit alles ..... hier eigenlijk niet verder mee gekomen omdat KPN zich aan de "regeltjes houdt" ..... ik krijg een mailtje met een formulier die ik in moet vullen voor de technische dienst ..

Reputatie 5
Badge +8
Hallo

We hebben nou wel kortgesloten dat het iig. niet aan het toestel ligt maar misschien aan je simkaart.

Laatste vragen:

- Kan jij voor de apn instelling opnoemen van je simkaart? (moet zijn: portalmmm.nl)

- Staat roaming aan of uit (zonodig, uitzetten)?

-  heb je evt. nog een mogelijkheid om handmatig je netwerktype te veranderen (2G/3G/4G)?

Weet niet welke type Samsung S5 je hebt, maar misschien dat je uit de voeten kan met de toestelhulp, handmatig instellen van je provider-verbinding:

https://www.kpn.com/prive/mobiel/service/installeren-gebruiken/toestelhulp.htm#/samsung/g900f-galaxy-s5/usecase/internet/handmatig-instellen

Na het een en ander te hebben uitgesloten volgens de toesteltips heb ik wel een snelheidsverhoging van mijn 4G van maar liefst 2 Mbps 

Oke Ziggo 4G kaartje van mijn vrouw in mijn toestel en dat van KPN in het toestel van mijn vrouw .

Mijn S5 met Ziggo 4G op met dezelfde speedtester ...... 34.76 Mbps 

Het KPN kaartje in het toestel van mijn vrouw Samsung note 3 ook met dezelfde speedtester ....... 6 Mbps meerdere keren getest dan mag ik nog blij zijn dat ik met mijn toestel wel de 15 Mbps haal met KPN...

Dit alles onderdezelfde omstandigheden binnenshuis op dezelfde plaats .

Ik wordt er zo moedeloos van dat ik niet wordt geloofd dat alles aan het toestel ligt of aan het feit dat ik binnenshuis zit ........

Reputatie 5
Badge +8
Misschien kan dit van waarde zijn voor je:

https://www.kpn.com/prive/mobiel/service/installeren-gebruiken/toesteltips.htm

En bij nadruk op punt:

- Snelheid

- Ontvangst

- Updates

Voor de test, had je een simkaartje van je vrouw in je telefoon gehad, kan je evt. jouw simkaart in de telefoon van je vrouw prikken, en de tests nogmaals uitvoeren? Ik vermoed namelijk eerder dat het aan je toestel ligt (misschien een app wat als "stoorzender" fungeert, bluetooth verbinding oid.).

Als ik buiten sta en dus niets van dat alles om mij heen heb en ik bijna zicht heb op 2 zendmasten ( zoals wordt beweerd door KPN) dan haal ik nog niet de snelheden die worden beloofd ik haal max 14Mbps buiten en 13 Mbps binnen in huis en niet de gemiddelde van 35 Mbps wat op de site staan van KPN ...

https://www.kpn.com/prive/mobiel/informatie/4g.htm

En nogmaals ik benadruk dat ook ik begrijp dat als je binnen in een gebouw zit dat je verbinding minder/slecht is door alles wat er om je heen bevind.... Echt dat meen ik , maar dat je helemaal geen verbinding heb en vaak zelfs geen 2G  zodat je ook niet meer kunt bellen daar kan ik niet mee leven  , en het vreemdste van alles is op de momenten dat ik wel eens een verbinding heb, heb ik zelfs wel eens 4G gehad ( binnen in een fabriek in een geisoleerde stuurhuis !) Dus waarom kan het soms wel en heel vaak niet .... 

Oke geen 4G maar een constante Etje of mischien een 3G dat mag je dan toch wel verwachten ..

En de info wat betreft het dataverbruik , ik heb deze alleen van de afgelopen 4 maanden getest en dan is er een maand wel precies gelijk ook dat vind ik vreemd . Ik ga dat nog een maandje volhouden want ik mag kosteloos mijn contract verbreken na  1 jaar :-)

Reputatie 5
Badge +8
Als je de betonnenwanden van je huis en van je werk eruit sloopt, met daarbijbehorende metalen leidingen/buizen, of eigenlijk alles wat van metaal is in het gebouw eruit sloopt, heb je dan nog steeds slecht 4G/3G/2G/UMTS/GPRS bereik? Misschien evt. verwijderen van aluminium ondervloer? Heb je dan nog steeds slecht 4G/3G/2G/UMTS/GPRS?? Denk graag in oplossingen, sorry als het evt. sarcastisch overkomt.

Het aangeven van de dataverbruik ga ik met  mee, niets is onbetrouwbaarder wat het telefoon aangeeft, ik zou ook niet op dat info nagaan, maar dat is een mening van mijn kant

Voor een ambassadeur kun je je weinig inleven, als een typefoutje al je talenknobbel prikkelt .. :-)

.....dus als je niets weet te melden kun je beter je mond houden ....

Reputatie 7
Badge +30

rodu59 schreef op 1 mar '16 om 00:12u

Pfff nu ik zelf ook bijhoud wat mijn internet verbruik is op mijn mobiel en wat KPN aan verbruik laat zien , zie ik hier ook wel verschillen die ik wel heel vreemd.

In December zou ik volgens KPN 1078 MB hebben verbruikt terwijl ik op mijn mobiel niet verder kom dan 775 MB..

In Januari is er geen verschil zowel KPN als mijn mobiel zien een verbruik van 299 MB.

In februari echter weer een verschil KPN 769 en mijn mobiel 650 Mb.

Nu betaal ik voor 1000 Mb en heb ik daarboven ook geen kosten maar wel minder snel ( alhoewel ik het niet eens gemerkt heb het is toch al zeer traag) is het wel vreemd dat er verschillen zijn , ik heb gebeld, maar die mevrouw had een maandagmorgen huneur denk ik want alles lag aan mij ..... en mijn mobiel... Ik heb vriendelijk gedag gezegd en opgehangen want anders zou ik mij weer boos maken .

Ik betaal wederom op tijd en wat er gevraagd wordt .



Hoi,

Hebben we het nu over MB of Mb? Of bedoelen we MiB?

De echte vraag is natuurlijk of de teller in je telefoon wel gelijk heeft. Want voglensmij argumentum ad ignorantiam

Robin

Pfff nu ik zelf ook bijhoud wat mijn internet verbruik is op mijn mobiel en wat KPN aan verbruik laat zien , zie ik hier ook wel verschillen die ik wel heel vreemd.

In December zou ik volgens KPN 1078 MB hebben verbruikt terwijl ik op mijn mobiel niet verder kom dan 775 MB..

In Januari is er geen verschil zowel KPN als mijn mobiel zien een verbruik van 299 MB.

In februari echter weer een verschil KPN 769 en mijn mobiel 650 Mb.

Nu betaal ik voor 1000 Mb en heb ik daarboven ook geen kosten maar wel minder snel ( alhoewel ik het niet eens gemerkt heb het is toch al zeer traag) is het wel vreemd dat er verschillen zijn , ik heb gebeld, maar die mevrouw had een maandagmorgen huneur denk ik want alles lag aan mij ..... en mijn mobiel... Ik heb vriendelijk gedag gezegd en opgehangen want anders zou ik mij weer boos maken .

Ik betaal wederom op tijd en wat er gevraagd wordt .

Ja ik lees het voor omdat jij niet wist dat dat bestond ik citeer: Mooi hoor, maar waar is de 35Mbit/s beloofd? Er staat helaas geen bron bij.

En het zou voor mij al mooi zijn als ik regelmatiger minimaal de 12 Mbps zou halen en het liefst meer ( zoals beloofd) 

1: Het is een utopie, dat begrijp ik, om overal 4G te hebben voor mij is het al een utopie om overal 3G te kunnen krijgen maar helaas 

2: Het gaat voornamelijk in een gebouw op het werk, en soms zelfs thuis binnenshuis maar dat gebeurd niet vaak is wel vervelend...

Je hebt gelijk wat betreft 100 % dekking ... het is 99% ... 

IK bedoelde eigenlijk een landelijke dekking en nam de term 100 % als vanzelfsprekend aan als men zegt "landelijke dekking"

foutje mijn kant en ik geef dat wel toe .

Definitie van kwaliteit:

Volgens iso 8402 is kwaliteit: het geheel van eigenschappen en kenmerken van een product of dienst dat van belang is voor het voldoen aan vastgestelde of vanzelfsprekende behoeften.

Dus in het kort: Kwaliteit is de eigenschap van een product die voldoet aan vastgestelde behoeften.

dit product wat ik afneem voldoet niet aan de beloofde (vastgestelde) behoeften... 

Bij mobiele telecommunicatie kunnen de mogelijkheden om verbindingen op te bouwen en de kwaliteit en eigenschappen van verbindingen niet op elke plaats op elk moment gelijk zijn..... 

Als je eerlijk bent en je kunt de kwaliteit niet leveren zeg dan niet "niet op elk moment gelijk zijn" maar meld "en op sommige  momenten  geen verbinding kunnen hebben " of iets in die trend... dan kan ik mij vinden en beslissen of ik dat wil om op elk moment de kans te hebben om geen verbinding te hebben ....
 

Hier kom ik terecht als ik op de link druk :

Niet gevonden

Helaas, de pagina die of het bestand dat u heeft opgevraagd is niet gevonden.U kunt de informatie die u zoekt mogelijk vinden via de zoekpagina, de homepage of de sitemap.

Maar ik denk dat dat te maken heeft met die bedenktijd .... wat zal ik daarvan zeggen ... ik heb het wetboek van strafrecht al in mijn hoofd zitten en dus geen ruimte meer voor de wet van bescherming  van consumenten... .

Wat zou het mooi zijn als KPN nu eens zegt tegen mij : Meneer U heeft U steeds aan uw afspraken  gehouden om op tijd te betalen, wij hebben er geen een keer om hoeven te vragen. u mag na 1 jaar u contract opzeggen en dat kosteloos ....Maar dat zal ook wel een utopie zijn .... 

vriendelijke groet Ron

Reputatie 7
Badge +30
Kijk. Je leest het al voor. Maximaal 150 en gemiddeld 35. Dat betekent dus dat er mensen zijn die meer dan 35 halen, en mensen die minder dan 35 halen.

Qua problemen:
1: Er is dus geen beloofde snelheid. En dat je niet overal 4g hebt, kan. Tuurlijk is het mooi dat je overal 4g hebt maar het hebben van 2/3g lijkt me belangrijker.
2: Dit gaat alleen om in een gebouw? Of ook buitenhuis?
Waar staat dat er 100% dekking is?

Maar valt geen verbinding niet ook onder "kwaliteit"? Overigens stond er in 1:9-1 volgensmij voorheen een iets andere tekst, maar ik zal even kijken of ik dat kan achterhalen.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/kopen-op-afstand-wat-is-belangrijk-om-te-weten

Robin

EDIT: Link aangepast

Oke,  doei !  

Zo ga je niet met klanten om lijkt  mij ..

Snelheid van internet gehaal via https://www.kpn.com/prive/mobiel/informatie/4g.htm 

ik citeer: 

De theoretische snelheid die met 4G behaald kan worden bedraagt 150Mbit/s. Echter zijn er diverse factoren welke invloed hebben op de daadwerkelijke snelheid. Gemiddeld ontvang je met 4G in Nederland een snelheid van 35Mbit/s en 10Mbit up.

Dat ik de 150 niet haal oke.... maar ik kom niet hoger dan max 12 Mbps !!

Veranderde situatie ?? Je hebt mij vaker beantwoord in dit topic en je weet dat er 2 dingen spelen

1: geen 4G op meerdere plaatsen en al helemaal niet de beloofde snelheid

     Dat ik in een gebouw ( op mijn werk) geen inernet heb ... oke daar kom ik wel overheen is goed voor de baas ...

2: geen netwerk dus kan niet bellen en gebeld worden (in een gebouw)  is minder ondanks het feit dat KPN hier wel aangeeft dat er 100 % dekking is 

Ah, 1:9.1. Maar heb je de rest ook gelezen?

Ja ! maar ik lees nergens dat de verbinding geheel weg zou kunnen vallen waar dan ook !! Wel dat er overal dekking is bla bla bla 

Lees dit topic overnieuw.. 

Misschien dat jij mij dat zou kunnen laten zien ?? 

Als laatste van dat hangen aan de telefoon ... gelukkig hij doet het wel en betaal ik niet voor niets ... 

Beroep doen op bedenktijd is aangegeven telefonisch en via het contract , je hebt twee weken bedenktijd om af te zien van het contract  ( waarom zou ik .... met zulke mooie beloften en zo'n mooie prijs ... ik zou wel gek zijn ..) Maar het feit dat ik ook bedenktijd zou hebben tot twee weken na ingebruikname is mij niet aangegeven en ook niet bekend bij mij ..... Hoe zou ik dan een beroep hierop hebben kunnen doen als mij dit veel later bekend is gemaakt ??

Als jij een auto koopt met een vierwielaandrijving en het blijkt bij aflevering dat er een tweewielaandrijving klaar voor je staat  neem je deze dan aan ?? 

Zo voel ik het : mooie beloftes met een uitstekende verkopende telefoniste die mij helemaal gerust kon stellen en waar ik ook een goed gesprek mee heb gehad , maar Simkaart eenmaal binnen en in gebruik....... niets dan ellende..... 

Reputatie 7
Badge +30

rodu59 schreef op 16 feb '16 om 13:23u

Nu bijna 1 jaar verder ........ ik tel mijn maanden af wat wil ik graag weg bij KPN ... 



Oke, Doei!


rodu59 schreef op 16 feb '16 om 13:23u

IK zit vandaag weer even te testen nu met speedtester om te kijken of ik de beloofde snelheden ( +/- 35 Mbps) haal .. Je raad het al ik kom gemiddeld tot 10 Mbps met wel een hele uitschieter naar 12.5 Mbps en dat met het "supersnelle internet van KPN " en landelijke dekking ...



Mooi hoor, maar waar is de 35Mbit/s beloofd? Er staat helaas geen bron bij.

Verder moet je natuurlijk even verder kijken want de gebruikte telefoon is zeker ook van invloed op de gehaalde snelheid. Google maar eens welke frequenties ondersteund worden en wat CA-DL is.


rodu59 schreef op 16 feb '16 om 13:23u

Ook op mijn werk nog steeds slecht bereik op alle fronten , en zelfs geen netwerk  ik wordt er zo moe van ....



Je maakt het wel heel gek. Eerst heb je slecht 4G. Vervolgens blijkt uit je screenshots dat UMTS aardig werkt. En nu zeg je dat je geen netwerk hebt. Toch wel gek dat de situatie elke keer weer veranderd.


rodu59 schreef op 16 feb '16 om 13:23u

Het schermen met jullie voorwaarden en dat verkeerd intrepeteren is jullie ook niet vreemd

ik citeer

In de voorwaarden staat letterlijk:
"Bij mobiele telecommunicatie kunnen de mogelijkheden om verbindingen op te bouwen en de kwaliteit en eigenschappen van verbindingen niet op elke plaats op elk moment gelijk zijn. De verschillen houden verband met onder meer de gebruikte Mobiele Randapparaten, de radiobedekking van het gebruikte Mobiele Netwerk (die beïnvloed kan worden door onder meer de locatie of de aanwezigheid in een gebouw), de hoeveelheid telecommunicatieverkeer en atmosferische omstandigheden"

Hierin staat niet vermeld dat het wel mogelijk is dat er helemaal geen verbinding tot stand zou kunnen komen.

Had dit er gestaan dan had ik zeker overwogen om niet met KPN in zee te gaan.



Ah, 1:9.1. Maar heb je de rest ook gelezen?


rodu59 schreef op 16 feb '16 om 13:23u

Ook het feit dat ik van mijn abonnement af kon komen als ik binnen twee weken had aangegeven dat ik niet tevreden was is ook niet juist , ik hing binnen een paar dagen al aan de telefoon

ik citeer :

Welkom op het forum! Ontzettend vervelend dat je op je thuisadres zo'n slecht bereik ervaart bij KPN mobiel! Jammer dat je dit niet eerder hebt gemeld, daar je binnen 14 dagen kosteloos je product retour mag sturen. 

door KPN Webcare SpecialistMarcia_
KPN Webcare Specialist


Als je aan de telefoon hing, werkt het toch ?

Overigens zegt "ik hing aan de telefoon" niets. Heb je uberhaupt aangegeven dat je beroep wou doen op de bedenktijd?

Robin

Nu bijna 1 jaar verder ........ ik tel mijn maanden af wat wil ik graag weg bij KPN ... 

IK zit vandaag weer even te testen nu met speedtester om te kijken of ik de beloofde snelheden ( +/- 35 Mbps) haal .. Je raad het al ik kom gemiddeld tot 10 Mbps met wel een hele uitschieter naar 12.5 Mbps en dat met het "supersnelle internet van KPN " en landelijke dekking ...

Ook op mijn werk nog steeds slecht bereik op alle fronten , en zelfs geen netwerk  ik wordt er zo moe van ....

Had even een sim kaartje van Ziggo van mijn vrouw in mijn telefoon gedaan .... wat een verschil ik download met ruim 26 Mbps en wel 3 streepjes bereik en dat abbo is nog veel goedkoper ook .....

Dus KPN wij zullen jullie ook nergens aanprijzen en zelfs afraden bij vrienden en kennissen. ( ook van deze hoor ik slechte berichten) 

Het schermen met jullie voorwaarden en dat verkeerd intrepeteren is jullie ook niet vreemd

ik citeer

In de voorwaarden staat letterlijk:
"Bij mobiele telecommunicatie kunnen de mogelijkheden om verbindingen op te bouwen en de kwaliteit en eigenschappen van verbindingen niet op elke plaats op elk moment gelijk zijn. De verschillen houden verband met onder meer de gebruikte Mobiele Randapparaten, de radiobedekking van het gebruikte Mobiele Netwerk (die beïnvloed kan worden door onder meer de locatie of de aanwezigheid in een gebouw), de hoeveelheid telecommunicatieverkeer en atmosferische omstandigheden"

Hierin staat niet vermeld dat het wel mogelijk is dat er helemaal geen verbinding tot stand zou kunnen komen.

Had dit er gestaan dan had ik zeker overwogen om niet met KPN in zee te gaan.

Ook het feit dat ik van mijn abonnement af kon komen als ik binnen twee weken had aangegeven dat ik niet tevreden was is ook niet juist , ik hing binnen een paar dagen al aan de telefoon

ik citeer :

Welkom op het forum! Ontzettend vervelend dat je op je thuisadres zo'n slecht bereik ervaart bij KPN mobiel! Jammer dat je dit niet eerder hebt gemeld, daar je binnen 14 dagen kosteloos je product retour mag sturen. 

door KPN Webcare SpecialistMarcia_KPN Webcare Specialist Och ik hoef nog maar een klein jaartje.......  

Reageer