Netwerk dekking


 Hoezo altijd 4G voor heel nederland ?? https://

44 reacties

Reputatie 7
Badge +27
Dag rodu59,

Allereerst excuses voor de late reactie. Ik vind het erg jammer om te lezen dat het bereik voor zoveel problemen zorgt. Ik ga graag na wat het bereik op deze locatie zou moeten zijn en of er een manier is waarop we dit kunnen verbeteren. Kun je reageren op het privébericht dat ik heb gestuurd? Dan kom ik er zo snel mogelijk op terug!

Reputatie 7
Badge +27
Hallo Rodu59,

Het is inderdaad voor heel Nederland mogelijk om gebruik te maken van 4G. Niet alleen iedereen die in nederland woont, kan een 4G abonnement aanvragen bij KPN, ook is het zo dat we landelijke dekking hebben. Dit betekent dat er in heel Nederland een aaneengesloten gebied is waarin je 4G kunt gebruiken. het betekent dus niet dat er geen plekken zijn waar geen 4G dekking is. Vooral in gebouwen van materialen waar signalen moeilijk door kunnen of in gebieden waar geen masten geplaatst kunnen worden, zul je merken dat je soms geen 4G kunt gebruiken. 

Mijn collega Cindy heeft al uitgelegd dat op jouw werk nu eenmaal geen goede 4G dekking is. Dit heeft te maken met onder andere bovenstaande. Dit kan er dus ook mee te maken hebben dat je, terwijl je in de auto zit een verminderde 4G dekking hebt. 

Reputatie 7
Badge +27
Zoals aangegeven bedoelt KPN met landelijk: in heel Nederland een aaneengesloten gebied is waarin je 4G kunt gebruiken. Ik begrijp dat jij een andere mening bent toegedaan, echter is dit nu eenmaal hoe het is. Dit geldt ook voor 3G. Er zijn helaas een paar plekken in Nederland waar bij KPN bellen/gebeld worden heel moeilijk gaat en dan met name binnenshuis of in jouw geval op het werk. 

We werken er natuurlijk hard aan om daar waar mogelijk verbeteringen door te voeren, echter een 100% dekking is niet te realiseren, omdat op sommige plaatsen (zoals bosrijk gebied of in fabrieken/kelders) niet voldoende mogelijkheden zijn. 

Reputatie 5
Badge +8
Als je de betonnenwanden van je huis en van je werk eruit sloopt, met daarbijbehorende metalen leidingen/buizen, of eigenlijk alles wat van metaal is in het gebouw eruit sloopt, heb je dan nog steeds slecht 4G/3G/2G/UMTS/GPRS bereik? Misschien evt. verwijderen van aluminium ondervloer? Heb je dan nog steeds slecht 4G/3G/2G/UMTS/GPRS?? Denk graag in oplossingen, sorry als het evt. sarcastisch overkomt.

Het aangeven van de dataverbruik ga ik met  mee, niets is onbetrouwbaarder wat het telefoon aangeeft, ik zou ook niet op dat info nagaan, maar dat is een mening van mijn kant

Reputatie 5
Badge +8
Misschien kan dit van waarde zijn voor je:

https://www.kpn.com/prive/mobiel/service/installeren-gebruiken/toesteltips.htm

En bij nadruk op punt:

- Snelheid

- Ontvangst

- Updates

Voor de test, had je een simkaartje van je vrouw in je telefoon gehad, kan je evt. jouw simkaart in de telefoon van je vrouw prikken, en de tests nogmaals uitvoeren? Ik vermoed namelijk eerder dat het aan je toestel ligt (misschien een app wat als "stoorzender" fungeert, bluetooth verbinding oid.).

Reputatie 5
Badge +8
Hallo

We hebben nou wel kortgesloten dat het iig. niet aan het toestel ligt maar misschien aan je simkaart.

Laatste vragen:

- Kan jij voor de apn instelling opnoemen van je simkaart? (moet zijn: portalmmm.nl)

- Staat roaming aan of uit (zonodig, uitzetten)?

-  heb je evt. nog een mogelijkheid om handmatig je netwerktype te veranderen (2G/3G/4G)?

Weet niet welke type Samsung S5 je hebt, maar misschien dat je uit de voeten kan met de toestelhulp, handmatig instellen van je provider-verbinding:

https://www.kpn.com/prive/mobiel/service/installeren-gebruiken/toestelhulp.htm#/samsung/g900f-galaxy-s5/usecase/internet/handmatig-instellen

Reputatie 5
Badge +8
raar, ik vermoed nou dat er iets niet goed zit met je simkaartinstellingen/netwerkinstellingen (kan lokaal op toestel of bij KPN zelf zijn). Wil je proberen de apn voor een 3G verbinding in te stellen, en dan je snelheid te testen?

Reputatie 5
Badge +8
zet je apn op 3G en doe dezelfde test in de tuin (ik kan toch concluderen dat je NIET op je wifi zit)??? Wat is nou je meting/signaal/snelheid en je telefoonbereik?

Beste Robin

Het gaat vooral om het feit dat er nog niet overal in Nederland 4G is , maar daar waar het wel zou zijn heb ik het vaak niet . Wel een geschikt toestel want soms heb ik wel 4G.

Hallo,

Dan heb je het nog steeds niet over het feit dat KPN schermt met landelijke 4G dekking wat zij niet waar kunnen maken omdat het niet landelijk is , en dan maakt het type telefoon ( wel geschikt voor 4G) of het nu 4G800 is og 4G1800 niets uit ....

Hallo,

Ik heb een Samsung SM-G900F oftewel de S5 , en ik heb bijna overal 4G behalve op mijn werk maar dat is in een gebouw en dat begrijp ik, en als ik langs de A7 rijd richting de afsluitdijk heb ik ook op meerdere plaatsen geen 4G maar wel 3G, wat ik erger vindt is dat ik meerdere keren helemaal geen netwerk heb en zelfs niet kan bellen of gebeld worden , hier thuis zelfs maar 1 streepje met een -102 dBm en dat is niet erg goed volgens de een onafhankelijke site http://www.d-d-s.nl/2g-3g-4g-tester-signaal-analyser-gsm-umts-lte.html  kijk bij signaalsterkte meting .

En dat terwijl KPN echt wel landelijke dekking aangeeft ook bij het gewone netwerk en dat neem ik ze kwalijk .....

Marcia,

Ik ben er eigenlijk wel klaar mee, niemand schijnt goed te unnen lezen , en misschien ligt dat wel aan mij dat ik niet helemaal duidelijk ben ..... :-) 

4G dat geef ik ook toe dat het op sommige plaatsen moeilijk is om dat te bereiken , maar dan zou 3G toch wel mogelijk moeten zijn ? Maar ook dat is van ondergeschikt belang , het gaat mij zuiver om het netwerk (LTE) dat dat niet landelijk is.... Dat er nog plaatsen zijn in Nederland dat je met KPN niet eens kunt bellen of een slecht bereik heb dat is de issue ...... Dat ik thuis op 1946 AE maar een dBm heb van -103 en dat is toch slecht te noemen, en op mijn werk vaak helemaal geen netwerk ook dat is niet de bedoeling , terwijl ik van Ziggo en Vodafone wel een goede netwerk verbinding had ( Ziggo heeft geen 4G en Vodafone was geen optie voor mij) 

Ja dat is lekker , jullie garanderen 100 % dekking en toch ook weer niet ??  Ook bij mij thuis is de verbinding ook niet om over naar huis te schrijven , wat ik al aangaf 1 streepje met een dBm van -106 ..... Laat maar zitten ik weet al weer genoeg mooie beloftes maar niets na komen ..... Ik heb een in gebrekestelling al opgestuurd met een termijn tot 1 juli ik hoop dat de verbinding dan beter zijn anders gaan we verdere stappen ondernemen helaas het moet maar zo gaan dan .... 

Beste RobinFlikkema

 Ik heb een nieuwe Samsung s5 

Ook nu weer ... het gaat mij niet om de 4G ... Al heb ik daar thuis geen last mee ( meestal wifi) 

het gaat om het netwerk in het algemeen het bellen en gebeld worden (2G netwerk , LTE netwerk enz enz) Daarin heb ik maar 1 sreepje ( -103dBm) wordt soms tegen mij gezegd heb jij je telefoon uit staan ?? Omdat ik niet te bereiken ben ...... Terwijl ik mijn mobiel altijd aan heb staan !!

Dat heb ik thuis maar meestal op mijn werk !!!!

rodu59 schreef op 15 jun '15 om 14:18u

Beste RobinFlikkema

 Ik heb een nieuwe Samsung s5 

Ook nu weer ... het gaat mij niet om de 4G ... Al heb ik daar thuis geen last mee ( meestal wifi) 

het gaat om het netwerk in het algemeen het bellen en gebeld worden (2G netwerk , LTE netwerk enz enz) Daarin heb ik maar 1 sreepje ( -103dBm) wordt soms tegen mij gezegd heb jij je telefoon uit staan ?? Omdat ik niet te bereiken ben ...... Terwijl ik mijn mobiel altijd aan heb staan !!

Dat heb ik thuis maar meestal op mijn werk !!!!

 
Ik begrijp dat dit een lastige issue is maar ik ben er nog niet klaar mee , er zijn nu vrienden en collega's die mij vragen waarom ik mijn telefoon zo vaak uit heb staan ... En dat terwijl ik hem altijd aan heb staan en dat gebeurd thuis en op het werk . Ik blijf dus de forum bestoken omdat ik als klant niet door KPN wordt behandeld als klant !!!!

Ja dat weet ik dat die masten er staan maar zoals je ziet in de afbeeldingen is mijn ontvangst nu net 1 streepje met een dBm van -111.00 en dat is niet veel lijkt mij soms heb ik zelfs het rondje in beeld met een streep erdoorheen . Dus dit is al gaande sinds ik mijn abbo bij jullie ben aangegaan en ik heb daar wel spijt van ....

ps. ik zat thuis in de woonkamer daar zijn deze printscreentjes van https://

https://

Deze is dus met alleen 3G is wel iets beter maar nog niet optimaal zitten nu na 4 metingen rond de -97 terwijl tussen de -55 en -70 optimaal is 

Nu bijna 1 jaar verder ........ ik tel mijn maanden af wat wil ik graag weg bij KPN ... 

IK zit vandaag weer even te testen nu met speedtester om te kijken of ik de beloofde snelheden ( +/- 35 Mbps) haal .. Je raad het al ik kom gemiddeld tot 10 Mbps met wel een hele uitschieter naar 12.5 Mbps en dat met het "supersnelle internet van KPN " en landelijke dekking ...

Ook op mijn werk nog steeds slecht bereik op alle fronten , en zelfs geen netwerk  ik wordt er zo moe van ....

Had even een sim kaartje van Ziggo van mijn vrouw in mijn telefoon gedaan .... wat een verschil ik download met ruim 26 Mbps en wel 3 streepjes bereik en dat abbo is nog veel goedkoper ook .....

Dus KPN wij zullen jullie ook nergens aanprijzen en zelfs afraden bij vrienden en kennissen. ( ook van deze hoor ik slechte berichten) 

Het schermen met jullie voorwaarden en dat verkeerd intrepeteren is jullie ook niet vreemd

ik citeer

In de voorwaarden staat letterlijk:
"Bij mobiele telecommunicatie kunnen de mogelijkheden om verbindingen op te bouwen en de kwaliteit en eigenschappen van verbindingen niet op elke plaats op elk moment gelijk zijn. De verschillen houden verband met onder meer de gebruikte Mobiele Randapparaten, de radiobedekking van het gebruikte Mobiele Netwerk (die beïnvloed kan worden door onder meer de locatie of de aanwezigheid in een gebouw), de hoeveelheid telecommunicatieverkeer en atmosferische omstandigheden"

Hierin staat niet vermeld dat het wel mogelijk is dat er helemaal geen verbinding tot stand zou kunnen komen.

Had dit er gestaan dan had ik zeker overwogen om niet met KPN in zee te gaan.

Ook het feit dat ik van mijn abonnement af kon komen als ik binnen twee weken had aangegeven dat ik niet tevreden was is ook niet juist , ik hing binnen een paar dagen al aan de telefoon

ik citeer :

Welkom op het forum! Ontzettend vervelend dat je op je thuisadres zo'n slecht bereik ervaart bij KPN mobiel! Jammer dat je dit niet eerder hebt gemeld, daar je binnen 14 dagen kosteloos je product retour mag sturen. 

door KPN Webcare SpecialistMarcia_KPN Webcare Specialist Och ik hoef nog maar een klein jaartje.......  
Oke,  doei !  

Zo ga je niet met klanten om lijkt  mij ..

Snelheid van internet gehaal via https://www.kpn.com/prive/mobiel/informatie/4g.htm 

ik citeer: 

De theoretische snelheid die met 4G behaald kan worden bedraagt 150Mbit/s. Echter zijn er diverse factoren welke invloed hebben op de daadwerkelijke snelheid. Gemiddeld ontvang je met 4G in Nederland een snelheid van 35Mbit/s en 10Mbit up.

Dat ik de 150 niet haal oke.... maar ik kom niet hoger dan max 12 Mbps !!

Veranderde situatie ?? Je hebt mij vaker beantwoord in dit topic en je weet dat er 2 dingen spelen

1: geen 4G op meerdere plaatsen en al helemaal niet de beloofde snelheid

     Dat ik in een gebouw ( op mijn werk) geen inernet heb ... oke daar kom ik wel overheen is goed voor de baas ...

2: geen netwerk dus kan niet bellen en gebeld worden (in een gebouw)  is minder ondanks het feit dat KPN hier wel aangeeft dat er 100 % dekking is 

Ah, 1:9.1. Maar heb je de rest ook gelezen?

Ja ! maar ik lees nergens dat de verbinding geheel weg zou kunnen vallen waar dan ook !! Wel dat er overal dekking is bla bla bla 

Lees dit topic overnieuw.. 

Misschien dat jij mij dat zou kunnen laten zien ?? 

Als laatste van dat hangen aan de telefoon ... gelukkig hij doet het wel en betaal ik niet voor niets ... 

Beroep doen op bedenktijd is aangegeven telefonisch en via het contract , je hebt twee weken bedenktijd om af te zien van het contract  ( waarom zou ik .... met zulke mooie beloften en zo'n mooie prijs ... ik zou wel gek zijn ..) Maar het feit dat ik ook bedenktijd zou hebben tot twee weken na ingebruikname is mij niet aangegeven en ook niet bekend bij mij ..... Hoe zou ik dan een beroep hierop hebben kunnen doen als mij dit veel later bekend is gemaakt ??

Als jij een auto koopt met een vierwielaandrijving en het blijkt bij aflevering dat er een tweewielaandrijving klaar voor je staat  neem je deze dan aan ?? 

Zo voel ik het : mooie beloftes met een uitstekende verkopende telefoniste die mij helemaal gerust kon stellen en waar ik ook een goed gesprek mee heb gehad , maar Simkaart eenmaal binnen en in gebruik....... niets dan ellende..... 

Ja ik lees het voor omdat jij niet wist dat dat bestond ik citeer: Mooi hoor, maar waar is de 35Mbit/s beloofd? Er staat helaas geen bron bij.

En het zou voor mij al mooi zijn als ik regelmatiger minimaal de 12 Mbps zou halen en het liefst meer ( zoals beloofd) 

1: Het is een utopie, dat begrijp ik, om overal 4G te hebben voor mij is het al een utopie om overal 3G te kunnen krijgen maar helaas 

2: Het gaat voornamelijk in een gebouw op het werk, en soms zelfs thuis binnenshuis maar dat gebeurd niet vaak is wel vervelend...

Je hebt gelijk wat betreft 100 % dekking ... het is 99% ... 

IK bedoelde eigenlijk een landelijke dekking en nam de term 100 % als vanzelfsprekend aan als men zegt "landelijke dekking"

foutje mijn kant en ik geef dat wel toe .

Definitie van kwaliteit:

Volgens iso 8402 is kwaliteit: het geheel van eigenschappen en kenmerken van een product of dienst dat van belang is voor het voldoen aan vastgestelde of vanzelfsprekende behoeften.

Dus in het kort: Kwaliteit is de eigenschap van een product die voldoet aan vastgestelde behoeften.

dit product wat ik afneem voldoet niet aan de beloofde (vastgestelde) behoeften... 

Bij mobiele telecommunicatie kunnen de mogelijkheden om verbindingen op te bouwen en de kwaliteit en eigenschappen van verbindingen niet op elke plaats op elk moment gelijk zijn..... 

Als je eerlijk bent en je kunt de kwaliteit niet leveren zeg dan niet "niet op elk moment gelijk zijn" maar meld "en op sommige  momenten  geen verbinding kunnen hebben " of iets in die trend... dan kan ik mij vinden en beslissen of ik dat wil om op elk moment de kans te hebben om geen verbinding te hebben ....
 

Hier kom ik terecht als ik op de link druk :

Niet gevonden

Helaas, de pagina die of het bestand dat u heeft opgevraagd is niet gevonden.U kunt de informatie die u zoekt mogelijk vinden via de zoekpagina, de homepage of de sitemap.

Maar ik denk dat dat te maken heeft met die bedenktijd .... wat zal ik daarvan zeggen ... ik heb het wetboek van strafrecht al in mijn hoofd zitten en dus geen ruimte meer voor de wet van bescherming  van consumenten... .

Wat zou het mooi zijn als KPN nu eens zegt tegen mij : Meneer U heeft U steeds aan uw afspraken  gehouden om op tijd te betalen, wij hebben er geen een keer om hoeven te vragen. u mag na 1 jaar u contract opzeggen en dat kosteloos ....Maar dat zal ook wel een utopie zijn .... 

vriendelijke groet Ron

Pfff nu ik zelf ook bijhoud wat mijn internet verbruik is op mijn mobiel en wat KPN aan verbruik laat zien , zie ik hier ook wel verschillen die ik wel heel vreemd.

In December zou ik volgens KPN 1078 MB hebben verbruikt terwijl ik op mijn mobiel niet verder kom dan 775 MB..

In Januari is er geen verschil zowel KPN als mijn mobiel zien een verbruik van 299 MB.

In februari echter weer een verschil KPN 769 en mijn mobiel 650 Mb.

Nu betaal ik voor 1000 Mb en heb ik daarboven ook geen kosten maar wel minder snel ( alhoewel ik het niet eens gemerkt heb het is toch al zeer traag) is het wel vreemd dat er verschillen zijn , ik heb gebeld, maar die mevrouw had een maandagmorgen huneur denk ik want alles lag aan mij ..... en mijn mobiel... Ik heb vriendelijk gedag gezegd en opgehangen want anders zou ik mij weer boos maken .

Ik betaal wederom op tijd en wat er gevraagd wordt .

Voor een ambassadeur kun je je weinig inleven, als een typefoutje al je talenknobbel prikkelt .. :-)

.....dus als je niets weet te melden kun je beter je mond houden ....

Als ik buiten sta en dus niets van dat alles om mij heen heb en ik bijna zicht heb op 2 zendmasten ( zoals wordt beweerd door KPN) dan haal ik nog niet de snelheden die worden beloofd ik haal max 14Mbps buiten en 13 Mbps binnen in huis en niet de gemiddelde van 35 Mbps wat op de site staan van KPN ...

https://www.kpn.com/prive/mobiel/informatie/4g.htm

En nogmaals ik benadruk dat ook ik begrijp dat als je binnen in een gebouw zit dat je verbinding minder/slecht is door alles wat er om je heen bevind.... Echt dat meen ik , maar dat je helemaal geen verbinding heb en vaak zelfs geen 2G  zodat je ook niet meer kunt bellen daar kan ik niet mee leven  , en het vreemdste van alles is op de momenten dat ik wel eens een verbinding heb, heb ik zelfs wel eens 4G gehad ( binnen in een fabriek in een geisoleerde stuurhuis !) Dus waarom kan het soms wel en heel vaak niet .... 

Oke geen 4G maar een constante Etje of mischien een 3G dat mag je dan toch wel verwachten ..

En de info wat betreft het dataverbruik , ik heb deze alleen van de afgelopen 4 maanden getest en dan is er een maand wel precies gelijk ook dat vind ik vreemd . Ik ga dat nog een maandje volhouden want ik mag kosteloos mijn contract verbreken na  1 jaar :-)

Na het een en ander te hebben uitgesloten volgens de toesteltips heb ik wel een snelheidsverhoging van mijn 4G van maar liefst 2 Mbps 

Oke Ziggo 4G kaartje van mijn vrouw in mijn toestel en dat van KPN in het toestel van mijn vrouw .

Mijn S5 met Ziggo 4G op met dezelfde speedtester ...... 34.76 Mbps 

Het KPN kaartje in het toestel van mijn vrouw Samsung note 3 ook met dezelfde speedtester ....... 6 Mbps meerdere keren getest dan mag ik nog blij zijn dat ik met mijn toestel wel de 15 Mbps haal met KPN...

Dit alles onderdezelfde omstandigheden binnenshuis op dezelfde plaats .

Ik wordt er zo moedeloos van dat ik niet wordt geloofd dat alles aan het toestel ligt of aan het feit dat ik binnenshuis zit ........

- inderdaad bij APNs staat KPN Internet: portalmmm.nl

- Roaming staat standaard altijd uit

- Ik heb de keuze: alleen GSM, Alleen WCDMA, WCDMA/GSM, LTE/WCDMA/GSM en de laatste staat aangevinkt.

Na de keuze samsung handmatig instellen op de site alle instellingen nagelopen staat er bij Verificatietype: Geen

maar bij instellingen in mijn toestek staat PAP aangevinkt

Ook de tekst bij Type toegangspunt is enkel default maar in mijn toestel stond/staat : default,mms,supl

Net nog even contact gehad met KPN ivm een geschreven klacht over dit alles ..... hier eigenlijk niet verder mee gekomen omdat KPN zich aan de "regeltjes houdt" ..... ik krijg een mailtje met een formulier die ik in moet vullen voor de technische dienst ..

Reageer