Netwerkfout probeer opnieuw

• 1 maart 2014
  • 3 reacties
  • 5478 keer bekeken

In mijn smartphone zit een SIM kaart voor Prepaid telefoneren en een SIM kaart Prepaid Mobiel Internet.

De SIM kaart Prepaid telefoneren zat in positie 1. Mij bleek dat het gebruik van Internet ook via de Sim kaart Prepaid telefoneren verliep. In feite had de KPN winkel mij geen SIM kaart Prepaid Mobiel Internet moeten verkopen. Maar er staat al een tegoed op mijn SIM kaart Prepaid Mobiel Internet. Om deze  toch te gebruiken heb ik nu de SIM kaart Prepaid Mobiel Internet in positie 1 geplaatst en Prepaid telefoneren in positie 2. Wanneer ik nu wil Internetten verschijnt het bericht "Er was een netwerkfout probeer het opnieuw". Maar de fout blijft. Ik ben bij de KPN winkel, Osdorpplein te Amsterdam geweest. Men heeft geconstateerd dat technisch in de Smartphone alles in orde is. Maar men weet geen oplossing voor de netwerkfout. Maandagmiddag, 3 maart is de belangrijkste man van deze KPN winkel weer aanwezig en ga ik terug. Een oplossing kan zijn dat hij de verkochte SIM kaart Prepaid Mobiel Internet terugneemt en ik verder alleen de SIM kaart voor Prepaid telefoneren ga gebruiken. Het abonneenr. van de Prepaid telefoneren kaart is 06-1******. Het abonneenr. van de SIM kaart Prepaid Mobiel Internet is 06-2******. Thuis heb ik Internetplus bellen van KPN met abonneenr. 020-*******. Mogelijk kunt u dit probleem al op afstand oplossen.

Met vriendelijke groet,

H.N. Franzen

Note:

Bericht bewerkt door Admin in het kader van het privacybeleid op het Forum

3 reacties

Reputatie 7
Badge +12
Welke APN is er momenteel ingesteld in het toestel voor het internet? Bij een prepaid bel kaart moet de apn portalmmm.nl zijn en bij een prepaid internetkaart  is de APN prepaidinternet

Tevens het verzoek de 06 nummers uit de post te halen vanwege de privacy ;)

Bedankt voor de snelle reactie. Ik heb de oude werkende toestand maar weer ingesteld. Dat betekent de SIM kaart KPN Prepaid Telefoon in slot 1 en de Sim kaart Mobiel Internet Prepaid in slot 2 van mijn WOLFGANG Smartphone. Dan werkt alles weer zoals het moet. Maar naar mijn mening worden nu zowel de kosten voor telefoneren als voor Internetten afgeboekt van het tegoed op de SIM kaart "Prepaid Telefoon".

Reputatie 7
Badge +27
Hallo hnfranzen,

Het is wel belangrijk dat je schakelt tussen de 1e en 2e SIM. Als je wil bellen, schakel je naar Slot 1, wil je data verbruiken, schakel je naar Slot 2. Ik kan voor je controleren of het dataverkeer nu van de "Prepaid Telefoon" wordt afgeschreven, wil je me dan in een privé bericht het betreffende 06-nummer en SIM-kaartnummer sturen?

Reageer