Beantwoord

Netwerkverbinding valt weg

  • 3 June 2021
  • 9 reacties
  • 47 keer bekeken

Hi!

Hier precies zelfde probleem. Het werkt een minuut na het opstarten, daarna lijkt netwerk verbinding weg te vallen.

Alle instellingen zijn gecheckt als eerder geadviseerd.

Er is geen gebrek aan dekking hier in de stad.

Kan iemand me hier bij helpen?

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door markusinROI 25 June 2021, 00:00

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Welkom @markusinROI! Excuses voor de late reactie. Als ik je goed begrijp kun je vrijwel niet op het mobiele netwerk komen in Ierland, klopt dit? Handmatig een netwerk selecteren biedt geen oplossing? Dat is gek. Dankzij je gegevens kon ik even met je meekijken. Ik zie dat je telefoon zich wel aanmeldt op het netwerk, maar vrijwel geen data verbruikt (hele kleine pakketjes (KB)). Het kan zijn dat je voornamelijk op de wifi zit natuurlijk. Is dit zo? Of speelt het probleem nog steeds? Hoor het in dat geval graag :blush:.

 

Hoi Lisa! Thanks voor je bericht.

Ik gebruik alleen WiFi af en toe sinds een week omdat internet roaming niet werkt. En er ook geen verbinding wordt gemaakt waarbij ik ook niet kan bellen. 

Ik heb de simkaart op een andere telefoon geprobeerd. Geen succes helaas. 

Reputatie 7
Badge +17

@markusinROI Het komt nog wel eens helpen om de simkaart tijdelijk te blokkeren. Dit heb ik zojuist gedaan (en uiteraard weer gedeblokkeerd). Kun je het toestel eens helemaal uit- en aanzetten. Ik ben benieuwd of dit iets oplevert. 
Zo niet, welke APN instellingen gebruik je? Als je dit niet weet. Ga dan naar de toestelhulp, selecteer jouw toestel en volg onder ‘internet’ het ‘handmatig instellen’-stappenplan. Zorg dat de instellingen overeenkomen met die uit de toestelhulp, herstart je toestel. Als het goed is maakt je telefoon nu wel verbinding met het netwerk. 

Uiteraard dient Roaming aan te staan, maar dit wist je vast al:wink:

Hi! Dank je wel voor deze acties.

Helaas geen succes, het zelfde verhaal nog steeds.

Ik heb geprobeerd een niet APN aan te maken, instructies gevolgd. Er wordt geen nieuwe APN opgeslagen... Lastig 😣

Heb je nog meer tips? Thanks! 

Reputatie 7
Badge +17

Hoe lang blijf je daar nog @markusinROI? Ik wil dit graag even melden bij de techniek die hier meer inzicht in heeft. Als ik vandaag een ticket aanmaak, dan wordt die naar verwachting dinsdag opgepakt. Om het ticket zo volledig mogelijk in te kunnen dienen, ben ik benieuwd welk toestel je op dit moment gebruikt en in welk ander toestel je hebt getest. 

Met welk mobiele netwerk probeert je telefoon te verbinden? 

Hoor graag!

Hoi Lisa!

Ik blijf hier nog wel eventjes hoor... 😁 Geen haast. 

Ik gebruik nu Sony Xperia xz2 compact en ik had de sim kaart in een IPhone uit geprobeerd. 

Er wordt verbinding gemaakt met 3Ireland - KPN

 

Reputatie 7
Badge +17

Bedankt @markusinROI! Ik lees je reactie nu net, dus heb het formulier meteen voor je ingevuld. Binnen 2 werkdagen wordt er contact met je opgenomen. Laat je het weten als je iets gehoord hebt? Ik ben benieuwd naar de oplossing:slight_smile:

Hoi Lisa, na de simkaart update van vandaag werkt alles weer helemaal prima!

Probleem opgelost! 

Reputatie 7
Badge +17

Super! :blush: