Vraag

NFC Manager gedownload van KPN

Reputatie 7
Badge +16
Ik heb NFC Manager gedownload, nu blijft ie alleen bij het laatste regel hangen. Dat cirkeltje blijft maar rondjes draaien. Want bij de rest geeft ie een groen vinkje:

Nu is alleen mijn vraag, wat doet het? En wat kun je ermee? Hier heb je het programma: (Android)

71 reacties

Reputatie 7
Badge +29
Heb je wel een NFC Simkaart?

Sowieso, wat is het doel van deze app?
Reputatie 7
Badge +16
RobinFlikkema schreef:

Heb je wel een NFC Simkaart?

Sowieso, wat is het doel van deze app?

Ja heb een NFC SIM-kaart. En ja, ik vraag mij ook af wat het doel is van deze app...
Reputatie 7
Badge +25
Hey Dennis, met welk mobiel nummer download je deze app? Met je eigen nummer? Volgens mijn gegevens heb jij namelijk nog een USIM en geen NFC SIM. Wil je dat eens checken en me eventueel het simkaartnummer in een privébericht sturen? Dan kijk ik er even naar. Ik heb eigenlijk ook geen idee wat je met die app kan trouwens, ik heb ook geen NFC SIM namelijk.
Reputatie 7
Badge +29
Als ik de app bekijk lijkt het een Proxy Agent te zijn. Volgens een van de vele NFC Payments documentaties kan deze app gebruikt worden door KPN om het Secure Element in je simkaart te "beheren" (wat ze hier dan ook onder mogen verstaan). Volgens GlobalPlatform is deze Proxy Agent optioneel en ik zie dan ook niet 1,2,3 een reden waarom je per se deze app zou moeten hebben om de NFC-Simkaart (UICC) te kunnen gebruiken.
Ik heb zelfde probeem
Reputatie 7
Badge +25
Welkom @MH71, goed dat je dit laat weten. Heb jij een nfc kaart in gebruik? Blijft de app bij jou ook hangen? Reageer op mijn privébericht , dan kijk ik wat er aan de hand is.
Reputatie 7
Badge +16
Marcia_ schreef:

Hey Dennis, met welk mobiel nummer download je deze app? Met je eigen nummer? Volgens mijn gegevens heb jij namelijk nog een USIM en geen NFC SIM. Wil je dat eens checken en me eventueel het simkaartnummer in een privébericht sturen? Dan kijk ik er even naar. Ik heb eigenlijk ook geen idee wat je met die app kan trouwens, ik heb ook geen NFC SIM namelijk.

Ik heb toch echt een NFC:

Ik zal de SIM-kaart nummer naar jou Privébericht sturen. 😳 (Dat SIM-kaartje die je onderaan ziet van de foto is de oude.)
Reputatie 7
Badge +25
Bedankt voor je privébericht, Dennis. Dat is inderdaad een NFC Sim. Ik wacht nog even op wat gegevens van andere klanten en dan ga ik dit intern uitzetten. Kan je de app nog steeds niet gebruiken? Je hebt wel de meest recente versie?
Reputatie 7
Badge +16
Marcia_ schreef:

Bedankt voor je privébericht, Dennis. Dat is inderdaad een NFC Sim. Ik wacht nog even op wat gegevens van andere klanten en dan ga ik dit intern uitzetten. Kan je de app nog steeds niet gebruiken? Je hebt wel de meest recente versie?

Nee ik kan die app nog steeds niet gebruiken die ik hierboven als afbeelding heb geplaatst. Het cirkeltje blijft dan ronddraaien.
Reputatie 7
Badge +25
Wat gek! Ik heb dinsdag een collega gemaild die me hopelijk meer kan vertellen. Ik hoop vandaag een reactie te krijgen, je hoort natuurlijk van me zodra ik iets weet.
Reputatie 7
Badge +25
@MH71, werkt het bij jou inmiddels wel weer? Ik heb nog geen reactie op mijn privébericht gehad van je!
Reputatie 7
Badge +16
Marcia_ schreef:

@MH71, werkt het bij jou inmiddels wel weer? Ik heb nog geen reactie op mijn privébericht gehad van je!

Nee het werkt nog niet. Ik zal wel effe kijken. Privébericht? Van mij?
Reputatie 7
Badge +16
Marcia_ schreef:

oh, sorry je bedoeld @MH71. 🙂
Reputatie 7
Badge +25
Haha Dennis, klopt! Ik heb jouw gegevens al doorgegeven hoor 🙂
Reputatie 7
Badge +16
Marcia_ schreef:

Haha Dennis, klopt! Ik heb jouw gegevens al doorgegeven hoor :-)

Maar hij doet het nog steeds niet. Alles is met een groen vinkje, behalve de laatste. Daar blijft ie op draaien:

NFC Simkaart controle
Reputatie 7
Badge +25
Wat gek! Ik ga er nog eens achteraan. Eigenlijk had ik gehoopt dat het inmiddels opgelost was. Ik kreeg namelijk bevestiging dat ze er naar gingen kijken en dat is al even geleden.
Deze app heb je nodig wanneer je bijvoorbeeld de betaal app van de Rabobank wilt gebruiken de RaboWallet. Bij mij blijft de app ook hangen op de laatste regel.
Reputatie 7
Badge +22
Welkom op het forum, Markus! Lastig dat dit niet werkt. Je hebt een privébericht van mij ontvangen. Reageer daarop, dan probeer ik dit probleem voor je op te lossen.
Reputatie 7
Badge +16
@Marcia_ ik heb tegenwoordig een Huawei P9, en daar doet ie NFC Manager het wel:

Blijkt dus dat die niet op de Huawei P8 Lite werkt, want die had ik eerst. 🙂
Reputatie 7
Badge +25
Dat is interessant, Dennis! Ik heb tot nu toe niet echt een inhoudelijke reactie gekregen van de betreffende collega, dus ben er na de reactie van Markus nog eens achteraan gegaan. Hopelijk hoor ik na dit weekend meer.

@MarkusterHaar welke telefoon gebruik jij?
Reputatie 7
Badge +25
Het is in ieder geval bij de juiste collega beland, die heeft een zogenoemd ticket aangemaakt. Dat betekent dat ik binnen 5 werkdagen een inhoudelijke reactie verwacht! Zodra ik meer weet, laat ik het natuurlijk horen.
Reputatie 7
Badge +25
Inmiddels hebben we te horen gekregen dat er druk getest wordt met de gegevens die we van klanten hebben gekregen. Ze zijn er nog steeds mee bezig, dus ik heb nog niets concreets. Maar to be continued!
zelfde probleem hier. Sinds 2 dagen geeft mijn telefoon een melding dat het niet goed is. HTC U11
Sinds twee dagen geleden wordt bij mij ook telkens de nfc manager actief en probeerde hij de controles weer uit te voeren.
Komt nu niet voorbij die laatste stap.

Zaterdag nog een betaling gedaan met de rabo wallet. Weet niet of hij nu nog werkt.

HTC Desire EYE
Reputatie 7
Badge +10
Hi Thomas & Stollie, beiden welkom op het Forum! Wat vervelend dat jullie een probleem ervaren met de NFC Manager.
@Thomas, jij geeft aan dat jouw telefoon een melding geeft dat het niet goed is, wat bedoel je hier precies mee? Is dit hetzelfde probleem als dat Stollie ervaart? Ik wil graag morgen contact opnemen met de Technische Dienst en daarom hoor ik graag van je of jij ook een probleem ervaart met de laatste stap.
@Stollie, ik ontvang van jou graag je mobiele nummer in een reactie op mijn privébericht.

Reageer