Beantwoord

Nfc simcard aanmelden loopt vast

• 13 november 2016
  • 20 reacties
  • 1048 keer bekeken

Ik heb een nfc simcard en een galaxy s6. De kpn nfc manager loopt vast bij het aanmelden van de kaart waardoor ik de rabobankwallet app niet kan gebruiken.

Graag een oplossing hiervoor.
icon

Beste antwoord door Marcia_ 15 november 2016, 10:27

Bedankt voor je privébericht! Wat goed dat ie inmiddels wel werkt. Bijzonder dat dat komt nadat 'Samsung Billing' is geïnstalleerd. Mocht de app er nog eens mee ophouden, geef dan een gil. Ik help je dan natuurlijk verder.
Bekijk origineel

20 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Welkom @seaswirl, wat gek! Ik zie dat je ook al feedback achtergelaten had in de Play Store, super. Zelf ga ik het ook intern doorgeven. Ik wil dan nog wel een aantal gegevens van je, zodat we hier zo snel mogelijk actie op kunnen ondernemen. Reageer je op mijn privébericht ?
Reputatie 7
Badge +28
Bedankt voor je privébericht! Wat goed dat ie inmiddels wel werkt. Bijzonder dat dat komt nadat 'Samsung Billing' is geïnstalleerd. Mocht de app er nog eens mee ophouden, geef dan een gil. Ik help je dan natuurlijk verder.
Goedendag, ik heb kort gezegd hetzelfde probleem met een Samsung Galaxy S5 neo. Samsung Billing is geïnstalleerd, maar NFC Manager loopt desondanks vast. Opnieuw installeren helpt niet. Wat kan ik verder doen?
Groeten, Arjan
Reputatie 7
Badge +28
Welkom Arjan, wat vervelend dat jij hier ook last van hebt! Reageer je op mijn privébericht ? Dan geef ik jouw gegevens ook intern door. Hopelijk komt er dan snel een oplossing voor het probleem!
Reputatie 7
Badge +28
Je hebt nog niet gereageerd op mijn privébericht, zie ik. Doe dat vooral alsnog als het niet werkt!
Goedendag, ik heb kort gezegd hetzelfde probleem met een P9000 Rabobank Wallet App is geïnstalleerd, maar NFC Manager loopt desondanks vast. Opnieuw installeren helpt niet. Wat kan ik verder doen?

Sorry hij loopt niet vast maar blijft maar blijft maar proberen om de installatie te voltooien wat dus niet gebeurt
Reputatie 7
Badge +28
Welkom fkoster, naar dat het bij jou ook niet lukt. Dat is dit toestel? Heb je toestemming gegeven aan de app om "Bellen en telefoontjes te beheren"? Als je dit niet helemaal zeker weet kun je het snelst de app even herinstalleren.

Is de telefoon geroot? Ik weet niet of dit een probleem is maar hoe meer informatie hoe beter 🙂
Klopt dat is het toestel. Ik heb inderdaad bij het installeren van de App toestemming gegeven om "Bellen en telefoontjes te beheren"
De telefoon is niet geroot
Reputatie 7
Badge +28
Duidelijk, bedankt! Ik heb de vraag voorgelegd aan de makers van de NFC Manager en hoop op een snelle reactie. Zodra ik wat hoor laat ik het weten!
Hoi Joran, ik heb hetzelfde probleem, Krijg een rood kruis bij NFC manager aanmelding.
Wat kan ik doen? Groetjes Karlijn
Ik heb het hetzelfde probleem als fkoster.

Mijn toestel is een rooted LG G4 draaiend Op Nougat 7.1.1 (Lineage OS) met een NFC SIM van Simyo.

Is er al een werkende oplossing?
Hoe lang duurt het normaal gesproken om de tool uit te voeren?
Ja, zelfde probleem hier. Ik heb een Honor 5X draaiend op Lineage OS (Android 7.1.2) en hij is geroot. Ik heb zelfs CyanogenMod geïnstalleerd om te kijken of t dan wel werkte maar nee. Ook niet. Graag hulp. Mvg, Job Cremers.
Reputatie 7
Badge +28
Hey Job, welkom op het forum! Goed dat je hier je vraag stelt. Helaas werkt het aanmelden niet met custom firmware zoals, onder andere, Lineage. Bij dergelijke OS kan niet geverifieerd worden of de simkaart NFC compatible is waardoor de aanmelding niet afgerond kan worden.
@Erik_
Dus als ik de standaard firmware weer installeerde zou het moeten werken? Dat is EmotionUI.
Reputatie 7
Badge +28
Ik zou hem dan helemaal terugzetten naar de fabrieksinstellingen, Job. Dan weet je zeker dat er geen achterblijvers zijn van de custom firmware. Ik weet alleen niet of het blijft werken als je later weer terug zou gaan naar een custom firmware.
Hallo.
Ik heb het zelfde probleem met een Samsung note 3. Ik heb nu Lineageos geïnstalleerd i.v.m betere prestaties van mijn oude toestel. Ik heb het toestel niet geroot.
Met de grootte Samsung firmware ging het wel goed. Ik heb Samsung billing ook geïnstalleerd en de permissies staan ook goed.
Ik hoop dat jullie net zo goed zijn als de webcare via Twitter??

Groet Jan
Reputatie 5
Badge +7
Welkom op het forum @J.A.N.Woudstra, geroot is op zich nog geen probleem, custom firmware is het probleem. In dit geval LineageosOS, zoals je hierboven kan lezen is het met deze firmware niet mogelijk om te verifiëren of de simkaart NFC compatible is waardoor de aanmelding niet afgerond kan worden.

Bij mij loopt de NFC manager al meer dan een maand vast op de laatste stap NFC SIM-kaart controle, wanneer komt er een keer een werkende update. Ik zie dat ik niet de enige ben.
Ik kan hierdoor niet gebruik maken van Rabo Wallet en OV-chip.

HTC-One M8 met originele software.
Reputatie 7
Badge +22
Hoi Skafie, welkom op het forum! Je bent inderdaad niet de enige die last heeft van deze problemen. Er is op dit moment helaas een probleem met toestellen van HTC. De leverancier werkt aan een oplossing. Ik heb momenteel nog geen concrete datum waarop het weer werkt. Als ik meer weet, breng ik je daar uiteraard van op de hoogte.

Reageer