Beantwoord

Nieuw 06-nummer zelf kiezen?

Kan ik bij KPN ook een (mooi) nummer kiezen? Ik ben op zoek naar een nieuw 06 nummer die gemakkelijk te onthouden is.

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door PeterG 8 november 2018, 21:56

Nee, dat kan niet. De computer haalt een willekeurig nummer uit het systeem bij nieuw abonnement en nummerwijziging.

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Bij voip-aanbieder cheapconnect kun je wel "vaste nummers" uitzoeken, of was dat nu bij budgetphone.
Dus er is wel een handel in.
Nu ja, daar heb je niets aan, ter info dus.
Bij de PTT heb ik in -even denken- in begin jaren '80 een mooi nummer gevraagd en gekregen, maar dat leek weer te veel op het nummer van de kroeg . . .
Reputatie 7
Nee, dat kan niet. De computer haalt een willekeurig nummer uit het systeem bij nieuw abonnement en nummerwijziging.
Reputatie 7
Beste Fantoom57.

Ik vrees dat je het een beetje te simpel voorstelt. Behalve dat het automatisch random gebeurt ziet men dat er een tekort aan 06 nummers steeds dichterbij komt waarvoor men ook als extra heeft genomen een 097 nummer.
Reputatie 7
Badge +18
Dag Fantoom57. Peter heeft helemaal gelijk. Het toewijzen van een nummer gaat automatisch en volstrekt willekeurig. Je kunt niets iets kiezen.
Badge

Beetje ouderwets vind ik, in dit digitale tijdperk in het jaar 2000 / 2019 moet je gewoon je 06 nr moeten kunnen zien, welke voorraad er is aan 06 nr,s en hieruit dan je 06 nr kiezen, laat gewoon een lijst zien en maak je keuze. KOM OP KPN, GA MET DE TIJD MEE!

Is dat niet vreemd in deze tijd. Iedereen kan een keuze maken en ik kan mij voorstellen dat iemand bereid is om 20 of 30 euri te betalen voor een mooi nummer b.v. zijn geboortedatum. Ik zou b.v. graag (en die is niet in gebruik) 06-19570602 willen hebben. Als er een provider/winkel is die zegt je kan hem kopen voor 29,95 dan zou ik zeggen , prima deal. Ik kan mij niet voorstellen dat alle telecomproviders in dit land dit laten liggen.. volgens mij is het een heel simpel verdienmodel en dom als je het laat liggen.
Ik ben zelfs in een winkel geweest met pre-paid nummers, maar die kan je zelfs niet zien in de verpakking. Je moet een seal verbreken voor je weet welk nummer je krijgt... Ik snap het niet... volgens mij kan je (als de telecom providers de koppen bij elkaar steken) her heel eenvoudig snel geld verdienen.
Bedankt voor je antwoord Dreekuh-53, maar ik hou wel van simpel en eenvoudig en transparant. Vind het jammer dat het niet kan, maar ik krijg overal hetzelfde antwoord dus zal ik mij erbij neer moeten leggen vrees ik. Dan maar op zoek naar een redelijk alternatief op marktplaats. Daar bieden ze nummers te koop aan dus ik kijk even of ik daar de komende tijd een redelijk handig nummer zie tegen een redelijke prijs.

Reageer