Beantwoord

Nieuw netwerk 5G en Wifi

  • 19 July 2019
  • 6 reacties
  • 204 keer bekeken

Reputatie 3
Badge +2
  • Slimmerik
  • 92 reacties
Zou het kunnen gebeuren dat in de toekomst als het 5G netwerk in werking treed deze de wifi die je thuis gebruikt gaat of kan overtreffen zodat je wifi niet meer werkt . Ik heb nu al last dat ik thuis op mijn mobiel zowel wifi als 4G op mijn mobiel zie en 4G na enige tijd verdwijnt en dan alleen wifi gebruik.
icon

Beste antwoord door Marina_ 23 July 2019, 14:39

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Alles kan, maar het is niet waarschijnlijk.

Want er worden verschillende ether-frequenties gebruikt.

Als je een goede kwaliteit mobiel gebruikt, ga je daar geen last van hebben.
Reputatie 3
Badge +2
Wachten maar af of 5G geen problemen geeft .
Ik zie het probleem niet, om data uit te sparen zou je thuis juist wifi verbinding willen hebben geen 3, 4 of 5g

Het kan wel wifi volledig gaan vervangen gezien de mogelijke snelheden de theoretische op gegeven snelheden liggen tot wel 50 keer hoger dan 4G dat zit nu rond de 25Mbps.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @JDD, Dat zou kunnen, maar op dit moment is het nog niet aan de orde waardoor ik je nog te weinig informatie kan verstrekken. Je geeft aan dat je de ene keer gebruik maakt van WiFi en de andere keer van 4G. Het lijkt erop dat je gebruik maakt van WiFi assistentie. Dit kun je ook uitzetten, zodat je internet niet overspringt naar 4G wanneer die verbinding beter is. Bij Apple zet je dit uit via 'Instellingen' > 'Mobiel netwerk' of 'Instellingen' > 'Mobiele data'. Scrol vervolgens omlaag en tik op de schuifknop bij 'Wifi-assistentie'. Bij Android telefoons noemen ze WiFi assistentie ''slimme netwerkwissel'' Je zet dit uit via het instellingenmenu‘ >Verbindingen’ > ‘Wi-Fi’ > Druk rechtsboven op ‘Geavanceerd’ >Schuif de slider naast ‘Slimme netwerkwissel’ naar links. Dan staat 'WiFi' assistentie uit.

Wanneer we meer weten over 5G en welke invloed dit kan hebben op je WiFi netwerk, delen we dit op het forum. Hopelijk weet je zo voldoende, anders hoor ik het graag.
Reputatie 3
Badge +2
Het is inderdaad afwachten , en hopelijk wordt 5G niet overheersend .
Reputatie 7
Badge +19
Er is vast goed nagedacht over de techniek en welke invloed het op andere frequenties heeft. Wanneer het in de kinderschoenen staat, zou het kunnen dat er nog het één en ander aangepast moeten worden, maar daar gaan we nog maar niet vanuit. Uiteraard kun je hier op het forum dan altijd jouw vraag weer stellen.

Reageer