Beantwoord

Nieuwe KPN Fon app toont geen ballonnetjes met Fon spots meer

Toon eerste bericht

31 reacties

Reputatie 7
Badge +26
Die app bedoel ik inderdaad. Je kunt hem ook gebruiken om verbinding te maken met Fon spots.

fred9999 schreef:

Blijft de vraag.... alt het met deze app kan.... waarom kan het dan niet met de app van KPN???

Onze oude Fon app was eigenlijk een kopie van de app van Fon zelf, maar dan met een KPN-jasje erom zodat het qua kleur en plaatjes bij het beeld van KPN past.
De nieuwe app is van de grond af gebouwd door ons. Dit zodat we niet meer afhankelijk zijn van derden voor updates en hulp als er eens wat mis is.

In de basis werken we bij het ontwikkelen van nieuwe software op basis van Agile. Dat houdt in dat elk ontwikkelteam in korte opleverperiodes werkt. Per periode maken ze een plan wat er in die periode opgeleverd moet worden. Na het verstrijken van die periode wordt de software dan ook uitgebracht. Deze manier van werken zorgt ervoor dat er sneller en regelmatiger iets uitgebracht wordt. Maar dan kan het wel zijn dat nog niet alles werkt zoals uiteindelijk de bedoeling is. De nadruk ligt namelijk op het snel en regelmatig zodat men niet eeuwig hoeft te wachten tot er weer eens een update is.

We zien dat dit bij, bijvoorbeeld, de tv software heel goed werkt. Maar, zoals gemerkt, gaat het met de Fon app minder goed. We hebben gekeken of we onze eigen oude app terug konden zetten. Dat is helaas niet meer mogelijk. Daarom dat we nu de app van Fon zelf als alternatief aanraden als onze app niet goed werkt bij je.
Reputatie 3
@Erik_OK.....dank.
Ik kan er voorlopig mee leven.😉
Ziet er inderdaad goed uit, die app. Maar als ik het goed begrijp gaat het wel 5 euro per maand kosten, na de eerste maand die gratis is.
Reputatie 3
@Karel42
Karel..... Ik ben niet verder gegaan met die app dan het tonen van het kaartje, dus de functie "dekking bekijken",

Alhoewel ik het niet in de praktijk heb getest neem ik het volgende aan:
Ik heb geïnstalleerd de actuele (nieuwe) KPN-FON app + de app van FON zelf.
De FON app laat mij een kaartje zien met de FON-spots en de KPN-FON app zorg voor de verbinding (het tonen van het kaartje is immers dat wat bij KPN-FON ontbreekt). Bovendien heb je (als het goed is!) reeds bij KPN-FON ingelogt en is dat een gratis dienst.

Het is misschien geen elegante oplossing maar ja.... KPN heeft zijn redenen 😁 (die ik zelf na ruim 35 jaar ict ervaring nog steeds echt niet snap .... "halve afgemaakte producten over de schutting gooien vanwege een naar mijn idee "zwakke en uiteindelijk kostbare reden die de naam KPN schaadt!".
Het SPAM IN MAILBOX probleem (ook in dit forum) is daar wel een heel sterk voorbeeld van.
............Maar ja.... ik ben van de oude stempel..... waar gold: "niet eerder opleveren dan dat het grondig is getest" .... die stelling schijnt momenteel "ouderwets" te zijn".🙉 🙈 🙊
Reputatie 2
@Erik
je collega liet mij deze app proberen:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.oakley.fon
Wat is dat dan?
Reputatie 7
Badge +26
Het is inderdaad die app, Satfun. Ik heb me daarin even vergist. Met Fon for Members (Android) / iOS kun je inloggen met je KPN Wifi gegevens.

Fon WiFi is bedoeld voor mensen die los Fon willen gebruiken, zonder dat ze een lidmaatschap (zoals via KPN) hebben.
Maar, Fred, als de huidige tweeledige werking met die app en onze KPN Wifi app voor nu voor jou werkt, dan kun je dat ook gerust zo blijven gebruiken.

Als we updates hebben over de ontwikkeling van onze app, dan komen we dat op het forum melden.

Reageer