Beantwoord

NL Alert niet ontvangen op 24 juni 2019

  • 24 June 2019
  • 72 reacties
  • 9654 keer bekeken

De NL Alert op 24 juni 2019 met betrekking tot de landelijke storing, kwam niet binnen op ons KPN mobiel en Symio (Ook KPN netwerk). Op het toestel van mijn werk met Vodafone kreeg ik de melding wel. Ik heb het controlebericht van 3 juni wel gehad op alle 3 de telefoons.
Is dit toeval? Of heeft de NL Alert van vandaag helemaal geen KPN klanten bereikt?

*Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Nadia 26 June 2020, 16:46

Bekijk origineel

72 reacties

Sinds ik mijn nieuwe iPhone XR heb, ontvang ik al heel het jaar geen enkele controle melding. Ook de meldingen die heel NL nu krijgt vanwege de landelijke storing ontvang ik niet op mijn IPhone XR. Alles staat aan zoals hierboven omschreven, ik heb WiFi, en vol 4G bereik. Alle instellingen staan juist en alsnog ontvang ik niks.

*Admin: topic samengevoegd met verzameltopic
Badge
Ook ik heb weer geen nl alert ontvangen op mij iPhone X terwijl mijn vrouw die wel ontvangt en naast me zit. Instellingen allemaal goed. De laatste algemene test hetzelfde

*Admin: topic samengevoegd met verzameltopic
Ik heb een iPhone 7 Plus met KPN abonnement en ook ik krijg geen NL Alerts meer (op mijn iPhone SE kreeg ik die wel). Alles staat goed, vol bereik, 4G, niets aan het doen met mobiel, dus ik ben ook erg benieuwd hoe dit komt.
Ik heb een iPhone 7 met KPN abonnement en ook ik heb vandaag géén NL Alerts gehad. Alles staat goed, vol bereik, 4G, niets aan het doen met mobiel, dus ik ben ook erg benieuwd hoe dit komt.
Helaas heb ik ook geen nl alert ontvangen op mijn iPhone 7. Deze krijg ik ook nooit de eerste maandag van de maand. In instellingen staat het aan, update van 12.3.1 iOS.
Hoe kan dat toch?

groetjes
Zelfde verhaal hier.. niets ontvangen met mijn iphone 8 terwijl alles gewoon goed staat ingesteld..! Hoe kan dit en vooral.. wat wordt hieraan gedaan...?
Hier ook zelfde verhaal. iPhone 8, instellingen goed en 4G verbinding. Behoorlijk vervelend.
Hier ook zelfde verhaal. iPhone 8, instellingen goed en 4G verbinding. Ook de 1e vd maand geen melding ontvangen ☹️
Reputatie 7
Je bent absoluut niet de enige KPN abonnee die geen NL-Alerts heeft ontvangen, sterker nog, dit lijkt structureel zo geweest te zijn.
Zelf heb ik de NL-Alerts wel ontvangen maar ik heb mijn mobiele telefonie dan ook bij T-Mobile ondergebracht.
Reputatie 1
Ik krijg ook geen NL alert. Mijn dochter zit naast me met zelfde telefoon die krijgt hem wel. Instellingen staan hetzelfde. Zij heeft alleen andere provider. Ik denk dat het probleem bij KPN zit ipv iedereen te verwijzen naar nl alert instellen pagina

*Admin: topic samengevoegd met verzameltopic
Ook ik heb geen NL alert ontvangen op
KPN mobiel; 3/6 controlebericht wel ontvangen.

NL alert is door de Rijksoverheid opgezet . Heeft die de klus bij KPN neergelegd?
Ik heb ook geen nl alert berichten ontvangen op mijniPhone 8.
Mij familie heeft via andere providers vandaag zelfs herhaaldelijk deze alerts ontvangen.
Heb WiFi, updates zijn bijgewerkt, instellingen staan goed. Was niet bezig met andere zaken op mijn IPhone.
Hier hetzelfde. Nokia 8.1, nieuwste Android. Laatst geen controlebericht ontvangen en nu ook weer geen melding over de telefoonstoring.

Ik hou er niet van als een support afdeling alleen maar anderen de schuld geeft in plaats van toe te geven dat er iets niet werkt. Kennelijk kunnen jullie helemaal niks goed doen bij KPN. Wellicht tijd om over te stappen...

*Admin: topic samengevoegd met verzameltopic
Bij mij ook vergelijkbaar tijdens het Controle bericht zat ik in de kantine van het koning Willem 1 college. Daar kreeg ik de NL-Alert wel. Alleen vandaag zat ik Heesch naast de brandweer. En mijn vrienden kregen wel een bericht over de storing maar ik niet. Dat wekt toch wel zorgen over de duidelijkheid en veiligheid van zo'n NL-Alert.

Ik heb nog 3 keer gecontroleerd of het nodige aan staat. Dat blijkt wel zo te zijn.

Ik hoop dat de oplossing snel duidelijk wordt.

*Admin: topic samengevoegd met verzameltopic
Controle bericht wel ontvangen, maar vandaag geen Alert ontvangen. Afgelopen donderdag met de grote brand in Nijmegen ook niet. Iedereen om mij heen wel.
Telefoon is goed ingesteld, dat heb ik al 10 keer gecheckt. Ik had de telefoon niet in gebruik voor andere dingen en was gewoon op een plaats met normaal bereik.
Moet dan haast wel aan de provider liggen lijkt mij.
Ben benieuwd naar de reactie van KPN
Reputatie 7
Badge +9
Vandaag gewoon 2maal een NL-alert gehad. 1 dat er een storing was en 1 dat de storing verholpen was. Ik zit gewoon op het KPN netwerk.
Reputatie 7
Vandaag gewoon 2maal een NL-alert gehad. 1 dat er een storing was en 1 dat de storing verholpen was. Ik zit gewoon op het KPN netwerk.
Maar twee NL-Alerts? Er zijn er vier geweest.
Heb je een toestel die op 3G aangesloten is i.p.v. 4G?
Hier ook geen berichten op onze telefoons. Hebben Telfort dus ook KPN netwerk. Op mijn werktelefoon wel melding gehad en die draait op het Vodafone netwerk....uitleg graag....
gisteren wederom geen NL alert melding ontvangen. Alles staatsies ingesteld. Wat is er aan de hand? Graag een andere oplossing dan verwijzen naar pagina’s hoe een nl alert in te stellen. Deze stappen zijn allemaal doorlopen en alle instellingen staan goed!

*Admin: topic samengevoegd met verzameltopic
Ook geen NL alerts ontvangen. iPhone wel goed ingesteld, laatste sw update 12.3. Op mijn werk telefoon wel alle berichten ontvangen (Samsung en Vodafone).
Ook niets gehad gisteren. Baart me wel zorgen, bijna blij dat er niets ernstigs aan de hand was
Ook geen NL alert ontvangen gisteren. Vorige week bij een grote brand in mijn woonplaats kreeg ik wel een bericht maar die kwam pas een uur later binnen. Bericht van 16.18u ontvangen om 17.18. Instellingen op mijn iphone staan goed. Hoe kan dit?
Reputatie 7
Badge +9

Vandaag gewoon 2maal een NL-alert gehad. 1 dat er een storing was en 1 dat de storing verholpen was. Ik zit gewoon op het KPN netwerk.Maar twee NL-Alerts? Er zijn er vier geweest.
Heb je een toestel die op 3G aangesloten is i.p.v. 4G?


Ik moet bekennen dat ik 3 Alerts gehad heb. 1 voor de storing en 2 dat de storing verholpen was. Ik zat in een controlekamer waar de ontvangst niet je van het is, omdat het een betonnen bunker is.
Reputatie 7
Badge +9
Dit heb ik gevonden op internet.

NL-Alert niet of te laat ontvangen?
Er kunnen meerdere redenen zijn waarom je een NL-Alert niet hebt ontvangen, bijvoorbeeld:
  • Je telefoon stond uit
  • Je had op dat moment slecht bereik
  • Je was in gesprek
  • Je gebruikte op dat moment internet via 2G of 3G internet om een app te downloaden of een video te bekijken.
  • Je had op dat moment de optie om je locatie bij te houden uit staan
Ook komt het voor dat een bericht later doorkomt, of dat je een bericht ontvangt omdat je langs het getroffen gebied bent gereden. Deze zaken kun je doorgeven via www.nl-alert.nl. Iedere keer dat ergens in Nederland een NL-Alert wordt uitgezonden, wordt dit geëvalueerd door de Rijksoverheid. Door alle ervaringen kan het systeem steeds verbeterd worden.

Bron
Reputatie 7
Ik moet bekennen dat ik 3 Alerts gehad heb. 1 voor de storing en 2 dat de storing verholpen was.
Ik heb er juist drie tijdens de storing ontvangen en één na afloop van de storing.

Reageer