Vraag

Notificaties instellen KPN voicemail app

• 21 januari 2018
  • 22 reacties
  • 953 keer bekeken

Reputatie 3
Badge
Ik heb net de KPN voicemail app op mijn toestel gezet.
Bij instellingen heb ik gezocht of ik een notificatie geluidssignaal (muziekje of ) kon installeren maar niets gevonden.
Kan dit niet ?
Peter.

Admin: titel aangevuld zodat je bericht beter is te vinden

22 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hoi Peter, goede vraag. Dit is inderdaad geen instelling die aan te passen is in de app zelf. Ik denk overigens wel dat je dit kan instellen bij de 'Instellingen' van Android. En dan ergens bij 'Apps' en dan 'meldingen' vermoed ik. Het verschilt een beetje per telefoon dus ik weet niet exact waar het bij jouw toestel staat. Ik hoor graag of je het daar kan vinden.
Reputatie 3
Badge
Hallo Paul
Nee, ik heb niets gevonden.
Nou ja, zo lang het met een cijfertje wordt aangegeven (zoals bij 'berichten' of 'emails' ) lukt het ook wel.
Bedankt voor jouw reactie.
Groet
Peter.
Reputatie 7
Badge +24
Oké, dus er komt wel zo'n cijfertje bij te staan. Dat is tenminste iets. Een collega van mij kreeg wel een melding van de VoiceMail app dus je zou zeggen dat het ergens in de instellingen van het toestel zou moeten kunnen. Ik vermoed dat er ergens toestemming nodig is in de instellingen. Mocht je er toch nog achter komen waar het exact staat dan hoor ik het graag. 🙂
Reputatie 3
Badge
Dat van dat cijfertje weet ik niet, maar een app die de gebruiker niet waarschuwt lijkt mij zinloos.
Reputatie 3
Badge
Hallo Paul
Ik heb net een en ander getest.
Het telefoon pictogram geeft aan dat iemand gebeld heeft (cijfer) , en dan kun je via de voicemail app (die niets aangeeft ) de berichten beluisteren.
Als iemand een betere uitleg heeft dan graag een reactie.
Groeten
Peter.
Reputatie 7
Badge +24
Bedankt voor het testen. Niet de meest ideale manier. Een melding op het scherm zou wel handig zijn denk ik. Welke Android versie heb je op jouw telefoon staan?
Reputatie 3
Badge
Misschien dat iemand die hiervan meer weet zich meldt, want voor mij is dit allemaal natte vingerwerk.
Mijn Androidversie is 5.1.1.
Peter.
Reputatie 7
Badge +24
Zou je hier eens willen kijken:

Ga naar Instellingen (tik op Apps en daarna op Instellingen).

Tik in de sectie Apparaat op Geluiden en meldingen.

Scroll naar beneden.

Tik op Meldingen op het vergrendelscherm.

Je ziet nu drie opties:
1. Alle inhoud weergeven: tik hier op als je meldingen wilt waarin ook te zien is waar het over gaat.
2. Inhoud verbergen: tik hier als je meldingen wilt waarin de inhoud verborgen blijft. De melding geeft alleen de naam van de app die de melding geeft.
3. Geen meldingen weergeven: geen meldingen op je vergrendelscherm.

Wil je per app selecteren wat er getoond wordt tijdens een melding? Tik dan op Applicatiemeldingen. Tik op de gewenste app. Je ziet nu drie opties die je aan of uit kunt zetten.
Reputatie 3
Badge
Volgens mij worden voor alle apps standaard (default heet dat geloof ik) alle meldingen aangegeven.
Voor de voicemail app ook.(Heb gekeken)
Maar die gaf niets aan.
Reputatie 3
Badge
Hallo Paul
Een update Om een of andere reden was de notificatie bij KPN voicemail (sms) uitgeschakeld. Niet Door mij Ik zit niet aan deze dingen.
Maar de app doet het nog steeds niet.
Groet
Peter.
Reputatie 7
Badge +24
Dat je geen SMS krijgt zodra de app is geïnstalleerd is normaal. Dat hoort zo. Alleen de 'push-meldingen' weet ik niet helemaal zeker. Ik ga hier achteraan en kom erop terug. Je hoort van me!
Reputatie 7
Badge +24
Hoi Peter, ik heb info. Je hoort inderdaad een notificatie (geen push) te krijgen vanuit de app i.p.v. een SMS die je voorheen kreeg. Het kan zijn dat je de notificatie niet krijgt als je geen internet hebt op dat moment. Zou dat het geval kunnen zijn geweest?

Zou je het wellicht nog eens willen testen? Dus met een ander toestel jouw VoiceMail inspreken terwijl je mobiel wel gewoon internet heeft. Anders is mijn advies om de VoiceMail app een keer te verwijderen en opnieuw te installeren.
ik heb zelfde probleem. App al verwijderd en opnieuw gedownload. Uitgezet, aangezet, met 12339/12231 uit en aan gezet. Krijg geen melding of cijfertje te zien op mijn telefoonscherm dat er een voicemail is binnen gekomen. Wat nu?
Reputatie 4
Badge +6
Hoi wil62, wat onhandig dat jij dit ook hebt. Welk merk en type toestel gebruik jij? En heb je gecontroleerd of er mogelijk een update beschikbaar is voor je toestel? Zo ja, welke firmware gebruik je nu?
Ik heb een Sony Xperia D2305, is allemaal voorzien van de laatste update. Krijg op de app niks te zien.
Reputatie 4
Badge +6
Gek dat je alsnog niets te zien krijgt. Werkt de app behalve het niet krijgen van de notificaties wel goed bij jou?
Controleer de instellingen onder Applicatiemeldingen ook even volgens de instructies die Paul eerder heeft gegeven in dit topic. En krijg je bij andere apps wel gewoon meldingen? Zo ja, zou je de app dan toch nog eens willen verwijderen, je toestel opnieuw op willen starten en vervolgens opnieuw de app installeren? Ik hoor graag je bevindingen.
Ik heb de app. er afgehaald. Opnieuw geinstalleerd. Nog geen melding in app. Ook kan ik daar de meldingen niet zien. Er staat alleen dat er geen berichten zijn
Reputatie 4
Badge +6
Ik heb navraag gedaan bij onze technische dienst. De app werkt voor jou nog niet omdat jij nog niet bent omgezet naar het nieuwe VoiceMail platform. Dit komt omdat je een Hi abonnement hebt gehad. Mijn collega gaat hiermee voor je aan de slag en neemt telefonisch contact met je op wanneer het is opgelost. Dit kan uiterlijk vijf werkdagen duren. Wil je me laten weten wanneer er contact is geweest? 🙂
Oh fijn. Ik wacht het telefoontje af!
Bedankt voor de moeite iig!
Ik heb een zakelijk KPN abbonement, maar ik krijg ook geen notificaties. Meldingen staan gewoon aan voor de app. Wat moet ik doen om wel notificaties te krijgen, want het is erg vervelend om voice mails te missen.
Ik ben inmiddels door TD gebeld en het probleem was snel opgelost. IMijn account stond nog onder Hi-abon. en was nog niet aangepast aan nieuwe app. Dit is gebeurt en nu werkt alles perfect. Bedankt!
Reputatie 7
Badge +18
Ik wil je niet wegjagen, Peter. Maar zou je je vraag hier nogmaals kunnen stellen: https://zakelijkforum.kpn.com/ ;-)

ZIj zijn beter op de hoogte van wat de app daar wel en niet kan.

Reageer