omzetten simkaart werkt na afsluiten niet meer

  • 15 June 2021
  • 4 reacties
  • 78 keer bekeken

Betreft mijn Samsung smartphone SGH -C450 met simkaart van Telfort. Ik heb van KPN een nieuwe Simkaart ontvangen en geïnstalleerd. Het werkt totdat ik afsluit. Dan krijg ik Telfort te zien en kan dan geen verbinding meer maken met KPN.   ???????


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 2
Badge +1

Hoi @Peter Berkvens welkom op het KPN Forum. Ik begrijp dat sinds je een nieuwe simkaart hebt een en ander niet meer zo soepel werkt. Wat bedoel je precies met afsluiten, kun je beschrijven wat je precies doet en wanneer je Telfort in beeld krijgt? Heb je er nog mee kunnen werken of helemaal niet meer nadat je Telfort in beeld zag staan?

Beste Rick, als ik mijn smartphone uitzet en daarna weer opstart krijg ik het logo te zien van Telfort terwijl er wel een simkaart van KPN inzit. Kennelijk is het toestel alleen met Telfort te activeren. Ik hoop dat je iets aan deze informatie hebt. Met groet, Peter

ik zag op internet dezelfde klacht:

De klacht

Ik krijg een mail van kpn: mijn simkaart van mijn prepaid telefoon is te oud, ik kan gratis (!) een nieuwe simkaart aanvragen. Als ik dat doe, en de simkaart activeer (activeren is gelukt) en ik de nieuwe simkaart in het toestel heb gedaan, blijkt dat mijn toestel geblokkeerd is.  
Ik heb twee toestellen waarbij ik bovestaande procedure heb gevolgd, de ene geeft 'SP blokkering' aan, de andere 'toestel geblokkeerd Netwerk-CODE'. Dus bellen naar 08000402: dat kunnen wij niet verhelpen mevrouw, daarvoor moet u naar de KPN-winkel. 
KPN-winkel: nee, mevrouw, dat kunnen wij niet doen, deze toestellen moeten simlockvrij gemaakt worden. Gaat u maar naar de GSM dokter, die kan ze simlockvrij maken. 
GSM-dokter: nee, mevrouw, dat doen wij niet meer. U kunt het beste contact opnemen met uw provider. 
Als ik het toestel aanzet, zie ik bij beide telefoons Telfort op het scherm verschijnen. Dat is dus mijn prepaid provider. 
Als ik kijk op de site van Telfort: wij kunnen uw toestel alleen gratis simlockvrij maken als u het bij Telfort zakelijk heeft gekocht.
Dat ik niet zo, ik heb beide telefoons ooit gekregen van mijn postbank. 
Op beide nummers staat nog veel geld, samen ruim € 150 euro. 
Maar ik kan nu niet meer bellen en niet meer gebeld worden. 
Foei, wat een slechte service. Schandalig.

Heel benieuwd of ik nog een reactie van KPN ontvang?