Beantwoord

Onbekende afschriften iTunes

  • 4 January 2020
  • 6 reacties
  • 184 keer bekeken

Ik heb ook onbekende afschriften van iTunes. Ik heb al contact gezocht met Apple maar wil dit zsm stopzetten. @Susan_  kun jij helpen?

*Admin: reactie afgesplitst, eigen topic aangemaakt.

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 7 January 2020, 08:55

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +9

@roeltiem dit is vervelend. Ik zou zelf gelijk mijn wachtwoord van mijn Apple ID veranderen. Dit werkt het snelst. Daarnaast inderdaad de automatische betaling via KPN annuleren.

@roeltiem dit is vervelend. Ik zou zelf gelijk mijn wachtwoord van mijn Apple ID veranderen. Dit werkt het snelst. Daarnaast inderdaad de automatische betaling via KPN annuleren.

Ga ik gelijk doen. Dank

Reputatie 7
Badge +9

Dit volgende ook nog eventjes lezen aub. als aanvulling op eerder gegeven antwoord.

Ik heb nog een oud topic gevonden hier op het forum mbt hetzelfde onderwerp en daarnaast ook nog op de website van Apple wat te doen.

Oud KPN topic

Apple Support website

Dank je. Ik ben erachter wat het is, mijn dochter (9) heeft een abonnement afgesloten voor een kleurboek app. Leuk elke week nieuwe kleurplaten voor 6,50. En dat al heel lang. Bij elkaar opgeteld rond de 300,-. Natuurlijk had ik beter moeten opletten, maar deze kleine bedragen bleven onder de rader omdat ik ook wel eens via kpn extra data koop etc. Zucht. Dure les, en wellicht krijg ik wat via apple terug.

Reputatie 7
Badge +30

 

Dit volgende ook nog eventjes lezen aub. als aanvulling op eerder gegeven antwoord.

Apple Support website (admin toevoeging: over onbekende afschrijvingen)

 

Dank je. Ik ben erachter wat het is, mijn dochter (9) heeft een abonnement afgesloten voor een kleurboek app. Leuk elke week nieuwe kleurplaten voor 6,50. En dat al heel lang. Bij elkaar opgeteld rond de 300,-. Natuurlijk had ik beter moeten opletten, maar deze kleine bedragen bleven onder de rader omdat ik ook wel eens via kpn extra data koop etc. Zucht. Dure les, en wellicht krijg ik wat via apple terug.

 

Oef, dat is zuur, Roeltiem! Wel goed dat je erachter bent gekomen wat het is. Maakt je dochter gebruik van jouw toestel, of heeft ze er zelf een? Als ze er zelf een heeft, zorg dat je ouderlijk toezicht hebt ingeschakeld. Meer daarover lees je hier op de Apple Support site. Als ze gebruik maakt van jouw toestel, kijk dan specifiek naar het punt Aankopen bij de iTunes Store en App Store verhinderen. Je kunt dan instellen of dit überhaupt mag, en zo ja, of het altijd nodig is om het wachtwoord in te voeren bij een aankoop. Zowel van een app, als in-app.

Reputatie 7

... maar deze kleine bedragen bleven onder de rader omdat ik ook wel eens via kpn extra data koop etc. ...

Daarom ben ik een fervent tegenstander van betalen via de factuur van de provider, het gevaar van bedragen die onder de radar blijven is aanzienlijk.