Beantwoord

Onbekende kosten op de factuur via google playstore

  • 13 March 2021
  • 10 reacties
  • 148 keer bekeken

Ik heb op mn factuur van lopende maand een onbekende aankoop van €24.95 via Google playstore staan.  Ik heb alle transacties nagekeken maar nergens staat dat ik iets heb gekocht. In de mijnkpn app kom ik ook niet verder, kan niet zien hoe,wanneer, of bij wie ik iets gekocht heb. Hoe kom ik er achter waar dit bedrag vandaan komt?

icon

Beste antwoord door wjb 13 March 2021, 21:12

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Debdeb81 ,

Je bent waarschijnlijk opgelicht. 

 

Als het een aankoop via een appstore (playstore) betreft, zorg dan dat het betalen via jouw KPN factuur daar niet als optie opgenomen is.

Zie deze pagina.

Als het een zogenaamd SMS abonnement betreft, zet die dan stop en blokkeer jouw telefoonnummer voor dergelijke betaalde die sms diensten.

Dit kan je doen via https://payinfo.nl.

 

Ben je opgelicht via instagram? 

Zet de tweestapsverificatie in Instagram ook aan.
Te vinden onder instellingen-beveiliging 

 

 

Er zijn diverse andere klanten het schip in gegaan via b.v. Fortumo. 

Check dit topic maar eens:

 

 

Bedankt voor je reactie, 

Ik snap echt niet hoe dit heeft kunnen gebeuren.  Heb geen links aangeklikt op instagram,  of gereageerd op berichten of smsjes.  En heb ook gecheckt of ik evt sms abonnementen heb maar dat is ook niet het geval. Ik moet toch op z'n minst iets hebben geaccepteerd om deze betaling tot stand te laten komen? 

Reputatie 7

Heb je ook een iOS apparaat? Zo ja, controleer ook de Apple Store. KPN gebruikt regelmatig een verkeerde factuurregelomschrijving waardoor de kosten ook zomaar in de Apple Store gemaakt kunnen zijn.

Heb je in de Google PlayStore wellicht een gezin opgezet waarbij de standaard betaalmethode de factuur van KPN is?

Nee ik heb een Samsung telefoon.  En heb werkelijk alles nagekeken wat betreft aankopen via wat dan ook. Kan nergens iets terug vinden over een evt aankoop. 

En heb idd een gezinslid toegevoegd aan mn account maar die kan niks kopen zonder mijn toezegging,  dat heb ik zo ingesteld. 

Reputatie 7

En heb idd een gezinslid toegevoegd aan mn account maar die kan niks kopen zonder mijn toezegging,  dat heb ik zo ingesteld. 

Hoe heb je dat dan ingesteld?

Kan je daar eens een screenshot van plaatsen. Natuurlijk wel even persoonlijke info wegpoetsen.

Denk dat hij toegevoegd is via family link van Google,  dat heb ik geïnstalleerd toen m'n zoon een telefoon kreeg.  Maar ook op zijn telefoon/account kan ik niks vinden van een evt aankoop. (Dat had natuurlijk ook nog gekund) 

Hij kan sowieso geen betalingen doen vanaf zijn telefoon. Dus t blijft een raadsel hoe dit nu heeft kunnen gebeuren.

Reputatie 7

Maar heb je dan ook de aankoopgoedkeuring ingesteld staan?

Bron.

Ik heb t ingesteld op alle content 

Reputatie 7

Oké, dat ziet er goed uit. Dan zijn die kosten daar ook niet van afkomstig.

Persoonlijk zou ik je willen adviseren om het betalen via de factuur van KPN te (laten) blokkeren. Tegenwoordig kan je ook gewoon via iDEAL betalen dus waarom zou je daar de factuur van KPN voor willen misbruiken.

Heb die functie idd gelijk uit gezet , wist ook niet eens dat ik die aangezet had. 

Hopelijk kom ik er nog achter waar deze betaling vandaan is gekomen, morgen maar even bellen met kpn.

Bedankt voor t meedenken iig! 

Fijne avond verder gr Deb