Beantwoord

Onbekende persoon besteld producten via mijn nummer

  • 7 November 2019
  • 11 reacties
  • 197 keer bekeken

Hallo, ik heb een vraagje omtrent een vreemde sitautie die zich bij mij voordoet.

Sinds enige tijd wordt er met mijn abonnements nummer spellen gekocht via mogelijk een Xbox account (op factuur staat Microsoft als leverancier). Het is me niet duidelijk hoe dit kan en hoe ik dit kan blokkeren. Het gaat continue om aankopen voor het spel FIFA.

Per maand krijg ik nu een onwijs hoge rekening en weet niet hoe ik dit dien te blokkeren. Oftewel een blokkering van toegang van derden tor aankopen via mijn mobiele nummer.

Kan iemand me daarmee helpen? Met name op de vraag of het mogelijk is alle aankopen via mijn telefoonnummer te blokkeren?

icon

Beste antwoord door Araad 19 November 2019, 08:11

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Hallo @Araad, welkom! Heb jij geen kind, gezinslid, huisgenoot die dit aangevraagd kan hebben? Je kunt namelijk niet zomaar aangeven dat dit van de factuur af moet, daar doen we wel een verificatiecheck op. Wil je ook je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer, 06-nummer en evt. klantnummer(s)? Dan kijk ik vanuit hier met je mee. Ik kan het ook blokkeren inderdaad. 

Reputatie 7
Badge +24

Wachtwoorden van je mail en KPN id veranderen. En de pincode van je tv abonnement aanpassen.

Reputatie 7

Wanneer stopt KPN eindelijk eens met de mogelijkheid om aankopen via de factuur van KPN te betalen. Ik raad iedereen aan om deze optie te blokkeren al is het alleen al om "zicht te houden" op de uitgaven. Je kunt bij de Google Play Store, Apple App Store en Microsoft Store immers ook "gewoon" met iDEAL of creditcard betalen daar heb je KPN niet voor nodig. Ja, dat vergt wat meer handelingen maar dat is nu net de bedoeling.

Reputatie 7
Badge +24

Ik snap dat Spotify of Netflix via KPN ook niet erg. Waarom zou je dat zo willen? En waarom zou KPN dat aan willen bieden? En daar überhaupt tijd en aandacht in willen steken?

Reputatie 7

Ik snap dat Spotify of Netflix via KPN ook niet erg. Waarom zou je dat zo willen? En waarom zou KPN dat aan willen bieden? En daar überhaupt tijd en aandacht in willen steken?

Bij Netflix en Spotify zal er vast wel iets aan de strijkstok blijven zitten voor KPN.

Daarbij komt dat het een extra buy-in betekent waardoor switchen naar een andere provider weer wat meer werk wordt en mensen nog wat meer geneigd zijn om te blijven zitten waar ze zitten.

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Araad, ik zie dat je niet meer gereageerd hebt. Heb je op een andere manier contact met ons gehad? Als ik nog iets voor je kan doen, laat het me gerust weten.

Bovenstaande is gelukkig opgelost door games te blokkeren! Dank iedereen voor het meedenken :)

Reputatie 7

Waar heb je die games dan geblokkeerd?

Ik heb met iemand van KPN gechat en die had dit voor mij geblokkeerd. Dus er zou nu ook geen aankopen meer gedaan kunnen worden.

Reputatie 7

Oké, dan neem ik aan dat het betalen van alle online aankopen via de KPN factuur geblokkeerd is en niet alleen die voor games.

Reputatie 7
Badge +30

We kunnen alleen alles of niets blokkeren, dus daar ga ik ook vanuit.