Beantwoord

Onduidelijkheid over opzeggen toestelverzekering

  • 27 March 2019
  • 8 reacties
  • 341 keer bekeken

Vind het een beetje vreemd dat zo'n mail bijna 4 weken na einddatum pas verstuurd word. En wat het ergste is is dat dit niet de eerste keer is dat dit gebeurd en dat de tijd vanaf opzegging tot release van de Samsung Galaxy s10+ niet eens een telefoon in bezit had. Vraag me af of die kosten ook verekend gaan worden.

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
*Admin: topic verplaatst naar juiste board


icon

Beste antwoord door Bart_ 4 April 2019, 10:31

Bekijk origineel

8 reacties

🙄
Reputatie 7
Badge +16
TIP: zet einddata, ook abonnementen, altijd zelf in je (electronische) agenda (van je telefoon), dan heb je er meer grip op.
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @Sp1ny Het is inderdaad wat vreemd dat je zo lang na het opzeggen zelf nog een mail binnenkrijgt. Zo'n bevestiging staat uiteraard los van het verwerken van de opzegging zelf: als je je verzekering opzegt wordt deze aan het eind van de maand waarin je opzegt beëindigd. Een verzekering wordt ook beëindigd als je je abonnement verlengd en een nieuw toestel aanschaft. Sinds wanneer heb je je nieuwe toestel?

Ik kijk -als je dat wilt- graag met je mee. Daarvoor heb ik je gegevens nodig. Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @Sp1ny Ik zag dat je niet hebt gereageerd op mijn bericht. Hopelijk betekent dit dat je probleem inmiddels is opgelost. Als ik je toch nog ergens mee kan helpen dan lees ik het graag.
Heb dit inmiddels gedaan. Ik heb mijn contract verlengt op de datum dat je de s10+ kon preorderen(22-2-2019) en heb mijn telefoon pas gekregen op de datum van de release.
Reputatie 7
Badge +20
Zou het kunnen dat het om het andere mobiele nummer op je adres gaat en niet om het nummer dat je nu in je profiel hebt genoteerd? Als ik het goed zie staat het één en ander aan dat nummer gekoppeld.

Wat ik zie is dat je op 20 februari een verlenging het gedaan voor dat nummer. Daarmee is de toestelverzekering voor je toestel ook direct stopgezet. Je hebt je nieuwe toestel inderdaad later gekregen en op dat moment (8 maart) is de verzekering voor S10+ ook pas ingegaan. Je hebt wat dat betreft dus geen kosten betaalt die je niet had hoeven te betalen. Buiten dat ben ik volledig met je eens dat de mail die je krijg rijkelijk laat is verstuurd en dat maakt het één en ander bepaald niet duidelijker.

De verlenging van het abonnement zelf staat hier trouwens weer los van. Je nieuwe abonnement gaat pas op 11 mei aanstaande lopen: dan is je huidige contractstermijn verstreken.
De vorige keer is mij dit ook al gebeurd alleen was daar het geval dat mijn telefoon in die flink beschadigd is geraakt door vallen en daardoor niet eens mee aanspraak kon doen op.de verzekering omdat die toen ook al automatisch stop gezet was zonder enige berichtgeving. Heb daar toen ook dit probleem aangekaart maar konden ze volgens de winkel niks aan doen. Maar zou in de toekomst niet meer gebeuren. Maar nu is dit weer het geval en weer is het zo dat als er nu in die tussentijd wat gebeurd zou zijn ik weet niet aanspraak had kunnen doen op mijn verzekering, ik vind dit echt een kwalijke zaak.
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @Sp1ny Ik ben het met je eens dat dit niet goed is. Je kunt op deze manier in een situatie komen waarbij je geen aanspraak kunt doen op je verzekering. Ik heb hier melding van gemaakt. Ik heb een achterliggende afdeling verzocht om hier naar kijken. Dat leidt er hopelijk toe dat een situatie als deze kan worden vermeden.

Reageer