Beantwoord

One Plus Nord 5G

  • 18 August 2020
  • 55 reacties
  • 3697 keer bekeken

Gisteren mijn nieuwe One Plus Nord 5G ready aangeschaft. Prachtige telefoon. 

Nieuwe 5G ready sim besteld en geactiveerd. Doe me toestel aan en helaas blijkt mijn toestel niet in de 5G lijst te staan van KPN... 

Had ik misschien wel op voorhand moeten checken maar niet wetende dat alleen toestellen in de lijst 5G konden gebruiken. Iemand hier die mij kan vertellen of deze in de lijst gaat komen en/of hoelang dit gaat duren? 

Baal er eigenlijk wel een beetje van...

icon

Beste antwoord door Ward_ 18 August 2020, 16:39

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

55 reacties

Ik bij jouw al wel 5G beschikbaar dan? Zie dekkingskaart.

Op meerdere plaatsen getest maar krijg geen 5g in beeld en ook in de instellingen niet bin te stellen. Ook na handmatig apn ingesteld te hebben.

Reputatie 7
Badge +10

KPN heeft 5G aangezet in de vier grote steden en in Eindhoven. Als je niet in 1 van die steden zit krijg je dus zeker geen 5G mogelijkheden.

Daarnaast moet je een Hussel mobiel abonnement hebben. Andere abonnementen hebben geen 5G ondersteuning.

 

De OnePlus Nord 5G gebruikt de frequenties: 850MHz, 900MHz, 1800MHz , 1900MHz (volgens de specs op Tweakers) en  KPN gaat volgens informatie op internet de 700 Mhz band gebruiken voor de komende paar jaar. Dat zou in theorie betekenen dat het niet kan maar ik weet het niet zeker omdat 5G voor mij ook nog zeer nieuw is.

Overigens is deze bij T-Mobile te koop als 5G telefoon en T-Mobile gebruikt ook de 700 band voor 5G naar eigen zeggen. Dus misschien dat dat toch geen probleem is.

 

Je weet het zeker als je een Hussel abonnement hebt en naar 1 van de 5 genoemde steden rijdt.

Ook de OnePlus 8 (Pro) ondersteunt wel 5G maar geen geen 700 MHz. Nou woon ik in een gebied zonder 5G (naar werw8ing zelfs de komende jaren niet), dus mij zal 't niet boeien, maar voor jou wel vervelend, al moet je je van 5G op dit moment nog niet al teveel voortellen. 't Is nu vooral nog marketing.

KPN heeft 5G aangezet in de vier grote steden en in Eindhoven. Als je niet in 1 van die steden zit krijg je dus zeker geen 5G mogelijkheden.

Daarnaast moet je een Hussel mobiel abonnement hebben. Andere abonnementen hebben geen 5G ondersteuning.

 

De OnePlus Nord 5G gebruikt de frequenties: 850MHz, 900MHz, 1800MHz , 1900MHz (volgens de specs op Tweakers) en  KPN gaat volgens informatie op internet de 700 Mhz band gebruiken voor de komende paar jaar. Dat zou in theorie betekenen dat het niet kan maar ik weet het niet zeker omdat 5G voor mij ook nog zeer nieuw is.

Overigens is deze bij T-Mobile te koop als 5G telefoon en T-Mobile gebruikt ook de 700 band voor 5G naar eigen zeggen. Dus misschien dat dat toch geen probleem is.

 

Je weet het zeker als je een Hussel abonnement hebt en naar 1 van de 5 genoemde steden rijdt.

 

Nieuwe sim met hussel heb ik direct mee laten komen natuurlijk! Als ik de 5g dekkingskaart bekijk vallen de plaatsen waar ik veel kom wel in de dekking ... 

 

Ik begrijp hier dus uit dat ik beter nog flink geduld moet hebben om zelf te kunnen ervaren wat 5g nou precies voor voordelen zal hebben. Bedankt voor de duidelijke info! 

Ook de OnePlus 8 (Pro) ondersteunt wel 5G maar geen geen 700 MHz. Nou woon ik in een gebied zonder 5G (naar werw8ing zelfs de komende jaren niet), dus mij zal 't niet boeien, maar voor jou wel vervelend, al moet je je van 5G op dit moment nog niet al teveel voortellen. 't Is nu vooral nog marketing.

Daar was ik na wat research inderdaad al snel achter... Haha maar wilde dit natuurlijk zelf even ervaren. Bedankt voor je reactie. 

De Nord ondersteund de volgende 5G netwerken: 5G: N1, N3, N7, N28, N78.

N28 zou de 700 MHz FDD band moeten zijn.

 

De Oneplus 8 ondersteund: 5G:n1, n3, n7, n28, n78.

 

Gr. Bart

Vreemd, ik bezit een Oneplus 8 pro en woon in Haarlem en heb 5G.

 

KPN zouden jullie alsjeblieft support voor de Oneplus devices willen toevoegen, het is al een strijd sinds een van de eerste Oneplus toestellen. Elke keer als er een nieuwe techniek uit komt, Volte, Wifi calling, 5G dan werkt het niet bij jullie tenzij het om een samsung of apple gaat.

Support ligt niet alleen bij KPN. Als Oneplus bv 5g niet inplanteerd bij een nieuwe update, heb je het ook niet. Zo heeft mijn Oneplus 8 pro wel 5g maar draait hij op de developer beta 3  van Android 11. De open beta 2 en onlangs gereleased stable rom van Android 11 hebben geen 5g geïmplanteerd cq ondersteuning. Toch wel vreemd omdat die van latere uitrol zijn. Heb erover contact gehad met Oneplus support, de open beta 3 krijgt 5g support voor EU en de stable volgt later dit jaar. Let wel; dit geldt voor de 8 serie, geen idee betreffende de Nord of andere (oudere) series.

@PaulHH Dank voor je antwoord. Gaat niet alleen om de Nord en 5G. Ik heb ook een 6T waar geen volte op kan. En dat is puur KPN, bij Vodafone en T-mobile werkt dat wel.

En 5G op de Nord als je één van die providers hebt. Collega heeft de Nord met Vodafone 5G. Dus ligt wel degelijk aan KPN en de ondersteuning voor deze prachtiche teostellen.

Ook de specs pagina van de nieuwe OP 8T geeft aan geen 5G ondersteuning te hebben voor KPN. 

 

Reputatie 1

Sinds augustus OnePlus Nord in gebruik. In de Nederlandse handleiding staat wel degelijk dat 5G gebruikt kan worden. Waar ik achter ben gekomen is dat in software  een manco zit Heb nu 2 nieuwe Policy script xml files er ingezet en nu werkt 5G wel Echter bij uitzetten aanzetten moet ik nog wel in de telefooninformatie *#*#4636#*#* Voorkeurnetwerk NR/LTE/TDSCDMA/GSM/WCDMA terugzetten Wachten is op een nieuwe update.

Sinds augustus OnePlus Nord in gebruik. In de Nederlandse handleiding staat wel degelijk dat 5G gebruikt kan worden. Waar ik achter ben gekomen is dat in software  een manco zit Heb nu 2 nieuwe Policy script xml files er ingezet en nu werkt 5G wel Echter bij uitzetten aanzetten moet ik nog wel in de telefooninformatie *#*#4636#*#* Voorkeurnetwerk NR/LTE/TDSCDMA/GSM/WCDMA terugzetten Wachten is op een nieuwe update.

Wachten het af, op de Oneplus forums nog niets over gelezen.

Reputatie 1

KPN heeft 5G aangezet in de vier grote steden en in Eindhoven. Als je niet in 1 van die steden zit krijg je dus zeker geen 5G mogelijkheden.

Daarnaast moet je een Hussel mobiel abonnement hebben. Andere abonnementen hebben geen 5G ondersteuning.

 

De OnePlus Nord 5G gebruikt de frequenties: 850MHz, 900MHz, 1800MHz , 1900MHz (volgens de specs op Tweakers) en  KPN gaat volgens informatie op internet de 700 Mhz band gebruiken voor de komende paar jaar. Dat zou in theorie betekenen dat het niet kan maar ik weet het niet zeker omdat 5G voor mij ook nog zeer nieuw is.

Overigens is deze bij T-Mobile te koop als 5G telefoon en T-Mobile gebruikt ook de 700 band voor 5G naar eigen zeggen. Dus misschien dat dat toch geen probleem is.

 

Je weet het zeker als je een Hussel abonnement hebt en naar 1 van de 5 genoemde steden rijdt.

Hoe verklaart u dan onderstaande tekst op de KPN site waar wordt gezegd, dat 5g er is bij alle abonnementen?

 

Reputatie 1

Vreemd, ik bezit een Oneplus 8 pro en woon in Haarlem en heb 5G.

 

Op welke Android versie zit je. Dit had ik ook (in Hoofddorp) met de Android 11 beta1. Bij de Android 11 beta2 was 5g alweer verdwenen. Nu heb ik Android 11 beta3 en ook geen 5g. 

Reputatie 7
Badge +24

OnePlus is een bedrijf dat zich wereldwijd tot nu toe voornamelijk heeft gericht op retail (verkoop online en via onafhankelijke winkels) en niet zo zeer op verkoop in combinatie met abonnementen. De toestellen die ze uitbrengen zijn theoretisch vaak wel geschikt voor de meest moderne technieken zoals VoLTE, VoWiFi en ook 5G, maar om die techniek werkend te krijgen is pér provider een wijziging van de instellingen nodig, en aansluitend een test-proces om te verifiëren of alles ook goed werkt.

En juist hierin loopt OnePlus een beetje achter, waardoor (wereldwijd) lang niet alle providers/operators/netwerken optimaal samen kunnen werken met OnePlus toestellen. Wij willen OnePlus zelf ook in de toekomst in ons assortiment opnemen, maar zullen dat niet doen zolang er via deze toestellen niet volledig van onze diensten gebruik gemaakt kan worden.

We zijn hierover al geruime tijd in gesprek met OnePlus en hopen dat we hier op korte termijn samen uit gaan komen zodat OnePlus gebruikers ook daadwerkelijk de modernste technieken kunnen gebruiken bij een KPN abonnement. Een van de eerste en belangrijkste daarin is 4G Bellen (VoLTE), dat betrouwbaar moet werken voordat straks begin 2022 ons 3G netwerk gesloten wordt. Maar OnePlus gebruikers willen natuurlijk ook dat hun telefoon de volledige snelheden van ons netwerk kan benutten (zowel op 4G als 5G), ook daar heeft OnePlus nog wat werk te verzetten.

Mooi dat jullie samen bezig zijn. En ik kan niet wachten.

Gewoon jammer dat het niet werkt op mijn 8T. Gisteren juist naar Hussel unlimited overgestapt. Volgens de kaart zou ik hier wel 5g moeten hebben.

Tja, voorlopig blijf ik gewoon mijn 5T gebruiken, ook geen 5G, VoLTE of VoWifi, maar daar heb ik 'm dan ook niet voor gekocht. Zolang de 5T nog (zo nu en dan, zoals nu ook weer) een update krijgt blijft die bij mij nog "courant” en w8 ik gewoon de ontwikkelingen tussen KPN en Oneplus af, voordat ik aan iets nieuws ga beginnen.

Advies: kijk in het vervolg eerst op de specs pagina van een slimfoon en dan met name naar de carrier ondersteuning (zie mijn reactie van 25 dagen geleden), dat kan een boel frustratie schelen.

Tja, voorlopig blijf ik gewoon mijn 5T gebruiken, ook geen 5G, VoLTE of VoWifi, maar daar heb ik 'm dan ook niet voor gekocht. Zolang de 5T nog (zo nu en dan, zoals nu ook weer) een update krijgt blijft die bij mij nog "courant” en w8 ik gewoon de ontwikkelingen tussen KPN en Oneplus af, voordat ik aan iets nieuws ga beginnen.

En als er niks gebeurd, die 5T heeft een Snapdragon 835 onder de motorkap, kan goed alternatief Android9 of Android10 draaien, zie b.v. https://download.lineageos.org/dumpling  Kan nog jaren prima op (lage) 4G frequenties dienst doen, al was het maar voor 64kbit/s VoIP met een ‘vast’ nummer.

Ik heb gewoon Oxygen 10 (versie 10.0.1 wordt momenteel uitgerold). Werkt prima op 4G/4G+, dus voorlopig nog geen behoefte aan 5G, zeker niet de kreupele versie die providers momenteel aanbieden (op basis van het 4G-netwerk).

Ik heb gewoon Oxygen 10 (versie 10.0.1 wordt momenteel uitgerold). Werkt prima op 4G/4G+, dus voorlopig nog geen behoefte aan 5G, zeker niet de kreupele versie die providers momenteel aanbieden (op basis van het 4G-netwerk).

OK, was mij niet bekend, ik zie dat dat Android10 gebaseerd is.

Vreemd, ik bezit een Oneplus 8 pro en woon in Haarlem en heb 5G.

 

Op welke Android versie zit je. Dit had ik ook (in Hoofddorp) met de Android 11 beta1. Bij de Android 11 beta2 was 5g alweer verdwenen. Nu heb ik Android 11 beta3 en ook geen 5g. 

Ik draai weer op beta 1 Android 11. Oneplus had mij bericht dat beta 3 5g ondersteuning zou krijgen, dit blijkt achteraf niet zo. Ook beta 4 welke net uit is heeft geen 5g. Heb dus een rollback moeten doen en beta 1 opnieuw geïnstalleerd. Hoop dat Oneplus toch snel 5g softwarematig gaat implanteren want is een stuk sneller als ik speednet raadpleeg. Gelukkig draait beta 1 zonder problemen.

Bij kpn N/A klopt helemaal niet   mijn moeder haar tl is de nord en wel 5g en ik heb de 8t en geen 5g :s dat weet oneplus zelf niet eens waarom en kpn ook niet eigelijk  

 het belangrijk is alleen apple en samsung en de rest kan de tering krijgen  zo gaat het volgens mijn   want t mobile en vodafone zijn paar jaar voor uitKPN Word Wakker en aub gaat dit oplossen niet iedereen heet sm of apple