ongevraagd abonnement Payinfo

• 30 september 2015
  • 2 reacties
  • 463 keer bekeken

Sinds juli van dit jaar ben ik abonnmenthouder van KPN-mobiel op basis van een zorgeloos. De verbruikskosten over zowel de maand juli als augustus zijn dermate hoog, dat ik de betaalspecificaties heb bekeken via My.KPN. Wat blijkt: er wordt wekeijks een bedrag afgeschreven van € 4,13 voor een dienst die ik niet aangevraagd heb. Het betreft een abonnement op Payinfo.

De helpdesk van KPN berichtte mij vandaag dat deze dienst wordt gefactureerd, ook als daar niet expliciet om is gevraagd. In het contractovernameformulier is door mij niet vermeld dat ik de dienst NIET  wens, waarmee de contractering wel doorgang vindt. De helpdesk adviseerde mij het abonnement op te zeggen bij Payinfo, wat ik ook gedaan heb.

Rest de vraag hoe het mogelijk is dat KPN deze vorm van omgekeerde contractering toe past (je hebt een abonnement tenzij je aaangeeft dit niet te willen) en hoe het mogelijk is dat dit in de contracten versluierd wordt. Op geen enkele wijze heb ik dit namelijk gesignaleerd bij het passeren van het contract.

Tot slot: kan het forum mij adviseren op welke wijze ik restitutie van de aboonmentkosten vanaf juli 2015 kan aanvragen?

Met vriendelijke groet, Niels Vos  

2 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Beste Niels,

Welkom op het forum. Met het contractovernameformulier heb je het contract bij KPN van de vorige contractant overgenomen. Dat wil zeggen dat je het telefoonnummer en abonnement met bijbehorende extra's hebt overgenomen. De dienst die je via Payinfo ziet, heeft niets met KPN te maken. Dit wordt door KPN alleen gefactureerd aan jou, omdat wij deze kosten van het betreffende bedrijf krijgen gefactureerd. Daarom is er vanuit KPN ook niet de keuze of je dit over wilt nemen of niet. Dat dient de vorige contractant jou te vertellen bij het overnemen van het abonnement. 

Ik kan in ieder geval naar een mogelijke coulance kijken. Daarvoor stuur ik je een privébericht, waarin ik een aantal gegevens vraag. Wil je hier op reageren?

Marcia_ schreef op 5 okt '15 om 12:20u

Beste Niels,

Welkom op het forum. Met het contractovernameformulier heb je het contract bij KPN van de vorige contractant overgenomen. Dat wil zeggen dat je het telefoonnummer en abonnement met bijbehorende extra's hebt overgenomen. De dienst die je via Payinfo ziet, heeft niets met KPN te maken. Dit wordt door KPN alleen gefactureerd aan jou, omdat wij deze kosten van het betreffende bedrijf krijgen gefactureerd. Daarom is er vanuit KPN ook niet de keuze of je dit over wilt nemen of niet. Dat dient de vorige contractant jou te vertellen bij het overnemen van het abonnement. 

Ik kan in ieder geval naar een mogelijke coulance kijken. Daarvoor stuur ik je een privébericht, waarin ik een aantal gegevens vraag. Wil je hier op reageren?

Niels,

Zie de discussie 'ongewenste SMS diensten'.

De dienst heeft wel degelijk wat met KPN te maken! KPN kan deze dienst namelijk blokkeren en ook geld terugvorderen indien blijkt dat de dienst ongewenst is! KPN dient haar verantwoordelijkheid te nemen en niet ten koste van haar klanten extra te verdienen door de ongevraagde malafide SMS diensten.

gr. Wilfried

Reageer