Beantwoord

ongewenste sms diensten

• 28 oktober 2015
  • 5 reacties
  • 361 keer bekeken

• Nieuwkomer
  • 0 reacties
Op 19 september heeft mijn 12-jarige zoon ongevraagd /ongemerkt een abonnement genomen op een sms betaaldienst. Hij heeft OK terug gesmst maar had geen idee waarvoor (hij kon een Iphone6 winnen). Ik ben hier afgelopen week achtergekomen omdat hij ineens €36 moest bij betalen voor september, vervolgens ben ik uit gaan zoeken waar dit bedrag vandaan komt.

Ik heb inmiddels de SMS-dienst geblokkeerd op alle mobiele nummers die we thuis hebben. Mijn zoon heeft heel vaak NO of QUIT terug ge-smst naar, maar daar wordt niet op gereageerd. De factuur van oktober komt er ook nog aan en ook daarvoor zal hij bij moeten betalen.

Een 12-jarige mag dit soort abonnementen niet afsluiten zonder toestemming van zijn ouders lijkt mij.

heeft er iemand ervaring met terugvragen van de kosten, op welke manier heb je dit aangepakt 

icon

Beste antwoord door Marcia_ 25 februari 2016, 11:44

Je hebt zojuist een inhoudelijk privébericht van mij ontvangen. Heb je zo voldoende informatie? Laat het gerust weten als we nog iets voor je kunnen doen. 

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Je kan dit via PayInfo (even googlen) afmelden.

Naar mijn idee moeten deze sms-diensten (lees: ongewilde diensten) standaard geblokkeerd moeten worden en juist via MijnKPN aangezet worden wil je ze wel gebruiken.

In enkele dagen zal ook WebCare reageren die eventueel een bedrag kan crediteren en je verder kan helpen.

Robin
Reputatie 7
Badge +29
Beste ,

Welkom! Ontzettend jammer dat er kosten zijn gemaakt! Heel goed dat je het in ieder geval geblokkeerd hebt. Je kunt op www.payinfo.nl de diensten niet alleen blokkeren, maar ook beëindigen als deze op dit moment actief zijn. Ze worden dan direct stopgezet. 

De betreffende dienst beroept zich op het feit dat de ouder/verzorger contractant van het abonnement is en dus meerderjarig. Ze doen zaken met de contractant en daarom kan het abonnement bij de betreffende dienst aangegaan worden. 

Wat betreft de kosten krijg je zo een privébericht van me. Wil je daarop reageren? Dan ga ik kijken wat ik hierin voor je kan betekenen. 

Beste

ook bij mijn dochter is via sms 4239 ten onrechte in januari2016 60 euro afgeschreven, en 15 euro over december2015. Hoe kunnen we dit terugkrijgen? Inmiddels heeft zij 4239 geblokkeerd.

alvast dank en groet,

PM van de Waal

RobinFlikkema schreef op 28 okt '15 om 22:06u
Hoi,

Je kan dit via PayInfo (even googlen) afmelden.

Naar mijn idee moeten deze sms-diensten (lees: ongewilde diensten) standaard geblokkeerd moeten worden en juist via MijnKPN aangezet worden wil je ze wel gebruiken.

In enkele dagen zal ook WebCare reageren die eventueel een bedrag kan crediteren en je verder kan helpen.

Robin 
Reputatie 7
Badge +29
Goedemorgen Paul, welkom op ons forum! Heel goed dat je dochter deze diensten heeft geblokkeerd. Heeft zij het huidige abonnement ook beëindigd via www.payinfo.nl of door 'STOP' naar 4239 te sms'en? Als ze dat laatste doet, krijgt ze ook een afmelding per sms terug.

Qua kosten zal ik natuurlijk kijken of we haar hierin kunnen tegemoet komen. Reageer je op mijn privébericht?

Reputatie 7
Badge +29
Je hebt zojuist een inhoudelijk privébericht van mij ontvangen. Heb je zo voldoende informatie? Laat het gerust weten als we nog iets voor je kunnen doen. 

Reageer