Beantwoord

Ongewenste SMS van 4239

• 9 december 2015
  • 16 reacties
  • 1751 keer bekeken

Badge
Hallo,

Ook ik word opeens lastig gevallen door het nummer 4239.

Zonder mijn mobiel te gebruiken is mijn prepaid beltegoed vandaag gedaald van ongeveer € 25,00 naar €0,54.

Ook ik heb me direct afgemeld via de website payinfo.

Hierna kreeg ik een SMS van 4239 met als tekst: je abonnementen zijn geannuleerd. Help 0900-4004343 ( 15cpm).

Ben ik nu echt af van deze praktijken en kan ik met een gerust hart mijn beltegoed weer verhogen?

Weet u ook of er een manier is om mijn geld terug te krijgen ?

Mvg,

icon

Beste antwoord door Marcia_ 15 december 2015, 14:59

Bedankt voor het sturen van je privébericht! Ik heb je er een inhoudelijke reactie op gestuurd en ga er vanuit dat je hiermee voldoende bent geïnformeerd. Als ik nog iets voor je kan doen, laat je het me dan weten?

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Beste Margaret,

Welkom! Als je je via Payinfo.nl hebt afgemeld en deze sms hebt gekregen, mag je er inderdaad vanuit gaan dat de diensten niet meer actief zijn.

Heb je gezien dat je je via Payinfo.nl ook kunt blokkeren voor eenmalige en/of smsdiensten? Dan zal je dit niet nog eens per ongeluk activeren. Ik kan dit overigens ook voor je doen en kan direct kijken naar mogelijkheden tot coulance vergoeding vanuit onze kant. 

Wil je daarvoor reageren op mijn privébericht? Ik ga dan voor je aan de slag. 

Badge
Beste  Marcia,

Dank voor je antwoord.

Ben er niet zeker van of ik de eenmalige en/of smsdiensten geblokkeerd heb en zou het fijn vinden wanneer je dat alsnog voor mij wilt nakijken.

Het zou fantastisch zijn wanneer ik bovendien voor een coulance vergoeding in aanmerking zou komen.

In ieder geval zal ik tijdens het online gaan nog beter opletten en niet meer reageren op dergelijke sms'jes.

Heel erg bedankt voor de voortreffelijke service.

Met vriendelijke groet,

Margaret

Reputatie 7
Badge +28
Geen probleem, hoor. Als je ingelogd bent en op de beginpagina van ons forum zit, zie je aan de rechterkant de 'privéberichten'. Daar kan je ook mijn privébericht openen. Wil je daarop reageren? Zodra ik je gegevens heb, kan ik namelijk voor je aan de slag. 

Reputatie 7
Badge +28
Bedankt voor het sturen van je privébericht! Ik heb je er een inhoudelijke reactie op gestuurd en ga er vanuit dat je hiermee voldoende bent geïnformeerd. Als ik nog iets voor je kan doen, laat je het me dan weten?

Margaret schreef op 9 dec '15 om 16:41u
Hallo,

Zonder mijn mobiel te gebruiken is mijn prepaid beltegoed vandaag gedaald van ongeveer € 25,00 naar €0,54.

Hierna kreeg ik een SMS van 4239 met als tekst: je abonnementen zijn geannuleerd. Help 0900-4004343 ( 15cpm).

Ben ik nu echt af van deze praktijken en kan ik met een gerust hart mijn beltegoed weer verhogen?

Mvg,

Ik heb exact hetzelfde probleem. Mijn prepaid beltegoed werd in 1 dag afgeschreven zonder dat ik gebeld had. Op advies van KPN in deze forum post heb ik viaPayinfo.nl direct betaalde smsdiensten geblokkeerd op mijn mobiele nummer. Maar uiteraard is mijn beltegoed ook als sneeuw voor de zon verdwenen.

Kan KPN ook voor mij de coulance regeling toepassen? Dat zou ontzettend fijn zijn!

Met vriendelijke groeten,

Eefje de Ruiter Brandsen

Reputatie 7
Badge +28
Hoi , welkom op het forum! Goed dat het gelukt is om de smsdiensten te blokkeren. Wat betreft vergoeding van de kosten, als je reageert op m'n privébericht ga ik kijken wat ik voor je kan doen :)

Pff,lekker dom even met een prijs vraagje meegedaan,en ja hoor een vette  sms 15 euro van me abonnement kosten af en nu?

Als inwerking gezet payinfo.nl  en de sms dienst 4239 geblokkeerd. Maar was toch niet zeker van de zaak, toch maar even kpn klantenservice gebeld.

Daar werd ik super geholpen en de dom fout die ik gemaakt perfect opgelost.Een vette pluim voor de KLANTSERVICE 12-01-2016 om 18:50 ..:D

Dank u klantservice:D

Hallo,

Ook ik heb zojuist ontdekt dat ik ongevraagd ben aangemeld bij 4239. Er is inmiddels ruim 75 euro weg....

ik heb stop gesmst en op payinfo.nl geblokkeerd.

ik weet zeker dat ik mezelf nooit vrijwillig heb aangemeld!

Is er een mogelijkheid om een vergoeding te krijgen?

Met vriendelijke groet,

Rosalie

Ja zeker even klantenservice bellen,en het probleem voorleggen....

Reputatie 7
Badge +28
Welkom ,

Wat balen dat je al €75 kwijt bent aan deze dienst! Goed dat je gesms't hebt en de dienst geblokkeerd hebt. Heb je ook een bevestiging per sms gekregen dat het beëindigd is? 

Wil je reageren op het privébericht wat je zo van mij krijgt? Ik ga dan kijken of we je tegemoet kunnen komen in de kosten. 

Margaret schreef op 9 dec '15 om 16:41u
Hallo,

Mvg,

Ik ben ook benadeeld door sms 2439. Ik wil weten waar ik kan reageren om mijn 41 sms jes a 2,48 euro terug kan laten storten?

Reputatie 7
Badge +28
Welkom , goed dat je je vraag op het forum stelt. Ik kan zeker kijken of we je tegemoet kunnen komen. Belangrijker is: heb je al 'STOP' naar 4239 gesms't om de dienst te beëindigen en eventuele toekomstige diensten via www.payinfo.nl geblokkeerd?

Als je reageert op mijn privébericht, dan ga ik voor je aan de slag. 

Hallo Marcia, bedankt voor je reactie op m'n vraag. Ik heb inderdaad de sms dienst 4239 gestopt nadat ik op m'n KPN app zag dat er in de maanden Okt, Nov en December 2015 veel hogere afrekeningen waren. In totaal 41x een bedrag van 2,48 euro.

Het is wel jammer dat KPN geen waarschuwing heeft gegeven vooral dat naar nu blijkt dat dit al veel langer voorkomt.

Wel heel goed van jullie dat het toch flexibel kan worden opgelost.

Per mail is KPN niet te bereiken. Ik heb alles afgezocht, maar geen link naar een "mail klachten lijn". Met dit forum wel gelukkig. Voor mij is dit een nieuwe manier van communiceren. Zal wel de leeftijd zijn.

Ik neem aan dat je al over mijn gegevens beschik.

Mvg. Theo

Reputatie 7
Badge +28
Beste Theo, ik zie dat jij je met je 06-nummer hebt aangemeld. Die heb ik in ieder geval opgeslagen. Wil je me ter verificatie nog wel jouw postcode + huisnummer en de laatste 3 cijfers van je rekeningnummer sturen?

Als je ingelogd bent op onze beginpagina, dan zie je aan de rechterkant 'privéberichten'. Als je daarop klikt, zie je mijn privébericht aan jou. Wil je daarop reageren met bovenstaande gegevens? Dan ga ik voor je aan de slag. 

Beste Marcia, hierbij ter verificatie mijn gegevens: Postcode **** met huisnummer **, en als rekening .....507. Bedankt Theo

Reputatie 7
Badge +28
Bedankt voor je reactie! Ik heb je een privébericht met inhoudelijke informatie gestuurd. Heb je zo voldoende informatie?

Reageer