Beantwoord

Online aankopen dochter kan niet uitgezet worden door KPN.

  • 15 May 2019
  • 5 reacties
  • 1158 keer bekeken

Mijn dochters hebben elk een eigen mobiel nummer waarvan ik contracthouder ben.
Ik heb verzocht via de chat om dit te blokkeren op hun nummers.
Tot mijn grote verbazing is dit NIET mogelijk om dit via verificatie op mijn eigen nummer te laten plaatsvinden (mijn eigen nummer en nummers dochters hebben dezelfde contracthouder, namelijk ik de papa).

Waarom kan dit niet geregeld worden? Waar is de klantvriendelijkheid gebleven?

Ben in staat om alle abo's (4 * mobiel, glasvezel, etc...) uit onvrede op te zeggen.
Wie van KPN gaat dit voor mij oplossen?

Groetjes van een zeer ontevreden klant!
icon

Beste antwoord door Paul van KPN 15 May 2019, 13:11

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 1
Marko,

Waarom zo moeilijk? Ik weet de leeftijden van je dochters niet, maar gewoon geen online aankopen laten doen zonder overleg met papa Marko. Toch stiekem gedaan? Dan bijv. 2 maanden de mobiel achter slot en grendel en de aankoop retour laten sturen door de betreffende dochter. Wie is er nou de baas in huis? 😁
Niet de verantwoordelijkheid afschuiven op KPN.
Gerard68, kleine kinderen kun je die verantwoordelijkheid niet laten nemen. KPN daartegen kan gewoon online aankopen blokkeren maar zijn hierin niet welwillend.
Je kunt per nummer al veel blokkeren via https://www.payinfo.nl .

Hiervoor dien je wel de betr. telefoon bij de hand te hebben (van je dochters) i.v.m. verificatie-sms.
Reputatie 7
Badge +25
Hi @MarkoKrabben! Bij een wijziging als deze worden er enkele verificaties gedaan, om er zeker van te zijn dat jij de contractant bent (en om bijvoorbeeld fraude te voorkomen). Één van die controles is een zogenaamde verificatie-sms. Daarbij wordt een code via een sms-bericht gestuurd die je dan dient voor te lezen aan de klantenservice. Die sms wordt in principe gestuurd naar het 06-nummer waar het om gaat, maar kan ook naar een ander 06-nummer mits die valt onder hetzelfde klantnummer. Als het een ander klantnummer betreft (maar wel dezelfde contractant), gaat de sms naar het 06-nummer waar de wijziging moet gaan plaatsvinden.

Zodra je door die verificatiestappen bent, kunnen we de wijziging daadwerkelijk voor je doorvoeren. Het is dus zeker niet zo dat we het niet willen doorvoeren, of een gebrek aan klantvriendelijkheid. Het komt allemaal neer op veiligheid..

Mocht je willen dat ik het voor je in orde maak vul dan je gegevens aan in je profiel, en geef mij een seintje geven als dat is gebeurd. Bovenstaande is dus wel van toepassing. Dus de sms zal naar jouw dochter worden gestuurd indien het een ander klantnummer betreft.
Reputatie 7
Badge +25
Ik heb niets meer van je gehoord @MarkoKrabben dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt geregeld. Anders hoor ik het graag!