Beantwoord

Onterecht geld afgeschreven

• 7 augustus 2015
  • 4 reacties
  • 1352 keer bekeken

tav KPN klachtenafdeling, Ik ben zeer boos en zal mijn KPN abonnement waarschijnlijk ook opzeggen wanneer dit afgelopen is. Er worden bedragen afgeschreven voor SMS diensten 4070 waar ik niet van op de hoogte ben en waarvan ik ook niet zou weten waar dit van is. Iedere zaterdag worden er 's morgens 4 tot 5x € 2,48 afgeschreven. Per zaterdag wel te verstaan. Ik krijg géén SMS'je of wat dan ook. KPN gebeld en zij verwijzen mij door naar Payinfo. Hier heb ik aangegeven dat ik dit wil blokkeren. Wat mij stoort is dat KPN de maand juli zegt te crediteren, maar augustus niet. Ik wil weten waar deze afschrijving van is en wie deze opdracht geeft. KPN zegt dit niet te weten en verwijzen mij door naar Payinfo. Mijn mening: KPN brengt mij kosten in rekening en dient te weten waar dit betrekking op heeft. Ik heb het helemaal gehad met KPN. Ik wil bovenstaande informatie van KPN, op Payinfo kan ik geen info vinden.  groet: Rob van Groos.

icon

Beste antwoord door sveld84 7 augustus 2015, 12:14

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 6
Badge +9
https://www.google.nl/webhp?sourceid=chrome-instant&rlz=1C1KMZB_enNL619NL619&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=sms%204070

De eerste hit is hoe je de dienst kunt afmelden....

Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

Gaat het om het SMS nummer 4070? 4070 is een dienst van AppsClub. Op sommige telefoons zit deze app standaard en kan je je aanmelden voor deze dienst. Deze dienst kost inderdaad geld.
Dit is helaas de manier hoe SMS diensten werken. (Bij elke provider)
Mijn advies: Blokkeer deze troep direct, ongeacht je provider.

Telfort heeft een mooie pagina met info over deze blokkering: https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/mobiel/gebruiken-en-instellen/bellen-en-smsen/sms/smsdiensten-afmelden-of-blokkeren.htm

Het zou nog wel eens kunnen dat KPN niet weet naar wie dit geld gaat vanwege privacy redenen.
Op PayInfo kan(/kon) je ook je lopende abonnementen zien onder "inzien". Volgensmij staat hier ook een naam bij.

KPN mag volgensmij maximaal 2 facturen crediteren.
KPN brengt inderdaad kosten in rekening. Maar op één of andere manier heb jij je daar (per ongeluk) voor aangemeld. Dit kan via een advertentie, een app of andere services.

Robin
Bedankt voor je informatie. (Rob van Groos) Ik ben er inderdaad nu achtergekomen dat het de Appsclub is. Deze is volgens mij voor Android en ik heb IOS besturingssysteem. Heb ook nooit wat ontvangen. Ik heb deze "club" al stopgezet volgens de methodes welke gemeld zijn. Alsnog bedankt.

Bedankt voor je antwoord. Was inderdaag een dienst van de AppsClub. Ik heb deze dienst nu stopgezet. Alsnog bedankt voor je reactie. Groet: Rob van Groos

Reageer