Beantwoord

onterecht geld afgeschreven izeplay/izetv

goedemorgen,

bij het controleren van mijn rekeningen ben ik er achtergekomen dat er al 2 maanden onterecht geld wordt berekend voor een internetdienst, na wat zoeken heb ik ondekt dat dit voor izeplay en izetv is.

Ik heb nooit een abbonement aangemeld oid.

kun je hier geld van terug vorderen??

icon

Beste antwoord door Erik_ 22 augustus 2015, 21:00

Hallo

Welkom op het forum! Excuses voor de late reactie. Is het gelukt om je af te melden voor de dienst?  Zou je me, in http://forum.kpn.com/t5/notes/privatenotespage/tab/compose/note-to-user-id/135981" style="font-family: sans-serif, Arial, Verdana, 'Trebuchet MS'; line-height: 20.7999992370605px;, je postcode, huisnummer, 06-nummer en laatste 3 cijfers van je rekeningnummer willen sturen? Dan kijk ik wat ik voor je kan doen.

Bekijk origineel

102 reacties

Reputatie 7
Badge +29
Hallo,

Dat is vervelend! Je kan je hier afmelden: http://www.payinfo.nl/

Blijkbaar heb je op een manier (per ongeluk) je aangemeld. Bijvoorbeeld door op een advertentie te klikken.

In enkele dagen reageert iemand van WebCare. Hij/zij kan waarschijnlijk (een deel van) het bedrag crediteren.

Robin
Reputatie 7
Badge +27
Hallo

Welkom op het forum! Excuses voor de late reactie. Is het gelukt om je af te melden voor de dienst?  Zou je me, in http://forum.kpn.com/t5/notes/privatenotespage/tab/compose/note-to-user-id/135981" style="font-family: sans-serif, Arial, Verdana, 'Trebuchet MS'; line-height: 20.7999992370605px;, je postcode, huisnummer, 06-nummer en laatste 3 cijfers van je rekeningnummer willen sturen? Dan kijk ik wat ik voor je kan doen.
Hallo,

Bij mij wordt er dus ook ontrecht geld berekend voor een internetdienst waar ik me nooit voor heb aangemeld.

Dit is 22-08-2015 begonnen,kan ik het geld wat is afgeschreven ook terugkrijgen. Het gaat om izetv nooit van gehoord.

Ben al jaren klant bij kpn en het is al veel vaker gebeurt toen ging het om iets van 50 euro per maand.

Anders denk ik er toch over te stappen na een ander.

Reputatie 7
Badge +29
Hoi,

Marcia of Cindy zal in enkele dagen reageren. Maar ook bij een andere provider is dit mogelijk, en overstappen heeft m.i. weinig nut.

Robin
Goedemiddag,

Ik kom er ook net achter dat er bij mij al enige tijd wekelijks een bedrag wordt afgescheven door IZETV. Ik heb hier geen abonnement op genomen. Inmiddels heb ik mij afgemeld via payinfo.nl. Dit zou toch helemaal niet moeten kunnen, zomaar een abonnement aan je broek?! Kan ik dit ergens terugvorderen?!

MvG Marja

Reputatie 7
Badge +27
Beste en

Welkom! Goed dat jullie het forum hebben gevonden en hier jullie vraag stellen. Ontzettend vervelend natuurlijk dat jullie onverwachts met deze kosten te maken hebben. Allereerst wil ik even benadrukken dat het (helaas) geen zin heeft om over te stappen naar een andere provider. Het is zo, zoals Robin aangeeft, dat dit puur en alleen met je mobiele nummer heeft te maken en niet met KPN zelf. Stap je dus over, neem je het IZETV abonnement mee. 

Het enige wat je daarom kunt doen is via payinfo.nl de boel stopzetten en eventueel abonnementsdiensten blokkeren, zodat het in de toekomst niet weer per ongeluk aangevraagd kan worden. Met betrekking tot de kosten zal  ik kijken of er vanuit KPN coulance geboden kan worden. Willen jullie me daarvoor in een privébericht voorzien van 06-nummer, postcode + huisnummer en de laatste 3 cijfers van het rekeningnummer? Dan ga ik aan de slag. 

hallo,

Izetv heeft mij ook te pakken gehad. Zonder dat ik ooit ergens op een abonnement op heb genomen, hebben zij dus onterecht geld van mijn rekening afgeschreven. Inmiddels ben ik gelukkig afgemeld en zijn dit soort diensten geblokkeerd om verdere kosten te voorkomen. Bizar dat dit zomaar kan.

jesse

Ook ik heb opeens, sinds 1 september een ongevraagd abonnement op IZETV op mijn factuur van oktober staan. Heb me nergens voor aangemeld.

Volgens payinfo is er sinds 1 september tot vandaag 7 keer € 5,- (totaal dus € 35,-) gejat door IZETV. 

Heb me net afgemeld via payinfo. Hoe kan ik mijn geld terug krijgen?

Ernst

Reputatie 7
Badge +23
Hallo Jesse, 

Welkom op het forum en mijn excuses voor de late reactie die je van me ontvangt. Heel rot dat dit ook bij jou gebeurd is, zoals je kunt zien op het forum ben je niet de enige. Goed dat je je inmiddels hebt afgemeld! Ik stuur je zo even een privébericht toe, daar ik graag wil kijken of ik iets voor je kan betekenen hierin. Als je deze wilt beantwoorden, dan kom ik daar zo snel mogelijk op terug. 

Met groet, 

Cindy

Reputatie 7
Badge +27
Beste ,

Welkom! Wat vervelend dat dit ook op jouw factuur tevoorschijn is gekomen! De dienst IZETV is wel iets wat je echt zelf aangevraagd moet hebben, maar dit is vrij makkelijk en ik kan me goed voorstellen dat als je hier niet op verdacht bent, je dit dus ook niet doorhebt. Goed dat je je in ieder geval afgemeld hebt, ik zal verder kijken over een eventuele coulancemogelijkheid. Daarvoor stuur ik je zo een privébericht, wil je daarop reageren? 

Evenals mijn voorgangers heb ik per ongeluk deze link aangeraakt en ben sinds 5 september ongevraagd 5,00 euro per week kwijt aan deze oplichters. Kunt u mij helpen mijn geld geheel of gedeeltelijk terug te krijgen. Ik heb het ongevraagde abonnement inmidderls stopgezet.

Met vriendelijke groet

Fred

Net was ik mijn rekening aan het bekijken en kwam ik er achter dat ook bij mij vanaf 9 augustus 2015 door IZETV per week €5,- onterecht en zonder mijn weten is afgeschreven. Totaal is dat nu al €55,-.

Ik heb mij direct afgemeld via payinfo.nl, alleen hoop ik dat ik wel mijn geld terug kan krijgen.

Ik hoop dat u mij kunt helpen. Alvast hartelijk bedankt.

Reputatie 7
Badge +27
: Ik wil jullie hier graag verder mee helpen, ontzettend rot dat dit is gebeurd. Ik heb jullie beide een privébericht gestuurd, kunnen jullie daar op reageren met de gevraagde gegevens? Dan ga ik direct uitzoeken wat ik kan betekenen!

Helaas bij mij ook al €130 afgeschreven door Izetv, zonder mijn weten of toestemming. Heb het abbonnement nu stopgezet en al meerdere mailtjes gestuurd naar Izetv, helaas zonder resultaat. 
Kunnen jullie mij helpen?

Arlanco

Reputatie 7
€ 130,- KPN, luister goed, honderddertig Euro. Dat is veel geld en zonde geld.

Wat zou ik er vrolijk van worden als jullie je een maatschappelijk verantwoorde onderneming tonen en nog een stap verder gaan.

Ja ik weet het, payinfo.nl is mede op initiatief van jullie tot stand gekomen, maar wat zou het mooi zijn als jullie pro-actief een mail en/of sms sturen naar de klant zodra die een (nieuwe) dienst heeft "geabonneerd" die via de KPN factuur in rekening gebracht wordt.

Weet dat vele consumenten niet of niet frequent hun automatische incasso's controleren.

Weet ook dat dit het fenomeen is waar "organisaties" als izetv en izeplay maar wat graag gebruik van maken.

Hoe langer de betaling ongezien blijft, hoe meer er verdiend zal worden.

Ik hoop echt dat jullie (KPN) je uiterste best zullen doen om dergelijke verwerpelijke praktijken te bestrijden.

Een eerste stap zou mijns inziens het pro-actief informeren van de klant kunnen zijn, dan kan in ieder geval de schade voor de klant zo klein mogelijk gehouden worden.

Reputatie 7
Badge +27
Dat is inderdaad behoorlijk wat geld, Arlanco! Goed dat je je vraag hier op het forum stelt en dat het abonnement in ieder geval opgezegd is. Misschien heb je het gezien, maar via payinfo.nl kan je het ook blokkeren. Heb je dat ook gedaan? Dan kan je het niet nog eens per ongeluk aanvragen! Ik stuur je zo een privébericht met daarin een aantal vragen, zodat ik kan kijken wat ik voor je kan betekenen. Wil je daarop reageren?

Beste allemaal,

Ook ik ben belazerd door IZETV (vanaf augustus) en IZEPLAY (vanaf oktober), een oplichter die via mijn mobiele KPN rekening incasseert. Helaas zag ik het vandaag pas. Zojuist heb ik KPN gebeld en mijn beklag gedaan. Ik heb nooit een abonnement o.i.d. afgesloten. Als reactie kreeg ik te horen dat ik toch echt zelf een abonnement moet hebben afgesloten. Never nooit! Ik heb zojuist eens de IZETV op internet opgezocht en het kan niet anders dan dat het in casu om een oplichtersbende gaat. Zulks blijkt ook uit de klachten op dit forum. Opvallend is dat KPN ook op dit forum steevast beweert dat de klant zelf het initiatief moet hebben genomen en zich daarop beroept. KPN moet zich daarvoor wel in allerhande bochten wringen door te stellen dat zelfs een enkele klik (banner o.i.d.) tot een overeenkomst kan leiden. Het moge KPN toch duidelijk zijn dat dit jurisich onhoudbaar is! Wat nog veel erger en ook een groot raadsel is, is dat KPN toestaat dat deze oplichtersclub via eerlijk afgesloten KPN abonnementen incasso's kan plegen. Zo'n clus blokker je toch gewoon?! Oh ja, uit coulance krijg ik twee maanden geretourneerd; de afschrijving in maand augustus moet ik maar op mijn buik schrijven en komt dus voor eigen rekening.

Dit is een bizar staaltje van afschuiven omdat de incasso via KPN onzuiver en ik vermoed jurisch aanvechtbaar is. Het voor KPN 'easy' om een club waarvan evident vaststaat dat zij oplicht, te blokkeren. Zij die desondanks abonnementen met IZETV e/o IZEPLAY willen afsluiten doen dat dan maar rechtstreeks lijkt me.

Elmer Schouten

Beste allemaal,

ook bij mij hetzelfde probleem. Ik heb me zelf niet aangemeld voor IZETV maar zie via payinfo terug dat ik in ieder geval sinds augustus voor deze dienst aangemeld ben en dus 5 euro per week kwijt ben. En er staat dat ze maar 3 maanden terug gaan dus misschien heeft het al wel langer geduurd.  Ik zit nu dus al aan minstens 70 euro die onterecht is afgeschreven. Ik zou dus deze kosten terug willen krijgen, omdat ik hier geen toestemming voor gegeven heb. Graag zie ik een reactie.

Marleen Lievers

Reputatie 7
Badge +23
Goedemiddag Marleen, 

Hartelijk welkom op het forum van KPN. Heel vervelend dat jij hier ook mee in aanraking bent gekomen. Ik zie het veel vaker voorbij komen dat mensen aangeven zich niet aangemeld te hebben. Echter moet er ergens iets gebeurd zijn, dat kan natuurlijk onbewust zijn gegaan. Heb je je inmiddels al wel afgemeld via payinfo? Ik wil graag voor je nagaan of er mogelijkheid tot coulance is. Zometeen ontvang je een privébericht van me. Als je die wilt beantwoorden, dan kom ik daar zo snel mogelijk op terug. 

Met groet, 

Cindy 

Cindy_ schreef op 5 nov '15 om 14:39u

Goedemiddag Marleen, 

Hartelijk welkom op het forum van KPN. Heel vervelend dat jij hier ook mee in aanraking bent gekomen. Ik zie het veel vaker voorbij komen dat mensen aangeven zich niet aangemeld te hebben. Echter moet er ergens iets gebeurd zijn, dat kan natuurlijk onbewust zijn gegaan. Heb je je inmiddels al wel afgemeld via payinfo? Ik wil graag voor je nagaan of er mogelijkheid tot coulance is. Zometeen ontvang je een privébericht van me. Als je die wilt beantwoorden, dan kom ik daar zo snel mogelijk op terug. 

Met groet, 

Cindy 

Beste Cindy,

Dat is natuurlijk een heel klungelig antwoord, waar ik ook mee ben geconfronteerd. Voor een overeenkomst moet volgens mij een wilsovereenstemming bestaan en al deze klachten duiden er zonder twijfel op, dat die niet bestaat/bestond. De opmerking 'echter, moet er ergens iets gebeurd zijn, dat kan natuurlijk onbewust zijn gegaan.' spreek in dat verband boekdelen. Dat KPN klanten die opgelicht zijn afmeldt, lijkt me niet meer dan logisch daar KPN mijns inziens gelegenheid biedt tot en voor oplichting. Het zou daarom KPN sieren als ze per direct de incasso's voor deze oplichtersclub staakt en alle geincasseerde bedragen waarvan vaststaat dat die niet zijn geincasseerd op basis van een overeenkomst, vergoedt aan haar klanten. Alsdan treedt KPN ferm op, niet door - met excuus voor de woordkeuze - dit gewazel.

Reputatie 7
Beste KPN,

Ik kan het niet genoeg benadrukken, maar lees mijn bericht van 26 oktober 23:44 uur aandachtig.

Ik heb hem hieronder nog maar eens herhaald.

Ik snap dat jullie dit fenomeen niet kunnen stoppen maar wees in ieder geval wel bewust van het leed dat vele klanten lijden en dat jullie dit sterk zouden kunnen verminderen door pro-actief de klant te informeren over de betalingen aan derden via de factuur van KPN.

Niet alleen door deze betalingen te vermelden op de factuur, maar ook door periodiek een SMSje en/of een mailtje naar de klant te sturen. In ieder geval een SMSje als er een nieuwe partij gebruik gaat maken van incasso via de factuur van KPN.

Gelukkig ben ik zelf geen slachtoffer, maar ik hoop oprecht dat jullie heel serieus met dit bericht aan de slag gaan.

wjb schreef op 26 okt '15 om 23:44u

€ 130,- KPN, luister goed, honderddertig Euro. Dat is veel geld en zonde geld.

Wat zou ik er vrolijk van worden als jullie je een maatschappelijk verantwoorde onderneming tonen en nog een stap verder gaan.

Ja ik weet het, payinfo.nl is mede op initiatief van jullie tot stand gekomen, maar wat zou het mooi zijn als jullie pro-actief een mail en/of sms sturen naar de klant zodra die een (nieuwe) dienst heeft "geabonneerd" die via de KPN factuur in rekening gebracht wordt.

Weet dat vele consumenten niet of niet frequent hun automatische incasso's controleren.

Weet ook dat dit het fenomeen is waar "organisaties" als izetv en izeplay maar wat graag gebruik van maken.

Hoe langer de betaling ongezien blijft, hoe meer er verdiend zal worden.

Ik hoop echt dat jullie (KPN) je uiterste best zullen doen om dergelijke verwerpelijke praktijken te bestrijden.

Een eerste stap zou mijns inziens het pro-actief informeren van de klant kunnen zijn, dan kan in ieder geval de schade voor de klant zo klein mogelijk gehouden worden.

Ik ben ook aangemeld blijkbaar voor izetv. En 20 euro geincaseerd heb dit nooit zelf gedaan. Het lukt me niet om af te melden. Hoe doe ik dit?? En me geld terug graag
Reputatie 7
Badge +29
Via PayInfo kan je opzeggen. Op hun site klik je op inzien en opzeggen.

Robin
Dat lukt me dus niet.. hoe kan ik contact krojgen en me geld terug te krijgen?
Wie kan mij helpen?????? Om het geld terug te krijgen en stop te zetten
Kpn zelf gebeld .. kunnen niks doen

Reageer