onterecht geld afgeschreven voor Izeplay

• 11 februari 2016
  • 4 reacties
  • 176 keer bekeken

Beste KPN,

Wij hebben een abonnement voor onze zoon afgesloten. Doordat de telefoonkosten aanzienlijk waren opgelopen ben ik gaan kijken naar zijn rekeningen, en ben daardoor behoorlijk geschrokken. Het blijkt dat er sinds sepetember 2015 ineens SMS-diensten van Izeplay afgeschreven worden waar hij zich niet op had geabonneerd. Ik heb aan onze zoon gevraagd of hij zich ergens op geabonneerd had , maar hij blijft volhouden dat hij dat niet heeft gedaan.

Wij hadden tot voor kort nog nooit van deze dienst gehoord en hebben er nooit gebruik van gemaakt, en hebben er geen toestemming voor gegeven om geld van onze rekening af te schrijven. Ik heb inmiddels contact opgenomen met de KPN en een vriendelijke medewerker heeft deze SMS-diensten geblokkeerd.

Aangezien dat er best wel veel geld van de rekening is afgeschreven, zou ik graag iets van deze kosten terug willen krijgen. 

Ik hoor graag van jullie!

Alvast bedankt!

Monique

4 reacties

Reputatie 4
Badge +1
In dat geval zul je moeten reclameren bij Izeplay, dat omdat je stelt dat zij je onterecht hebben geabonneerd.

Echter heb je zo'n SMS-dienst nogal snel te pakken helaas. Bijvoorbeeld bij zo'n online enquete of prijsvraag, waarbij je nog even je 06-nummer moet achterlaten. Of wanneer je een of ander spel speelt en je wilt goedkoper aan 'premium' komen dus je zoekt via Google en krijgt dan zo'n dienst die je per SMS goedkoper 'premium' aanbiedt.

Reputatie 7
Jullie zoon is niet de enige die slachtoffer is geworden van die slinkse praktijken van izetv, izeplay en andere "leveranciers".

Je zult zien dat dit forum vol staat met meldingen over deze oplichters.

Heeft die KPN medewerker ook het telefoonnummer volledig geblokkeerd voor dergelijke betaalde sms en internet diensten.

Je kunt dat ook zelf controleren via www.payinfo.nl.

Reputatie 7
Badge +28
Hallo Monique, welkom op het forum! Goed dat de diensten inmiddels geblokkeerd zijn. Ik raad wel aan om nog even via www.payinfo.nl te controleren of echt alles nu geblokkeerd en stopgezet is. Zo niet kun je dat daar doen.

Je krijgt een privébericht van me, reageer daar op dan kijk ik wat ik kan doen aan de kosten.

Reputatie 7
Badge +28
Hey , ik heb helaas nog niets van je gehoord. Mocht je het niet kunnen vinden, je privéberichten staan hier. Ik hoor graag nog van je :)

Reageer