Beantwoord

Onterecht in rekening gebrachte kosten Google

  • 23 January 2021
  • 7 reacties
  • 100 keer bekeken

Badge

Beste KPN,

Net een maand lid en zie bij mijn huidige maand onderstaande melding.

  • Downloads Google Play Store€ 9,98
  • 0 Extra dienst(en)

ik heb helemaal geen apparaten waar ik Google Play Store op heb (alleen Apple producten)

Graag crediteren deze kosten.

Vriendelijke groeten,

Jonne

icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 14 February 2021, 20:09

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Papa Jonne, welkom! Wat gek :-(. Ik kijk graag even met je mee. Wil je je forumprofiel aanvullen met je 06-nummer, postcode + huisnummer en klantnummer? Laat hier even weten dat je dat gedaan hebt, dan ga ik voor je aan de slag. 

Badge

Heb dit ge-update in mijn profiel 

Reputatie 7
Badge +30

Dankjewel! Ik zie deze kosten inderdaad terug in je verbruik. Het gaat om iets wat op zaterdag 16 januari is aangevraagd. Bij mij staat er ‘Apple’ bij, maar wij kunnen en mogen niet inzien wát er dan precies aangevraagd is. Ik durf je dit dan ook niet te zeggen. Wel is dit echt vanaf jouw 06-nummer bevestigd ook, dus het kan niet anders dan dat dit op jouw toestel aangevraagd is. Herken je dit wellicht toch? 

Badge

Beste Marcia, ik heb het nagekeken en kan stellig melden dat ik dit echt niet zelf gedaan heb, om 01:43 lig ik nl. al lang en breed te slapen noch zou er iemand anders op dat tijdstip bij mijn telefoon kunnen.

Ik heb op mijn toestel het ook nagezocht (en na laten zoeken) naar betalende diensten en hier kan ik ook niets terughalen over de desbetreffende transactie. Heeft u nog tips hoe ik er achter zou kunnen komen waarover dit gaat en mogelijk hoe ik deze kosten kan ‘aanvechten’.

Reputatie 7
Badge +30

Je zou dat via je toestel moeten kunnen zien, inderdaad! Er staat ook niets onder de ‘aankoopgeschiedenis'? Op de pagina over aankopen via Apple Store zie je hoe je dat kan instellen en er wordt ook uitgelegd hoe je het na kunt kijken. Betaling via de Apple Store gaat alleen met verificatie, dus dat kan niet door derden gedaan zijn. Je kunt een credit aanvragen bij de leverancier van de betreffende app/game.

Badge

Hallo Marcia,

 

Deze maand ben ik door KPN nogmaals aangerekend voor EUR 9,98 maar kan echt nergens achterhalen waarvoor dit door Apple Store aangerekend wordt. Ik heb, naar mijn weten, geen betalende services waar ik voor geabonneerd ben of dit zelf ingesteld.

Hoe kan ik;

1. de betalingsoptie wijzigen zodat ik direct gefactureerd kan worden ipv via KPN. En,

2. hulp van jullie hoe dit gestopt kan worden want als er niets veranderd zal dit blijkbaar gewoon doorgaan.

3. mijn betalingen terughalen die, in mijn optiek mij, onterecht aan mij in rekening zijn gebracht.

 

Vriendelijke groeten,

Jonne

Reputatie 7
Badge +30

Ik heb inmiddels de mogelijkheid tot facturatie via KPN geblokkeerd. Dat is stap 1 🙂. Je krijgt maandelijks een mail vanuit Apple dat er weer iets gefactureerd is/gaat worden. Wil jij eens kijken in je mailbox die je aan je Apple ID gekoppeld hebt, wat je daar kunt vinden? 

 

Ik begreep van een collega met een iPhone dat je in jouw Apple account onder ‘Abonnementen’ kunt zien wat je gekocht hebt. Onder abonnementen zie je je actieve en verlopen abonnementen. En onder "Media en Aankopen" (dat zijn dan je eenmalige aankopen), zie je een aankoopgeschiedenis, waarbij je zelf nog een datumbereik kunt selecteren. Heb je misschien ook een iPad gekoppeld aan jouw Apple ID waarop dit soort aankopen gedaan kunnen zijn?