Op 10 oktober kreeg ik een factuur voor de mobiele telefoons van een maatschappelijke stichting die 4 wijkinloophuizen exploiteert. De factuur was € 100,- hoger dan normaal. Volgens de specificatie bleek dit het gevolg te zijn van één ‘gesprek’ dat op vrijdagavond om 16.40 uur zou zijn begonnen en 630 minuten geduurd zou hebben naar een lokaal nummer in de woonplaats. Betreffende coördinator van een wijkinloophuis had inderdaad een telefoontje naar een deelnemer gepleegd. Ze zei dat het kort duurde en om 17.15 uur weggegaan was om weekend te vieren. Bij bellen van de klantenservice bleek men geen boodschap te hebben aan mijn redenering dat het onmogelijk een ‘gesprek’ kon zijn dat tot diep in de nacht van vrijdag op zaterdag had geduurd. Ik heb toe een klacht ingediend, ben teruggebeld maar ook betreffende medewerker was niet te vermurwen: er was een verbinding van 10,5 uur geweest. Ook het feit dat deze ‘niet bedoelde verbinding’ ons € 100,- extra kostte en wij het zuiver van giften en subsidies moeten hebben om mensen aan de zijkant van de maatschappij een thuis te bezorgen mocht niet baten. Kennelijk plukt KPN ons soort organisaties liever dan te kijken naar de redelijkheid. Bent u nog van plan hier iets aan te doen?
Beste antwoord door Erwin van KPN
Bekijk origineel