Beantwoord

Onterechte reparatiekosten

• 14 december 2014
  • 6 reacties
  • 221 keer bekeken

Vorige week vrijdagavond heb ik mijn Samsung Galaxy S4 aan de lader gelegd. Er zat nog zo'n 10% in de batterij  en dus werkte het toestel nog. Zaterdagochtend echter deed het toestel helemaal niets meer, hij wou zelfs niet aan. Aangezien het toestel nog geen jaar oud is ben ik naar de KPN winkel gegaan en daar werd ik netjes geholpen. De medewerker zei dat het toestel nog onder garantie viel en deze dus opgestuurd moest worden. Aldus gedaan en ja hoor, een paar dagen later bericht van Teleplan: reparatie valt niet onder garantie vanwege vloeistof schade. Kosten ruim € 216,00. Enigzins verbaasd mailtje gestuurd en uitgelegd dat het toestel niet in aanraking met vloeistof is geweest. Er is niks over heen gegaan en het toestel is ook nergens in gevallen. Ook niet in de afgelopen maanden dat ik het toestel in mijn bezit heb.

Teleplan blijft echter volhouden dat het vloeistofschade betreft en dat ik dus moet betalen voor de reparatie. Ik ben al jaren trouwe klant bij KPN en heb alles bij jullie ondergebracht. Van TV tot mobiel en vaste telefoon. Als dit de gebruikelijke manier is om reparaties te beoordelen dan is het gauw afgelopen bij KPN. 

Enig meedenken van KPn zit er trouwens ook niet in. Ik heb namelijk nog een contract voor 1 jaar en betaal nu dus nog een jaar voor mobiele telefonie en internet terwijl ik daar geen gebruik van kan maken. Een tijdelijk toestel heb ik zelf in de kast liggen maar deze ondersteund geen 4G. Op mijn vraag aan de klantenservice of ik nu al mijn contract kan verlengen om zodoende een ander toestel te krijgen (wat wel aan de huidige wensen voldoet) wordt geantwoord dat verlengen pas 6 maanden voor einde contract kan. Al met al knap waardeloos dus. Matige service van KPN/Teleplan. Het enige goede wat ze doen is een manier vinden om klanten weg te jagen.

icon

Beste antwoord door Erwin_ 9 november 2017, 08:52

Dank voor de info, Frans.

Ik heb dat nummer opgezocht maar dat is geen dienst of website van KPN. Het lijkt er op dat dat een bedrijf is dat nummers van allerlei bedrijven laat zien. Maar ze hebben ook een eigen nummer en dat is 90 cent per minuut.
Dat nummer heb jij gebeld. En daarom is je rekening zo hoog. Ik vind het erg vervelend maar dit is toch iets dat je met https://www.telefoonklantenservice.nl/ moet bespreken. Hier hebben wij als KPN niks mee te maken. Ik hoop dat ze je tegemoet komen.

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +29
Hallo Bjorn,

Welkom op het forum! Ontzettend vervelend om te lezen dat je met zulke hoge kosten bent opgeschrikt! Op het moment dat er vochtschade is geconstateerd dan valt eventuele reparatie inderdaad niet meer onder de garantie. Overigens mag je dan altijd foto's opvragen bij Teleplan en ik adviseer je ook om dit te doen. Als je wilt dat ik dit voor je doe, ontvang ik graag je 06-nummer, postcode + huisnummer en evt. bonnummer/ordernummer in een privé bericht.

Mocht je het niet eens zijn met de uitkomst, dan zou je het toestel rechtstreeks naar Samsung op kunnen sturen. Zij bekijken het toestel dan ook voor je. 

Via KPN is er in ieder geval niet de mogelijkheid om binnen contract te verlengen, daar je een bepaalde duur met ons bent aangegaan en het feit dat je toestel defect is, hier niets mee te maken heeft. Ik begrijp heel goed dat je dit liever anders had gezien, maar daar kan ik op dit moment verder niets aan veranderen. 
Er zijn kosten in rekening gebracht van 27,00 euro voor het bellen naar een servicelijn. In verband met een storing aan de telefoonlijn van KPN heb ik 27 minuten gebeld met de servicedienst. Door werkzaamheden van een netwerkbeheerder van aardgas is de kabel van KNP geraakt.
Deze storing is dus niet mijn schuld., Ik vind dus ook dat ik die niet hoef te betalen. Hoe krijg ik deze terug?
Reputatie 7
Badge +20
Oei, wat een bedrag, Frans!

Daar snap ik niks van. Onze servicenummers zijn gratis. 08000402 (vast ) en 08000105 ( mobiel ). Ook als je zelf mobiel belt. Dit zijn bij uitstek de nummers om te bellen als je problemen ervaart met onze diensten.
Welk nummer heb jij gebeld? Was dat het nummer van die aardgas maatschappij? Als zij zo'n duur nummer hebben ( en ze hebben de storing veroorzaakt ) wil ik je vragen om bij hun verhaal te halen.
Hoe lang heeft de storing geduurd?
Ik heb het nummer 1819 gebeld. van de kpn en door hun werd ik doorverbonden met het servicenummer 08000402, ook van de kpn.
Reputatie 7
Badge +20
Dank voor de info, Frans.

Ik heb dat nummer opgezocht maar dat is geen dienst of website van KPN. Het lijkt er op dat dat een bedrijf is dat nummers van allerlei bedrijven laat zien. Maar ze hebben ook een eigen nummer en dat is 90 cent per minuut.
Dat nummer heb jij gebeld. En daarom is je rekening zo hoog. Ik vind het erg vervelend maar dit is toch iets dat je met https://www.telefoonklantenservice.nl/ moet bespreken. Hier hebben wij als KPN niks mee te maken. Ik hoop dat ze je tegemoet komen.

Bedankt voor de info. Ik ga het verdet onderzoeken.

Reageer