Beantwoord

ontvangst bericht sms versturen

  • 30 January 2020
  • 14 reacties
  • 451 keer bekeken

Badge

Ik heb nu al alles geprobeerd ben sinds 6 dec over gestapt naar KPN van KPN prepaid en van Telfort na KPN in sins die krijg ik geen ontvangst berichten meer nu zeg KPN zet  *0# voor je teks en je krijg weer een ontvangst  bericht ma dit werkt totaal niet ze zegen dat   *0# weg valt dit is dus niet zo en krijg ook geen bericht dat het sms'je goed is aan gekomen KPN doe hier iets mee en dan niet komen dat het aan De telefoon licht het licht bij KPN de fout het werkt wel bij Telfort op de nieuwe telefoon en met KPN werkt het echt niet alles al gedaan ma niks werkt 

 

Vriendelijke groet Marc Matser

 

 

icon

Beste antwoord door Sanne van KPN 4 March 2020, 17:38

Bekijk origineel

14 reacties

Badge

Dit werkt dus ook niet zie screen shot

 

*Admin reactie onder bestaand topic geplaatst

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @MarcMatser! Ik heb op mijn eigen Samsung gekeken wat hier de instellingen voor zijn en dat gaat als volgt:

  • Ga naar de berichten app.
  • Druk op de drie puntjes rechts bovenin.
  • Ga naar instellingen.
  • Ga naar meer instellingen.
  • Ga naar Sms-berichten.
  • Zet daar het schuifje achter ontvangstbevestiging aan. 

Hopelijk lukt het zo wel! 

Badge

Ik heb een samsung a50 en voor dat ik na kpn ging werkt alls goed alles al geprobeerd ma werkt niet

Badge

*0# werkt nu wel

 

Maar dit is toch rottig om hier steeds mee te beginnen 

Badge

Kan dit echt niet anders dan met *0#

Badge

Hoi @MarcMatser! Ik heb op mijn eigen Samsung gekeken wat hier de instellingen voor zijn en dat gaat als volgt:

  • Ga naar de berichten app.
  • Druk op de drie puntjes rechts bovenin.
  • Ga naar instellingen.
  • Ga naar meer instellingen.
  • Ga naar Sms-berichten.
  • Zet daar het schuifje achter ontvangstbevestiging aan. 

Hopelijk lukt het zo wel! 

Het werkt zo niet sinds vandaag werkt *0# wel.ma dit is irritant 

Reputatie 7
Badge +17

Fijn dat *0# nu wel werkt! Ik snap dat het handiger zou zijn als je dit niet steeds in hoefde te voeren. De instellingen die ik eerder doorstuurde werken dus niet? Of werkt de *0# wel sinds je deze instellingen aan hebt gezet? In het laatste geval is *0# dan de enige manier om de ontvangstbevestiging te ontvangen, daar kan ik niets aan veranderen. In het eerste geval ben ik benieuwd of je het toestel sinds die instelling al opnieuw op hebt gestart. Dat wil nog wel eens helpen. 

Badge

Het werkt nog steeds niet 

 

Alleen met *0# kan kon hier niet wat aan gaan doen bij Telfort werkt het wel en bij tmobiel  werkt het ook waarom niet bij kpn dit kan kon toch wel fixen dat je niet steeds *0# et voor MOET ZETTEN 

 

Zij er meer mensen met dit probleem die zijn over gestapt van Telfort NAAR KPN  ?????

Reputatie 7
Badge +17

Als de *0# de ontvangstbevestiging toont werkt het toch juist wel? :slight_smile: Als je deze code erg vaak gebruikt kun je hem kopiëren en plakken voor elk bericht wat je stuurt. Dat maakt het toch iets makkelijker. 

De instellingen die ik eerder doorstuurde werken dus niet? Of werkt de *0# wel sinds je deze instellingen aan hebt gezet? In het laatste geval is *0# dan de enige manier om de ontvangstbevestiging te ontvangen, daar kan ik niets aan veranderen. In het eerste geval ben ik benieuwd of je het toestel sinds die instelling al opnieuw op hebt gestart. Dat wil nog wel eens helpen. 

Zou je hier nog op willen antwoorden? Mij is namelijk niet duidelijk of je bij Telfort eerder de *0# code niet nodig had, de instellingen in je toestel toen hetzelfde waren (en je hetzelfde toestel gebruikte) en of een herstart van je toestel heeft geholpen. 

Badge

*0# werkt ma is irritant t mobile werkt wel op de A50 en KPN  prepeed werkt ook 

Badge

Waarom werkt dit wel bij t mobile en bij kpn prepeed 

Reputatie 7
Badge +17

De instellingen die ik eerder doorstuurde werken dus niet? Of werkt de *0# wel sinds je deze instellingen aan hebt gezet? In het laatste geval is *0# dan de enige manier om de ontvangstbevestiging te ontvangen, daar kan ik niets aan veranderen. In het eerste geval ben ik benieuwd of je het toestel sinds die instelling al opnieuw op hebt gestart. Dat wil nog wel eens helpen. 

Zou je hier nog op willen antwoorden? Mij is namelijk niet duidelijk of je bij Telfort eerder de *0# code niet nodig had, de instellingen in je toestel toen hetzelfde waren (en je hetzelfde toestel gebruikte) en of een herstart van je toestel heeft geholpen. 

 

Badge

Bij Telfort had ik geen code nodig en bij KPN prepaid had ik ook geen code nodig

 

*0# werkt wel ma dat is zo klote als je dat steeds moet in voeren

Reputatie 7
Badge +17

Helder. Ik zie dat er in dit topic door Nadia een antwoord hierop is gegeven bij een klant die hetzelfde probleem had. Ik zet hem voor de handigheid hier ook neer:

De terugkoppeling hiervan wil ik graag met jullie delen. Zoals jullie hebben opgemerkt stond de functie sms ontvangstbevestiging voor Telfortgebruikers actief. Voor KPN-klanten was deze functie niet geïmplementeerd in het verleden. Mede omdat andere (externe) applicaties deze functie aanbieden (OTT-diensten; Whatsapp, facebookmessenger etc.). 

Nu Telfort over is gezet naar KPN is het niet meer mogelijk om vanuit de instellingen van je toestel sms ontvangstbevestiging aan en uit te zetten. Het lijkt misschien een ‘simpele’ functie die met één druk op de knop aan kan worden gezet door ons, toch ligt het technisch gezien wat complexer. Vandaar dat het nu niet (meer) werkt.

Om aan deze behoefte te voorzien, willen we deze optie opnieuw overwegen. We gaan de mogelijkheden en haalbaarheid nader onderzoeken. Wanneer er meer informatie beschikbaar is kom ik hier graag op terug.

Tip: sms ontvangstbevestiging kan nog wel ontvangen worden door voor je sms-bericht: *0# [tekst] te gebruiken. Zie mijn eerdere post


De *0# is dus de enige mogelijkheid voor de ontvangstbevestiging voor nu, maar we gaan het dus opnieuw overwegen. Houd het topic van Nadia in de gaten voor updates! 

Reageer