Beantwoord

ontvangstbevestiging sms

  • 13 February 2020
  • 57 reacties
  • 5432 keer bekeken

Reputatie 1

Sinds dat telfort mobiel is overgegaan naar kpn, krijg je geen ontvangstbevestiging meer van een sms, hoe dit op te lossen ??? ik heb hem al een paar keer aan en uit gezet, maar ondanks geactiveerd op ontvangstbevestiging werkt het niet..

icon

Beste antwoord door Nadia 4 March 2020, 09:41

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

57 reacties

Ik heb precies het zelfde probleem instelling al uit gezet telefoon op nieuw gestaard toen weer aangezet geen resultaat bij details staat ontvangst bevestiging : opgevraagd 

Reputatie 1

Kpn zegt telefonisch als reactie, als u geen ontvangstbevestiging krijgt op u telefoon,dan ligt dat aan u toestel, echter het toestel staat wel goed ingesteld,het ligt dus echt aan Kpn en niet aan het toestel,

Kpn ik hoop dat jullie hier wat aan gaan doen ??

 

Reputatie 7

Hallo @ontvangst en @DeniceAngie, welkom op het KPN forum. Goede vraag, daar kan ik nog niet meteen een antwoord op geven. Dit zal ik namens jullie even moeten navragen. Zelf had ik geen idee dat dit door Telfort (KPN) ondersteund wordt /werd :upside_down:   

Toch heb ik al iets op het internet gevonden bij onze eigen  Simyo. ‘Je kunt ontvangstbevestiging voor SMS forceren door je bericht te beginnen met: *0#

Willen jullie dat eens proberen?

Reputatie 2

Het is werkelijk te gek voor woorden aan het worden. Ik heb al verschillende keren kontakt gehad met diverse helpdesk medewerkers. Vaak van goede wil maar ze weten vaak niets of weinig van de techniek af. Daarbij komt ook nog de migratie van telfort klanten bij. Feit is dat alle Telfort abonnees vorige week ( 14-2-2020)  nog een prima sms service hadden met keurig werkende ontvangst bevestigingen. Conform de standaard die internationaal door alle Télécom bedrijven wordt gehanteerd. De verassing was dus ook groot toen ik bij allerlei sms apps meldingen kreeg als " no delivery " no rapport " of " bericht niet afgeleverd " Bij de Kpn Helpdesk wordt doodleuk gezegd dat er sprake is van een "oude techniek". En dat ik maar moet gaan klooien met handmatig codes  die ik voor ieder bericht in moet typen. Het is werkelijk idioot dat de klant van " het meest betrouwbare netwerk " zelf de problemen maar moet oplossen terwijl hier duidelijk Kpn de partij is die in gebreke is. Ik verwacht,  en vele met mij,  dat gewoon de software in de sms centrale wordt hersteld naar de norm en dat dus de klant serieus genomen wordt. Dat is toch wel het minste wat we kunnen verwachten.. Grt Louis 

Hallo,

 

Ik kamp met precies hetzelfde probleem - geen ontvangstbevestiging bij de sms. Ik vind het uitererst vreemd dat de medewerkers aan de telefoon hier niets over weten en dat hier niet over gecommuniceerd is. Ik heb ervaring met verschillende providers en overal werkte de ontvangst-bevestiging gewoon.

Daarnaast komen ook sommige van mijn sms berichten niet aan, wat uiterst onhandig is.

En om nog even op Nadia te reageren, als ik *0# toevoeg aan het nummer is de hele sms überhaupt niet verzenden.

 

Graag uw reactie KPN.

Reputatie 1

Kpn /Goedendag ! gezien dat meerdere mensen geen ontvangstbevestiging krijgen van hun sms, verzoek ik u vriendelijk, en mogelijk ook meerdere personen om na te gaan of er wat aangedaan kan worden? hopende dat u wat met onze klachten wil gaan ondernemen ?

Bijvoorbaat hartelijk dank ! een oplossing zal mooi zijn voor dit probleem !

we wachten op u reactie ??!

Reputatie 7

Hallo iedereen,  zelf komt het (ook) mij niet bekend voor dat we sms lees-/ ontvangstbevestiging (nog) ondersteunen. Ik ben even in de archieven gedoken, de laatste vraag hierover gesteld op het forum is inmiddels bijna 5 jaar geleden. 

Maar, toch ga ik er voor jullie achteraan. Ik heb de vraag uit staan bij KPN mobiel. Wordt vervolgd. Momenteel zijn een aantal collega's op dit met voorjaarsvakantie. Vandaar dat het even duurt. Zodra ik nieuws heb, kom ik bij jullie terug.

Reputatie 2

Hoi Nadia,

Dank voor de reactie. Stond al op het punt om er met (sociale) media mee aan de slag te gaan. Zeker omdat er inhoudelijk steeds geen antwoord wordt gegeven waarom KPN als enige provider deze functie eruit gesloopt heeft. Alle sms apps geven nu vervelende meldingen zodra daar ontvangst bevestigingen aan staat.

Voor de duidelijkheid nog een aantal puntjes:

:1.Als oud Telfort klant( ook KPN) werkte het vrijdag 14-02-2020 nog. Dus niks geen verhalen over 5 jaar en verouderde techniek en zo…( Nog geprobeerd de Telfort SMS centrale maar weer instellen. Maar jullie blokkeren het invul veldje van de sms centrale op de sim kaart)

2.Bij de overzetting is dus duidelijk een stukje dienst verlening verminderd terwijl er wel beloofd werd dat er geen veranderingen zouden optreden.(De abonnementsvoorwaarden)

3.Verder communiceert KPN niet naar buiten toe dat ze die functie als enige niet meer ondersteund. Daar hebben nieuwe abonnees en Migranten van Telfort dan wel recht op.

Ik ga er daarom vanuit dat de techneuten van”het meeste betrouwbare netwerk”die software gewoon weer weten te herstellen.

Als alle andere providers een volledige sms dienstverlening  kunnen leveren dan moet KPN.dat ook kunnen.

Hoop het snel te vernemen.

( Overigens wel bedenkelijk dat bepaalde technische ondersteuning er niet is vanwege een voorjaarsvakantie)

Reputatie 7

Hallo @ontvangst@DeniceAngie@Louis2 en @Benjamin77 goed nieuws. Ontvangstbevestiging werkt op het KPN-netwerk.

Om een bevestiging van aflevering te krijgen maak je gebruik van de code: *0#[bericht] gevolgd door de tekst die je wilt versturen.
Verzend daarna het bericht om een ontvangstbevestiging te ontvangen en te controleren of het bericht is afgeleverd. De code *0# wordt door ons verwijderd uit het bericht, de ontvanger weet dus niet dat je om een ontvangst bewijs hebt gevraagd en krijgt de code niet te zien. Hou er wel rekening mee dat een ontvangstbevestiging niet betekent dat het bericht ook daadwerkelijk is gelezen door ontvanger.

Zie hieronder een aantal pogingen die ik heb uitgevoerd:

  

Willen jullie de code ook proberen? Let erop dat de code vóór de tekst van je bericht plaatst, en vergeet de spatie niet. 
Ik zie graag jullie reacties tegemoet. 

Mochten jullie toch nog tegen een probleem aanlopen, laat het me weten. Vermeld dan ook welk toestel & type je gebruik van maakt? En, of je een abonnement of prepaid hebt? 

Reputatie 1

Dag Nadia <goedemorgen !

Hetgene *0#  spatie is het geforceerde gebruik maken van een ontvangstbevestiging,

wat ik en meerdere klanten al hebben aangegeven, is dat kpn gewoon de software aan moet passen,zodat het gewoon mogelijk is om door middels je toestel op stand ontvangstbevestiging deze ook daadwerkelijk te krijgen ,dit was bij telfort altijd goed ,zowel bij m,n samsung j3 2016 als samsung s10 + en de Nokia 4.2  werkt het gewoon niet meer. conclusie zoals al eerder genoemd , het ligt aan Kpn !!

Hopende nogmaals dat jullie als groot bedrijf Kpn, er als nog achteraan gaan om dit probleem op te lossen ??!   Met vr.groet !

Badge +19

Effe serieus @ontvangst sms jij dan nog??? Dat is toch iets van 10 jaar geleden????

Reputatie 1

yep, met plezier sms ik @Joep1965 , lekker ouderwets ,fijne dag @Joep1965 

Badge +19

Oh grappig. Jij ook een fijne dag. @ontvangst 

Reputatie 2

Citaat: 

1.De methode  *0#  spatie is het geforceerde gebruik maken van een ontvangstbevestiging,

Wat ik en meerdere klanten al hebben aangegeven, is dat KPN gewoon de software aan moet passen,zodat het gewoon mogelijk is om door middels je toestel op stand ontvangstbevestiging deze ook daadwerkelijk te krijgen ,dit was bij Telfort altijd goed ( Tot 14-02-2020 ),Zowel bij mijn Samsung J3 uit 2016 als bij de Samsung S10 + en de Nokia 4.2  werkt het gewoon niet meer. ...

Conclusie zoals al eerder genoemd , het ligt aan KPN !!

Louis: Zo is het. Geldt voor alle SMS apps op alle ( Android ) toestellen.

  1. Overigens geeft die geforceerde *0# truck wel aan dat de SMS centrale wel degelijk dus de ontvangst rapporten binnen kan krijgen...het is dus inderdaad een software verhaal.

Hopende nogmaals dat jullie als groot bedrijf er alsnog achteraan gaan om dit probleem op te lossen !  

Reputatie 7

Hey, @ontvangst en @Louis2. Felle reacties hier. Ik merk bij jullie dat het een grote frustratie is dat er niet ‘automatisch’ een verzendbewijs wordt gestuurd na het verzenden van een sms. Zoals in mijn eerdere bericht heb aangegeven, ik had geen idee van het bestaan van deze ‘service’, maar help graag. Dus, ga ik hier namens jullie achteraan bij de ontwikkelaars. Het antwoord daarop, zal ik meteen hier plaatsen wanneer ik terugkoppeling heb. Tot die tijd is het van belang om te onderzoeken waar jullie tegenaan lopen: welk toestel & type, mobiel abonnement of prepaid. Dit zullen de technische collega's graag willen weten om een root cause analyse te kunnen maken. 

In mijn voorgaande bericht wilde ik graag even benoemen dat ontvangstbevestiging (*0#[spatie]) wel door ons wordt ondersteund. Dat was (voor mij op dat moment) nog niet duidelijk. Dit kon ik nog niet uit jullie berichten opmaken. Je kunt de ontvangstbevestiging dus forceren door een code voor je tekstbericht te plaatsen. Dat is fijn! 

We proberen hier stap voor stap te achterhalen, hoe / wat / waar het precies mis gaat. Laten we daarna conclusies trekken. Vandaar dat alle informatie die jullie hebben relevant is. Zoals:

SMS apps op alle ( Android ) toestellen.

Welke SMS apps, @Louis2?  

Reputatie 2

Hoi Nadia,

 

  1. Het betreft alle standaard ( Android ) app die standaard door google is ingebouwd in alle Android toestellen en versies. Daar zitten veldjes bij de instellingen waar je kunt aangeven “ontvangst bevestigen aan”  maar er zijn ook externe apps zoals handcent. Bij die laatste worden aan de hand van die ontvangst bevestigingen ook nog leveringsrapporten bij gehouden. Die lijst houdt dus nu op vanaf 14-02-2020 bij de overgang van de Telfort Sms centrale naar die van KPN. ( waarschijnlijk speelt dit probleem ook bij Simyo klanten aangezien die over KPN lopen) Voor de rest ondersteunen andere providers die functies.
  2. Kan alleen spreken over abonnementen . Weet dat jullie een afwijkend SMS centrale inbel nummer hebben voor pre-paid. Dit is inderdaad een aandachtspuntje.
  3. Als oud Telfort klant( ook KPN) werkte het vrijdag 14-02-2020 nog. Dus niks geen verhalen over 5 jaar en verouderde techniek en zo…( Nog geprobeerd de Telfort SMS centrale maar weer instellen. Maar jullie blokkeren het invul veldje van de sms centrale op de sim kaart)

Ik heb hetzelfde probleem. Voor de overgang naar KPN altijd keurig bericht van ontvangst gehad!

Uren met KPN chatten en helpdesk bellen bezig geweest. Iemand stuurde mij zelfs terug naar Telfort voor support, die mij vertelde dat ze helemaal geen mobiele telefonie meer ondersteunen.

Het advies *0# werkt bij mij niet. De sms wordt gewoon niet verzonden met de foutmelding in rood “Niet verzonden. Tik om het opnieuw te proberen.” Daarna moet ik een minuut wachten om een sms te kunnen versturen, ZONDER deze code. Lijkt of de centrale mij tijdelijk geblokkeerd heeft.

Vreemd is wel dat bovenin mijn telefoon nog steeds als naam van de provider staat Telfort en niet KPN.

Graag zo spoedig mogelijk deze functie weer herstellen. Er is toegezegd dat de overzet naar KPN geen veranderingen voor mij zou inhouden.

Hoi Nadia,

 

Ik gebruik een nokia met de standaard ingebouwd sms functie. Dit probleem heeft niet z’n oorzaak in een toestel of app. Ontvangstbevestiging is een functie die op het netwerk draait en los staat van een toestel. De ontvangstbevestiging is gebaseerd op een bericht vanuit de berichtencentrale dat gegenereerd wordt op het moment dat een sms is afgeleverd.

Reputatie 7

Dank voor jullie terugkoppeling. Ik ben hierover intern in gesprek. Naar verwachting kan ik jullie aanstaande maandag hier meer informatie over geven. Nog even geduld :)

Reputatie 2

Inmiddels al woensdag.. En het werkt nog steeds niet en het is hier doodstil.. 

Reputatie 1

@Nadia @Louis2  idd  dit laat best lang op zich wachten ..

Nadia we wachten op jou info ???

 

Tjee, dit is grappig:relaxed: . Heb al 21 jaar een GSM bij KPN (sinds 1999), maar nog nooit hiervan gehoord. Wel bij e-mail en daar werkt het al jaren niet meer.

Heb hier ook nooit behoefte aan gehad want heb in 21 jaar nog nooit ervaren of gemerkt dat ontvanger het niet gekregen had. Dat zou alleen het geval zijn als ie de telefoon niet aan had en dan ook nog 3 dagen daarna. Want een sms  wordt met tussenpozen 72 uur lang getracht af te leveren.

Geinig. Nooit geweten dat het kon: ontvangsbevestiging van sms. Gelijk effe geprobeerd met *0# ervoor. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Geprobeerd en het werkt inderdaad met dat codetje. Dus dit snap ik niet? Het werkt toch met *0# ???

Louis2 schreef:
En het werkt nog steeds niet en het is hier doodstil.. 

Ontvangst schreef:
idd  dit laat best lang op zich wachten ..

Maar altijd iedere keer na verzenden sms ééntje terug “het is ontvangen” zou ik ook wat overdone vinden. Maar jullie Telforters zijn het kennelijk gewend.

Reputatie 7

Hallo allemaal, dank voor het wachten. Iets later dan gehoopt, maar ik heb informatie. De vraag om sms ontvangstbevestiging bij de instellingen van je toestel in/uit te schakelen heb ik in de organisatie geworpen om te achterhalen wat er (technisch) mogelijk is bij KPN.

De terugkoppeling hiervan wil ik graag met jullie delen. Zoals jullie hebben opgemerkt stond de functie sms ontvangstbevestiging voor Telfortgebruikers actief. Voor KPN-klanten was deze functie niet geïmplementeerd in het verleden. Mede omdat andere (externe) applicaties deze functie aanbieden (OTT-diensten; Whatsapp, facebookmessenger etc.). 

Nu Telfort over is gezet naar KPN is het niet meer mogelijk om vanuit de instellingen van je toestel sms ontvangstbevestiging aan en uit te zetten. Het lijkt misschien een ‘simpele’ functie die met één druk op de knop aan kan worden gezet door ons, toch ligt het technisch gezien wat complexer. Vandaar dat het nu niet (meer) werkt.

Om aan deze behoefte te voorzien, willen we deze optie opnieuw overwegen. We gaan de mogelijkheden en haalbaarheid nader onderzoeken. Wanneer er meer informatie beschikbaar is kom ik hier graag op terug.

Tip: sms ontvangstbevestiging kan nog wel ontvangen worden door voor je sms-bericht: *0# [tekst] te gebruiken. Zie mijn eerdere post

 

Reputatie 2

Hoi Nadia,

 

Dank voor het antwoord. Denk wel dat je moet oppassen om niet met een kluitje in het riet gestuurd te worden als service medewerker. Het antwoord is nogal dubieus. Alle andere ,niet KPN gerelateerde, operators bieden die SMS functie gewoon aan. Jaar in en jaar uit. Gewoon omdat dat standaard in de SMS centrale software zit. Alleen KPN heeft dat uitgezet. Het is dus technische gezien geen bijzonder nieuw iets. Verhalen als “ mogelijkheden en haalbaarheid onderzoeken” zijn dan ook onzin. Gewoon aan zetten dus. Het heeft alles te maken of je als operator je klanten goed wilt bedienen of niet. Denk dat je er wijs aan doet er bovenop te zitten en z.sm hier werk van te maken en er een termijn aan te verbinden. Het is niet meer van deze tijd om klanten te laten klooien met allerlei codes om de tekortkomingen van een provider te maskeren.

Reputatie 7

Ik begrijp dat je er allicht wat sceptisch tegenover staat als het eerder wel werkte (óók op een KPN-netwerk). Het is dan ook niet het antwoord waarop je had gehoopt misschien, maar wel eerlijk met een onderbouwde uitleg van de situatie. Momenteel zijn we intern aan het onderzoeken óf deze functie nog geïmplementeerd kan en gaat worden.  De ontwikkelingen hierover zal ik met jullie delen in dit topic.