Beantwoord

Opgelicht door 7090

• 16 februari 2016
  • 4 reacties
  • 206 keer bekeken

Beste meneer of mevrouw van de KPN,

Omdat meer mensen het hier op het forum melden wanneer ze zijn opgelicht,

doe ik het ook maar zo!

Via een heel slim in elkaar gezet mailtje welke leek van de NS te zijn,

ben ik opgelicht voor "2 gratis dagkaarten" waarbij je volgens mij iets moest sms-en.

Dat ging destijds fout, of het werkte niet, dus dat heb ik toen losgelaten en er niet meer aan gedacht.

Nu pas kom ik erachter wat de gevolgen waren, nadat ik 2 maanden schrok van de hoogte van mijn telefoonrekening, en toch maar eens ging kijken waar dat precies door kwam.

Blijkbaar heb ik smsjes gestuurd/ontvangen naar 7090, op de meest bizarre tijden soms, en dan meteen ook 4 of 5 keer achter elkaar. Ik heb niets ontvangen of gestuurd, dat ik weet of kan terugvinden op mijn telefoon.

Intussen meteen maar via payinfo.nl alles geblokkeerd en ook STOP gestuurd naar 7090.

Is er nog iets dat ik eventueel kan/moet doen? Of ben ik via payinfo nu beschermd voor dit soort praktijken in de toekomst?

Nu heeft me dit ongeluk in december €32,24 gekost, en in januari €39,68 (71,92 in totaal!) en ik vrees nog voor de eerste 2 weken van februari. Is het mogelijk om een eenmalige restitutie te krijgen van dit bedrag?

Alvast ontzettend bedankt.

Met vriendelijke groeten, 

Fieke

icon

Beste antwoord door Cindy_ 18 februari 2016, 11:47

; dank voor je gegevens! Ik heb 2 maanden uit coulance voor je gecrediteerd. Doe je zelf de afmelding? In je inbox vind je een bericht om wat voor bedrag het gaat en hoe dat verrekend wordt. Als je verdere vragen hebt, stel me die  dan vooral. We helpen je hier graag op het forum 🙂

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +24
; welkom op het forum van KPN! Wat rot dit! Het klopt dat meerdere mensen hiermee in aanraking komen. Voor ons is het heel lastig om de vinger erop te leggen, want het is legaan wat de partijen doen en een aanmelding zit in één druk op de knop. 

Als je inlogt op de website van Payinfo, dan kun je zien of je nog bent aangemeld voor een dienst. Heb je hier al gekeken? Je kunt je via payinfo ook blokkeren voor deze diensten. 

Ik kan me voorstellen dat je schrok, dat is een heel bedrag dat je natuurlijk liever aan iets anders besteedt. Je ontvangt zometeen een privébericht van me en dan ga ik kijken wat ik voor je kan betekenen qua coulance. Beantwoord je mijn bericht? Dan ga ik voor je aan de slag. 

Reputatie 7
Badge +24
; dank voor je gegevens! Ik heb 2 maanden uit coulance voor je gecrediteerd. Doe je zelf de afmelding? In je inbox vind je een bericht om wat voor bedrag het gaat en hoe dat verrekend wordt. Als je verdere vragen hebt, stel me die  dan vooral. We helpen je hier graag op het forum 🙂

FiekevdH schreef op 16 feb '16 om 22:10u
Beste meneer of mevrouw van de KPN,

doe ik het ook maar zo!

ben ik opgelicht voor "2 gratis dagkaarten" waarbij je volgens mij iets moest sms-en.

Dat ging destijds fout, of het werkte niet, dus dat heb ik toen losgelaten en er niet meer aan gedacht.

Nu pas kom ik erachter wat de gevolgen waren, nadat ik 2 maanden schrok van de hoogte van mijn telefoonrekening, en toch maar eens ging kijken waar dat precies door kwam.

Blijkbaar heb ik smsjes gestuurd/ontvangen naar 7090, op de meest bizarre tijden soms, en dan meteen ook 4 of 5 keer achter elkaar. Ik heb niets ontvangen of gestuurd, dat ik weet of kan terugvinden op mijn telefoon.

Intussen meteen maar via payinfo.nl alles geblokkeerd en ook STOP gestuurd naar 7090.

Is er nog iets dat ik eventueel kan/moet doen? Of ben ik via payinfo nu beschermd voor dit soort praktijken in de toekomst?

Nu heeft me dit ongeluk in december €32,24 gekost, en in januari €39,68 (71,92 in totaal!) en ik vrees nog voor de eerste 2 weken van februari. Is het mogelijk om een eenmalige restitutie te krijgen van dit bedrag?

Fieke

Ad62 schreef op 23 feb '16 om 20:37u
FiekevdH schreef op 16 feb '16 om 22:10uBeste meneer of mevrouw van de KPN,

doe ik het ook maar zo!

Fieke

Op 5 febr.jl heb ik gebeld met KPN ivm oplichterij sms 7090. Telefonisch e.e.a. afgehandeld en geblokkeerd. Teveel betaald zou teruggestort worden. Vandaag weer een factuur met teveel betaald. Meteen gebeld. Het klopt dat alles geblokkeerd is. Het beloofde was teruggestort. Echter, wat nu in rekening is gebracht, was de vorige keer nog niet te overzien. Ik krijg dus nu ook weer het teveel betaalde terug. Dat zal de volgende maand zijn en de uiterst vriendelijke en behulpzame medewerker van de KPN heeft mij 100% garantie gegeven dat het nu ECHT stopt.  Daar vertrouw ik dan ook op.

Reageer