Beantwoord

Opgelicht door een sms dienst van 7090

• 15 januari 2016
  • 14 reacties
  • 610 keer bekeken

Ik ben opgelicht door een sms dienst vam 7090. Ik ben ingegaan op een aanbieding van NS voor gratis dagkaarten. Dit bleek nep te zijn. Er is nu 84 euro afgeschreven ipv de gebruikelijk 23euro. Er zijn 18 sms berichten gestuurd voor 44,64 euro excl btw. Kan ik restitutie krijgen hiervoor?

Hoor graag Nicole Boumans

* Admin: titel aangevuld zodat je bericht beter is te vinden + topic naar juiste categorie verplaatst

icon

Beste antwoord door Cindy_ 19 januari 2016, 15:01

; is het deze? In dit topic heeft een voorbeeld geplaatst ervan. Ik snap het goed hoor, lijkt ook echt! Ik vergoed uit coulance de kosten van je laatste factuur. Dit bedrag wordt dan verrekend op de volgende factuur. Hopelijk verzacht dit de pijn wat 🙂. Mocht je in de toekomst twijfelen aan mailing of iets, spreek ons gerust aan hier. Ook daar helpen we je graag bij! 

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Heb je dit al gestopt via PayInfo? Heb je daarna deze onzinnige diensten ook geblokkeerd via PayInfo?

Robin
Reputatie 7
Badge +24
; welkom op het forum. Dat is dan vast eens en nooit weer dat je ingaat op zo'n aanbieding. Het kost je in veel gevallen meer dan dat het oplevert. Het belangrijkste; heb je je al afgemeld? Ik kijk voor je na of je in aanmerking komt voor een vergoeding hiervan. Je ontvangt zo een privébericht van me. Beantwoord je die met je gegevens? 

Cindy_ schreef op 18 jan '16 om 14:25u
@Nicole4; welkom op het forum. Dat is dan vast eens en nooit weer dat je ingaat op zo'n aanbieding. Het kost je in veel gevallen meer dan dat het oplevert. Het belangrijkste; heb je je al afgemeld? Ik kijk voor je na of je in aanmerking komt voor een vergoeding hiervan. Je ontvangt zo een privébericht van me. Beantwoord je die met je gegevens? 

Dag Cindy, De mail was ongelooflijk echt. Ik heb een dalurenkaart en krijg regelmatig mails met NS aanbiedingen en van NS daguitjes en deze was niet van echt te onderscheiden. Ik heb je mijn gegevens gestuurd.

Reputatie 7
Badge +24
; is het deze? In dit topic heeft een voorbeeld geplaatst ervan. Ik snap het goed hoor, lijkt ook echt! Ik vergoed uit coulance de kosten van je laatste factuur. Dit bedrag wordt dan verrekend op de volgende factuur. Hopelijk verzacht dit de pijn wat 🙂. Mocht je in de toekomst twijfelen aan mailing of iets, spreek ons gerust aan hier. Ook daar helpen we je graag bij! 

Nicole4 schreef op 15 jan '16 om 21:50u
Ik ben opgelicht door een sms dienst vam 7090. Ik ben ingegaan op een aanbieding van NS voor gratis dagkaarten. Dit bleek nep te zijn. Er is nu 84 euro afgeschreven ipv de gebruikelijk 23euro. Er zijn 18 sms berichten gestuurd voor 44,64 euro excl btw. Kan ik restitutie krijgen hiervoor?

Hoor graag Nicole Boumans

* Admin: titel aangevuld zodat je bericht beter is te vinden + topic naar juiste categorie verplaatst

Helaas ook erin getrapt door deze op zeer echt als NS uitziende mail. Ook zie ik vandaag in mijn factuur bijna 40 euro extra kosten. 

Als het goed is alles afgemeld. Geprobeerd contact te leggen met deze firma maar niet te bereiken helaas.

Vandaag erachter gekomen dat ik ook teveel betaald heb ivm 7090 (funlazio apps). Meteen via de factuur payinfo opgezocht en de betaalde sms berichten geblokkeerd. Heb direct antwoord gekregen dat de blokkade binnen 2 uur zal ingaan. Hopelijk ben ik nu van het gezeur af. Geen idee hoe zoiets heeft kunnen ontastaan.    Maar heb nu wel bijna 40 euro extra betaald. Ook een klachtenformulier naar KPN gestuurd met verzoek om terugbetaling. Hoop dat dit lukt.

Reputatie 7
Badge +21
Dag Ad62,

Welkom op het forum! Balen dat jij hier ook de dupe van bent geworden.

Goed dat je direct een blokkade ingesteld hebt! Laat je me binnenkort weten of je goed geholpen bent naar aanleiding van het ingevulde klachtenformulier?

Koen schreef op 30 jan '16 om 20:03u
Dag Ad62,

Welkom op het forum! Balen dat jij hier ook de dupe van bent geworden.

Goed dat je direct een blokkade ingesteld hebt! Laat je me binnenkort weten of je goed geholpen bent naar aanleiding van het ingevulde klachtenformulier?

Wat voor reactie ik ook krijg, ik zal dit zeker laten weten.

Reputatie 7
Badge +21
Heb je al wat gehoord Ad? Fijn weekend! :)

Ook wij zijn opgelicht door SMS 7090. We zijn naar KPN gegaan om te checken of de telefoon  een virus zou bevatten, dit werd ontkend, drie collega's hebben in mijn mobiel gezocht. Niets te vinden. Uiteindelijk heb ik een virusscanner van KPN op mijn mobiel laten plaatsen. Ook dat kost € 2,50 per maand.

Toch blijkt op mijn rekening in december jl. 17 x € 2,48 = € totaal van € 42,16 afgeschreven.

Dit blijkt Funlazio met nr 7090 te zijn, zogenaamd kom je in aanmerking voor NS-kaartjes. 

Ik heb afgelopen vrijdag telefonisch contact gehad met KPN. In 1e instantie met afd. facturen, maar het bleek dat ik afd. mobiele telefonie moest hebben. Samen de factuur doorgenomen (ik had m online staan)  De KPN medewerker heeft meteen de betaalde SMSdiensten geblokkeerd en ik krijg mijn teveel betaalde geld terug. (is beloofd)

Had meteen een SMSje van KPN met de bevestiging hiervan.

Hij gaf ook toe dat er helaas erg veel mensen door deze 7090 gdupeerd zijn. Dus.......bellen en regelen!

Beste Ad62,

Bedankt.Ik ga er morgen meteen achteraan. Nogmaals enorm bedankt voor je heldere uitleg.

Ids2

Reputatie 7
Badge +28
: Fijn om te zien dat dit zo is opgelost!

: Ik kan je hier ook mee helpen. Kun je laten weten of het telefonisch al is gelukt? Anders zorg ik dat dit wordt rechtgezet.

Beste Joran,

Hartelijkdank voor je aanbod, fantastisch! Had vandaag geen tijd,maarga morgen mijn best doen om een en ander te regelen.Ik hou je op de hoogte.

met vriendelijke groet,

Ids2

Reageer