Beantwoord

Opgelicht door iemand met KPN telefoonnummer

  • 30 January 2019
  • 21 reacties
  • 509 keer bekeken

hallo ik ben door een nummer bij kpn opgelicht en bepaalde verkoop forums wijzen mij der op dat ik moet proberen om meer info te krijgen via kpn aangezien dit nummer vast aan een persoon zit ik ben al. met. politie bezig een zaak hier van te maken en heb bankpas gegevens en nog wat meer dus nu wil ik weten wat deze persoon zijn naam is en email adrs ik ga ook contact op nemen met hoofdkantoor kan ik hier dus meer info krijgen..
icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 30 January 2019, 19:50

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

21 reacties

Wat een vervelende situatie. Ik vraag me af hoe je weet dat het nummer bij KPN zit...

De informatie die je kunt verkrijgen als je googled op het nummer mag je gewoon 'gebruiken'.
Tip: zoek zowel met als zonder tussenstreepje bij google op het nummer.

KPN kan ook zelf onderzoek instellen. Gebruik dan het formulier voor overlast.

Op de website staat onderstaande m.b.t. een formulier.

Wat gebeurt er als je overlast meldt en KPN een onderzoek instelt?
Als je overlast bij ons meldt, stellen wij een onderzoek in om de veroorzaker van de overlast te achterhalen. Als dit een klant van KPN is, sturen wij een brief met het dringende verzoek te stoppen met de overlast. Ook melden we dat zijn of haar naam en adresgegevens aan jou bekendgemaakt zullen worden als de overlast niet stopt.
Is de overlastgever klant van een andere telecom provider? Dan vragen wij die provider een vergelijkbare brief te sturen. Toestemming voor dit onderzoek geef je door het invullen van het online formulier. We nemen binnen 5 werkdagen contact met je op.
ik zit een heel verhaal te schrijven om dan te zien server is overbelast probeer het later opnieuw... helpt niet echt
gedaan bedankt ik zal kijken wat ze zullen zeggen
Reputatie 7
Badge +30
Hallo @logand, welkom! Wat ontzettend vervelend zeg! Heel goed dat je je bij de politie hebt gemeld en het formulier voor overlast hebt ingevuld. Hopelijk komt daar iets uit. Wij van de klantenservice mogen in ieder geval niets vrijgeven over de betreffende persoon. Ook verdachten van oplichting hebben recht op privacy, ook al zijn we het daar heel begrijpelijk niet altijd mee eens. Sterkte en succes!
Reputatie 7
nu wil ik weten wat deze persoon zijn naam is en email adrs
Heb je het telefoonnummer ook al "gegoogled"?
Ik vraag me af hoe je weet dat het nummer bij KPN zit...
https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/telecommunicatie/telefoonnummers/nummers-doorzoeken
hey kees ik ben op onderzoek gegaan en heb geconstateerd dat bepaalde nummers in een telefoon nummer gekoppelt zijn aan providers ook heb ik het nummer in google gezet wat uit kwam op kpn nummer database en geprobeert het nummer te traceren waardoor ik nu dus weet dat het nummer in amsterdam. word gevruikt en een internet bundel heeft maar nu geen internet gebruikt en provider kpn is

nu wil ik weten wat deze persoon zijn naam is en email adrsHeb je het telefoonnummer ook al "gegoogled"?

hallo ja al gedaan maar ik kom niet verder dan brede locatie van gebruik en kleine hoeveelheid info ocer de bindel zelf en provider zonder te betalen en dan weet ik nog niet of ik het echt te weten krijg.. dus beste in mijn ogen is kpn zelf benaderen en als ze niet mee willen werken door privacy dan politie te laten bellen.. ik heb genoeg bewijs maar als ing pas of rabo bank pass gegevens gekoppelt kunnen worden aan een nummer door middel van naam en adres dan helpt dat veel
Reputatie 7
Blijkbaar heb je het dus over een 06 nummer, klopt dat?

Ik vraag me af hoe je weet dat het nummer bij KPN zit...https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/telecommunicatie/telefoonnummers/nummers-doorzoeken

Onbetrouwbare info. Net nummer opgezocht. Geeft als provider KPN mobile. Nou: dat nummer zit absoluut NIET op een KPN simkaart! Nml Lebara.
Die ervaring heb ik niet, het is wel zo dat de informatie (in het verleden ?) zo'n 2 maanden achter liep.
En de bedieningen is vreemd : "Klik op het plusje achter een nummerreeks om alle nummers binnen de reeks weer te geven."
Ik zie geen plusje, maar het werkt wel, als je op het geporteerde nummer klikt
En je moet het nummer zonder streepje en spaties invoeren (daar zou een programmeur toch wel eenvoudig iets aankunnen doen nmi).
Reputatie 7
Ook ik heb een aantal steekproeven gedaan en voor alle nummers die ik opgezocht heb klopt de informatie.
Dat zou je ook eigenlijk wel mogen verwachten van een tool die door de Autoriteit Consument & Markt beschikbaar gesteld wordt.
...
Ik zie geen plusje, maar het werkt wel, als je op het geporteerde nummer klikt

Dito. Geen plusje te zien. Wel een 'min'-puntje 😉

Nummer heb ik al 7 jaar. Nooit via KPN geweest. Lebara prepaid. Vlgs de site in 3-2012 geporteerd naar KPN. Klopt voor geen meter. ACM dus niet helemaal up to date.
Reputatie 7
Lebara heeft net als veel andere "providers" haar abonnementen bij KPN ondergebracht.
Het telefoonnummer is dan inderdaad geregistreerd als KPN telefoonnummer, alleen de administratieve afwikkeling loopt via Lebara.
Ah, dat verklaart alles inderdaad 😃

Het nummer waar de topicstarter op doelt hoeft dus ook niet per sé KPN als aanspreekpunt te hebben.
Dat zou je ook eigenlijk wel mogen verwachten van een tool die door de Autoriteit Consument & Markt beschikbaar gesteld wordt.
Dat lijkt me logisch, kan ook niet anders, een oproep aan het nummer moet de juiste route volgen, hoe de database's communiceren dat is de volgende vraag dan weer natuurlijk.

Lebara heeft net als veel andere "providers" haar abonnementen bij KPN ondergebracht.
Het telefoonnummer is dan inderdaad geregistreerd als KPN telefoonnummer, alleen de administratieve afwikkeling loopt via Lebara.

Terwijl bij vaste nummers juist meerdere sub-namen per aanbieder voorkomen, voortgekomen uit overnames enzo.
Reputatie 7
Dat zou je ook eigenlijk wel mogen verwachten van een tool die door de Autoriteit Consument & Markt beschikbaar gesteld wordt.Dat lijkt me logisch, kan ook niet anders, een oproep aan het nummer moet de juiste route volgen, hoe de database's communiceren dat is de volgende vraag dan weer natuurlijk.
De ACM speelt geen actieve rol in de operatie en bij het "communiceren van die databases".
Providers zijn verplicht mutaties bij ACM te melden zodat de ACM dat in haar eigen administratie kan verwerken. Het is dus niet "vanzelfsprekend" dat de info bij ACM up-to-date is.
¿Qué
Ik mag toch hopen / aannemen dat er 1 centraal register is waar wordt bijgehouden waar welk nummer op dat moment naar toe gestuurd moet worden.
Ik neem aan dat dat deze club is :
https://coin.nl/nl/diensten/nummerportabiliteit
Reputatie 7
Dat mag ik inderdaad ook hopen, maar de ACM speelt daar geen actieve rol in. Dat is alles wat ik zei in mijn vorige bericht. Welke organisatie dat centrale register beheert weet ik niet, misschien wel de ACM, maar dan nog spelen zij geen actieve rol in de operatie.
Communiceren : zo dicht mogelijk langs elkaar heen kletsen :-)
( daar zijn wij goed in hè ? )

Ik weet alleen dat bij een nummerportatie de gegevens na enige tijd bij de acm aangepast zijn.
Jaren terug duurde dat een paar maanden, nu is dat sneller (dacht ik, geen recente ervaringen mee)
Reputatie 7
Ik weet alleen dat bij een nummerportatie de gegevens na enige tijd bij de acm aangepast zijn.
Precies, niets mis mee, maar de ACM speelt daarmee nog geen actieve rol in de operatie.
Dat is namelijk wel wat je met de onderstaande opmerking suggereert.

Dat lijkt me logisch, kan ook niet anders, een oproep aan het nummer moet de juiste route volgen, ...
En toch is dat dus niet zo, nogmaals de ACM speelt geen enkele actieve rol in de operatie of wel het routeren van gesprekken, de ACM is enkel toezichthouder.

Dat is niet langs elkaar heen kletsen, maar een uitspraak corrigeren/nuanceren voordat die een eigen leven gaat leiden.