Opgestuurd naar smartcare 10 maanden later betalen

• 20 februari 2015
  • 1 reactie
  • 175 keer bekeken

Hallo kpn,

Ik heb bijna een jaar geleden mijn lease toestel die ik  iets langer dan ander half jaar geleden bij jullie moest afsluiten vanwege dat er geen andere optie was op dat moment.

Hierbij heb ik ook een verzekering afgesloten waar ik niet van wist dat als je schade had aan je scherm dat je hierbij ook nog eigen risico moest betalen.

Ik heb hem namelijk vorig jaar april 2014 door iemand van smart care laten ophalen thuis omdat dat blijkbaar ook niet in de winkel in de buurt kon laten doen. ik heb toen aangegeven dat er een probleem was met de software (waar naar mijn mening niets is aangedaan) en dat mijn scherm schade had.

Mijn scherm is toen die tijd wel gerepareerd maar ik krijg nu ineens een betaling extra van 30 euro eigen risico. 

Hierover heb ik al iemand aan de lijn gehad dat het dus blijkbaar in de algemene voorwaarden heeft gestaan.. (als ik dit van te voren wist had ik hem niet opgestuurd) ik heb deze algemene voorwaarden niet gezien. En dat er dus een fout is geweest bij smartcare en in de communicatie aan jullie en aan mij want het is dus 10 maanden later verschenen en van mijn rekening af gehaald..

Wat mijn vraag is dan ook waarom ik dit moet betalen terwijl dit toch echt een lease toestel is? en volgens mijn is het zo bij lease dat je niet extra betaald voor schade aan het scherm.

Ik bedoel betaal niet voor niets elke maand iets van 16 euro en 5 euro per maand verzekering.

En hierbij ook nog voor mijn doen een onwijs duur abonnement. aangezien ik niet boven de 500 mb uit kom maar wel voor 1000 mb moet betalen. aangezien het niet mogelijk is om 500 mb te nemen.(dat is mijn verteld in 1 van de kpn winkels)

Graag hoor ik meer van u!

1 reactie

Reputatie 7
Badge +24
Hallo Schade-mobiel, 

Welkom op het KPN forum! Wat vervelend dat je hier niet van op de hoogte was. Het is raadzaam om de voorwaarden te lezen, voordat je ergens mee akkoord gaat, zodat je weet waar je mee akkoord gaat. Ondanks dit kan ik me voorstellen dat het eigen risico als een onaangename verrassing kwam. Bij de leaseabonnementen was het zo dat schade/defecten door eigen toedoen niet gedekt werden. Hiervoor kon je, zoals jij ook hebt gedaan, een extra verzekering afsluiten. Schade aan het scherm wordt veelal veroorzaakt door bijvoorbeeld val- of drukschade. Om deze reden is hiervoor het eigen risico, bijbehorend bij je verzekering, in rekening gebracht.
Bij de https://mobiel.kpn.com/sim-only" data-cke-saved-href="https://mobiel.kpn.com/sim-only is het mogelijk om een KPN basisabonnement te nemen met hierbij 150 belminuten en 500MB, misschien dat dit een optie voor je zou zijn in de toekomst.
Ik hoop je hiermee inzicht te hebben gegeven waarom het eigen risico in rekening is gebracht. Heb je verdere vragen? Stel ze me gerust.

Met hartelijke groet, 

Cindy

Reageer