Vraag

Opheffen doorschakeling mobiel naar vast

• 22 juni 2017
  • 3 reacties
  • 4675 keer bekeken

deactivering van mobiele nummer naar vast lukt niet.
Geprobeerd: ##21# en ook ##002# bellen
Bij beide krijgen we de melding : sommige instellingen voor doorschakelen kunnen niet worden gewijzigd.

Op de iPhone staat ook onder instellingen vinkje doorschakelen niet actief.

Hoe dit probleem om te lossen

3 reacties

Reputatie 7
Bij veel slimfoons kun je dat tegenwoordig ook 'gewoon' via het menu doen bij mijn weten. Ik kan er op de kpn-site ook geen uitleg over vinden. Alleen doorschakelen van vaste nrs.
Zelfs mijn ouderwetse GSMmetje heeft die mogelijkheden in het menu.

Het ligt er ook aan welke doorschakeling actief is. Gaat je mobiel eerst even over als iemand belt en schakelt ie dan door. Dit hef je op door ##61# [zendtoets].
Of gaat ie helemaal niet over (check dan even netwerkbereik bv door zelf te bellen). Dit hef je op door ##21# [zendtoets].

Je vergeet na het intoetsen van de code toch niet op de verbindingstoets te drukken?

Als de vinkjes er niet staan zouden de doorschakelingen ook niet actief moeten zijn.

Als er wordt doorgeschakeld als de telefoon uit is of buiten bereik hef je dat op met ##62# [zendtoets]

Zie ook:
http://www.gsmhelpdesk.nl/helpdesk/10/doorschakelen
Reputatie 7
Badge +22
Hoi Just me, welkom op het forum! Vervelend dat het je niet lukt de doorschakeling van je mobiel af te halen. Peter legt al goed uit hoe het zit met de verschillende type doorschakelingen. Die hebben allemaal een andere code waarmee ze verwijderd worden. Heb je deze allemaal geprobeerd?

Welk type iPhone heb je? Als dat een 6, 6S, of 7 is, is de kans groot dat je inmiddels belt via 4G. In dat geval hef je een doorschakeling niet op met ##61#, ##62#, of ##21#, maar met #61, #62 of #21. Laat je me weten of het op die manier wel lukt om de doorschakeling eraf te halen?
Reputatie 7
Badge +22
Hoi Just me, welkom op het forum! Vervelend dat het je niet lukt de doorschakeling van je mobiel af te halen. Peter legt al goed uit hoe het zit met de verschillende type doorschakelingen. Die hebben allemaal een andere code waarmee ze verwijderd worden. Heb je deze allemaal geprobeerd?

Welk type iPhone heb je? Als dat een 6, 6S, of 7 is, is de kans groot dat je inmiddels belt via 4G. In dat geval hef je een doorschakeling niet op met ##61#, ##62#, of ##21#, maar met #61, #62 of #21. Laat je me weten of het op die manier wel lukt om de doorschakeling eraf te halen?
Ha @Just me, je hebt nog niet gereageerd in dit topic. Betekent dit dat het je met de tips van Peter en mij gelukt is om de doorschakeling van je mobiel af te halen? Daar ga ik van uit 🙂

Als je nog vragen hebt, stel ze gerust!

Reageer