Oplossen /aanmelden scam probleem

• 20 februari 2014
  • 4 reacties
  • 3139 keer bekeken

Hallo allemaal,

Heeft iemand ervaring met scammers. Een collega van mij krijgt SMS'jes van Mobile Lottery vanaf een +447712157317

De melding in de SM:

Congratulations!You mobile number was selected as a winner of 2,500.000 on UK Mobile Lottery with number 161013 email rhoward542@gmail.com for claims.

Ik heb al zitten zoeken en ik vermoed dat er weinig tegen te doen is. Wellicht weet iemand iets over een aanmeld procedure bij KPN ?

Ze is al een keer van toestel en mobiel nummer gewisseld.

Bijvoorbaat dank,

Oscar

4 reacties

Ook ik heb hier sinds vandaag last van. Inmiddels al 6 berichten gekregen van het nummer ''447535512650''. Hetzelfde bericht; zogenaamd een lotto gewonnen.

Nu vind ik dit normaal niet zo erg: Ik heb het als spam aangegeven en meteen verwijderd.

Echter heb ik een beetje op google rond gezocht uit nieuwsgierigheid, en las ik dat je er blijkbaar voor betaald.

Dit gaat mij te ver; kan kpn hier wat aan doen? Hoe ze aan mijn nummer komen is mij ook al ver gezocht, ik heb immers nooit mijn nummer op het internet gedeeld.

Reputatie 6
Badge +2
Snel blokkeren die sms dienst.

Dit kan door te bellen naar 1200 of via http://www.payinfo.nl/

Dank allemaal. Ik heb het doorgegeven aan haar.

Ik kreeg een telefoontje vanmiddag van een zogenaamd Nederlands telefoonnummer (begon met 0031) en sprak met een man in het Engels met een uitgesproken Indiase accent. Automatische alarmbellen begon te rinkelen!!

Hij beweerde dat hij wilde contact met mij in opdracht van Microsoft omdat mijn computer had fouten en waarschuwingen gestuurd en hij wilde meteen mij 'helpen’.

Ik was in staat in de rede te vallen en vertelde hem dat ik had geen idee wie hij was of waarom hij mij moest bellen en had er geen waarschuwingen op mijn eigen PC gezien dat er iets mis was met mijn systeem. Achteraf bleek dat de ‘errors’ en ‘warnings’ zijn erg normaal en zijn alleen log data en niet echte fouten.

Hij ging toen door om zich te waarmerken door het op te geven van mijn Microsoft ID-nummer.

Hij legde ook uit dat bij het surfen op het web, het downloaden van gegevens of het kijken naar YouTube of het verbinden met Facebook (ik heb geen account!!), het was mogelijk dat een crimineel in mijn PC had gehackt.

Hij vroeg me verschillende stappen te maken om (a) de Microsoft-ID-nummer te controleren (dit was inderdaad correct) en vervolgens (b) om te kijken naar de DOS-bestanden na het typen cmd in mijn Windows balk linksonder. Ik heb helaas de volgende stap die werd gemaakt waarin de Microsoft-ID werd aangetoond vergeten.

Ik moest de DOS venster sluiten en werd gevraagd Google te openen en www.teamviewer.com in te typen.

Ik werd natuurlijk geleid naar een website met een programma te kopen of de optie om een ​​misschien een kleinere versie gratis te downloaden.

Terwijl ik typte www.teamviewer.com,  kreeg ik andere opties, zoals .com 9 en ‘scam’ (oplichting) en de kleine haartjes op de achterkant van mijn nek gingen plotseling omhoog.

Ik werd twee keer gevraagd of ik het gratis programma had gedownload, maar tegen die tijd had ik op TeamViewer scam geklikt en was geschokt om te zien hoeveel linken er tevoorschijn kwam.

Ik eindigde onmiddellijk het gesprek en ophing na netjes ‘dank u wel’ te zeggen en tot ziens (de kerel was nog in volle toespraak mode!!)

Ik heb contact met Teamviewer per e-mail gemaakt om hen te waarschuwen dat deze zwendel nog steeds rolt, kennelijk al sinds de 1980’s!

Ik heb nooit dit soort 'in your face' flagrante poging om de controle over mijn computer en mijn hard verdiende centen grijpen meegemaakt en ik heb gewerkt achter een scherm, zowel in het bedrijfsleven en particuliere, sinds 1988!!

Ik denk dat er is een eerste keer voor alles.

Ik gaf de Indiase kerel geen informatie en alleen bevestigde de ID die hij mij al eerder had gegeven.

Ik moet mezelf afvragen hoe hij erin slaagde om deze te verkrijgen. Volgens een KPN medewerkster die is vanmiddag spraak, is het soms mogelijk gegevens van KPN en/of Microsoft te kopen of in de websites hacken.

Ik gebruik Windows 7 met hun firewall, een antivirus programma en laat regelmatig een Malware programma runnen.

Ik dacht dat ik had alle bases gedekt. Dus niet!!

Reageer