Beantwoord

Oproeptijd van mijn iPhone verkorten

  • 26 February 2021
  • 12 reacties
  • 257 keer bekeken

Sinds kort heeft mijn vrouw een personen alarmeringssysteem. Als zij nu een noodoproep plaatst gaat mijn mobiel veel te lang over waardoor het dus extra lang duurt voordat de 2de op de lijst wordt gebeld. Hoe kan ik de tijd van de oproepen instellen?

 

Alvast bedankt voor je reactie.

Hartelijke groet,

Job

icon

Beste antwoord door KeesYagi 3 March 2021, 12:21

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Oproeptijd instellen ,

De enigste mogelijkheid is een voicemail instellen. Dan krijgt de beller na ongeveer 20 seconden een voicemailmelding om eventueel in te spreken.

Meer info over voicemail op jouw mobiel : 

 

@Noordzee Dat schiet niet op he, dan denkt het systeem dat er iemand aan de lijn hangt en stopt de hulpvraag, duurt het nog langer voordat de volgende word gebeld.

Reputatie 7
Badge +28

Snap ik @Doornekamp33 , maar weet jij een andere oplossing? 

 

Nee, enige oplossing is dat KPN de rinkeltijd verkort, bij bijvoorbeeld T-Mobile kun je dat via een oproepcode doen tussen de 10 en 45 seconden zo uit mijn hoofd.

Bij KPN kan dat volgens mij niet.

Andere oplossing de bewuste telefoon zelf doorschakelen naar het tweede nummer, maar dan moet je wel weten dat je niet bereikbaar bent voor het geval dat.

De oplossing moet gezocht worden daar waar het probleem vandaan komt lijkt mij, toch wel heel duidelijk hier, in dit geval.

Het alarm systeem moet sneller het volgende nummer gaan bellen.

Mag ik vragen naar het merk/type van het alarmsysteem, ik hou me daar ook mee bezig maar erg blij wordt ik er nog niet van.

Goeiemorgen allemaal, 

 

Alvast bedankt voor jullie reactie. Het betreft een watch van Avium.

 

Reputatie 7
Badge +19

Hi @Oproeptijd instellen, zeker aangezien het om een persoonsalarm gaat voor je vrouw, snap ik dat je wilt weten wat je kan doen aan de oproeptijd. Ik zie dat je gelukkig al op weg geholpen bent en hoop dat je snel de voor jullie beste oplossing tegen komt.

Ik ben wel benieuwd of het gelukt is, ik heb de website van het apparaat gevonden (een van de ?), dat ziet er groots uit.

Maar ik weet uit ervaring dat ik bij gebruik altijd een ernstig nadeel ontdek . . . .

En dat het op cruciale momenten juist niet blijkt te werken en dan is valse veiligheid nog wel erger misschien.

Hoi,

Ik heb het bij KPN niet kunnen vinden. En de leverancier, Avium, zegt dat het echt bij KPN ligt.

Ik heb een beetje kastje/muur gevoel. Ik stel het op prijs als iemand mij verder kan helpen.

Alvast bedankt.

Reputatie 7
Badge +19

@Oproeptijd instellen Hè bah, dat is niet fijn.. De oproeptijd (of rinkeltijd) kan niet verkort worden helaas. Anders had ik je daar heel graag mee geholpen. Ik hoop dat je toch snel een oplossing vindt, hopelijk met de hulp van Avium. 

Het is op z'n zachts gezegd vreemd dat de tijdsinterval tussen de oproepen niet is in te stellen, het systeem is daar mee afhankelijk gemaakt van externe factoren en daar mee onbetrouwbaar, en ook de reactie van de verkoper geeft me geen vertrouwen maar ik kan het niet geloven dat de ontwikkelaar cq programmeur er geen time-out op heeft gezet. Het gebeurd heel vaak dat een apparaat wel goed is bedacht maar dat niet alle functies in de gebruiksaanwijzing terecht komen of om praktische overwegingen maar achterwege worden gelaten.
Als je nu als eerste nummer toevallig een dienst hebt die geen of heel lange time-out heeft dan heb je dus gewoon pech.

Dat gezegd hebbende weet ik nog wel een oplossing, het apparaat laten bellen naar 1 nummer die dan bij een externe voip aanbieder gelijktijdig naar meerdere nummers belt, de eerste die dan opneemt heeft verbinding, de rest ziet wel dat er gebeld is.

@Oproeptijd instellen

Ik ben benieuwd of je hier al verder mee bent gekomen, anders gaat mijn idee zeker werken en hoe dan ook is alle nummers tegelijk laten bellen eigenlijk wel zo mooi, alhoewel, het kan ook weer nadelen hebben.

Nu ja, ik hoor / zie er graag van.