Beantwoord

overlast van sms meldingen KPN

  • 22 July 2020
  • 28 reacties
  • 448 keer bekeken

Badge

Via sms houdt KPN ons op de hoogte van het feit dat er een nieuwe maand aankomt qua bundel. Maar kennelijk wordt dat in India gedaan! Vannacht wakker geschud door zo’n sms-je om 0:15 uur! Kan KPN die mensen niet vertellen dat we dan in Nederland in bed liggen en we ons rot schrikken? 

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 29 July 2020, 13:01

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

28 reacties

Hallo @Sms overlast KPN , als ik ga slapen zet ik altijd de telefoon uit. Ik zie geen noodzaak om een telefoon 's nachts aan te laten staan.

 

Badge

Als je kinderen hebt denk je wel anders...

Hoezo? Kun je die 's nachts alleen mobiel bereiken dan? Bij mij gaat de slimfoon 's avonds ook uit én ik laat 'm beneden liggen. Slaap ik veel beter door. Bovendien, 't zijn vast niet alleen KPN sms'jes die je 's nachts binnenkrijgt.

Reputatie 7

Het is eigenlijk ongelofelijk dat KPN dergelijke smsjes 's nachts verstuurt.

De tijd dat wij de telefoon op ons nachtkastje legden ligt gelukkig weer achter ons nu de kinderen allemaal twintigers zijn maar ik geef je groot gelijk dat je bereikbaar wilt zijn voor je kinderen voor het geval dat ze midden in de nacht in de polder met een lekke band komen te staan.

Maar als je je slimfoon op je nachtkastje hebt liggen loop je ook het risico van pingeltjes van andere apps, zoals b.v. Fb, WhatsApp, Instagram, Snapchat en noem maar op. Daar kan één zo'n sms'je toch wel bij? :innocent:Bovendien, wanneer het hier nacht is, is het elders dag nu we vooral mondiaal leven in een 7*24 uurs economie:drooling_face:

Badge

Ik krijg normaal nooitpingeltjes op mijn telefoon! Ik verwacht dat KPN respect heeft voor mijn nachtrust! 

Tja... 

Reputatie 7
Badge +10

@Sms overlast KPN  Heb je een iPhone of Android toestel?

Ik vraag dit omdat met een iPhone je de functie ‘niet storen’ kunt instellen, dus geluiden worden uitgezet, maar ‘favorieten‘ (familie etc.) wel doorgelaten kunnen worden. 
Bij een Android toestel kan dit ook en op een soortgelijke wijze worden ingesteld. 

Reputatie 7
Badge +10

Tja... 


De functie niet storen is hier favoriet, heerlijk rustig. De app geluiden worden hier ook geblokkeerd. 

Reputatie 7
Badge +21

Ik gebruik ook de functie “Niet Storen”. Gedurende een instelbare periode worden alle meldingen en geluiden onderdrukt, met uitzondering van oproepen en berichten van (favoriete) contacten.

En zo bepaal ik zelf wie mij wel en (vooral) niet mag storen, lekker rustig !!

Reputatie 7

Maar als je je slimfoon op je nachtkastje hebt liggen loop je ook het risico van pingeltjes van andere apps, zoals b.v. Fb, WhatsApp, Instagram, Snapchat en noem maar op. 

Die geluidjes staan allemaal uit, het enige waaraan ik zie dat er een whatsappje binnenkomt is het ledje linksboven, de telefoon blijft absoluut stil.

Zelf heb ik nog altijd de telefoon op mijn nachtkastje, maar nu zodat mijn hoogbejaarde ouders mij altijd kunnen bellen en voor de meldkamer van de alarminstallatie van mijn kantoor.

Reputatie 7
Badge +22

@Sms overlast KPN  Heb je een iPhone of Android toestel?

Ik vraag dit omdat met een iPhone je de functie ‘niet storen’ kunt instellen, dus geluiden worden uitgezet, maar ‘favorieten‘ (familie etc.) wel doorgelaten kunnen worden. 
Bij een Android toestel kan dit ook en op een soortgelijke wijze worden ingesteld. 

Dat klopt, zo heb ik me iPhone ook ingesteld. 👍🏼

Badge

Ik begrijp jullie reacties allemaal niet. Het enige dat ik wil is dat KPN stopt met mij sms-jes te sturen midden in de nacht. En ik kon die klacht nergens kwijt. Heb al spijt dat ik het hier heb gedropt!

Reputatie 7

Ik begrijp jullie reacties allemaal niet. Het enige dat ik wil is dat KPN stopt met mij sms-jes te sturen midden in de nacht. En ik kon die klacht nergens kwijt. Heb al spijt dat ik het hier heb gedropt!

Dat is wat mij betreft een zeer legitiem verzoek waarvan ik hoop dat KPN daar iets mee zal gaan doen.

Reputatie 7
Badge +10

Ik begrijp jullie reacties allemaal niet. Het enige dat ik wil is dat KPN stopt met mij sms-jes te sturen midden in de nacht. En ik kon die klacht nergens kwijt. Heb al spijt dat ik het hier heb gedropt!


Je hebt gelijk hoor!
Dat hoort ook niet buiten normale tijden verstuurd te worden.

Ik gaf tips hoe het in ieder geval kan voor KPN besluit berichten op normale tijden te versturen. 

Badge

Dank Anneke-Anna, jij begrijpt tenminste waar het over gaat!!!

Reputatie 7
Badge +10

Dank Anneke-Anna, jij begrijpt tenminste waar het over gaat!!!


Dank je. Ik denk de rest hier van de klanten ook wel hoor :-)

Het is ook irritant ‘s nachts meldingen te krijgen. 

Klanten hier op het forum helpen elkaar, soms kan het een paar dagen duren voor er een KPN medewerker reageert.


 

Badge

Anneke-Anna, gezien de eerdere reacties had ik niet de indruk dat mijn klacht serieus genomen werd! Wat een gedoe kreeg ik over me heen, dat ik stom was dat mijn telefoon aan stond etc! 

Reputatie 7
Badge +10

Anneke-Anna, gezien de eerdere reacties had ik niet de indruk dat mijn klacht serieus genomen werd! Wat een gedoe kreeg ik over me heen, dat ik stom was dat mijn telefoon aan stond etc! 


Snap ik, jouw gevoel is reëel, haal er uit wat voor jou van toepassing is en de rest is dan niet belangrijk. :-) 

 

Badge

Fijn, een positieve reactie!

Badge

En nu KPN nog!

Hoi @Sms overlast KPN .  Ik herken wat je schrijft. Ik heb eerder met een klant gesproken die hier ook een keer in de maand van wakker schrok.

Helaas is het toen niet gelukt om dit te laten aanpassen en mijn inschatting is dat we dit niet gedaan gaan krijgen.

Je kunt overwegen om de tips van @Anneke-Anna te proberen. Je kunt je telefoon zo instellen dat alleen ‘belangrijke’ contactpersonen 's nachts contact met jou kunnen zoeken.  Alle andere berichtjes en oproepen worden dan gemute.

Badge

Het is toch belachelijk, dat KPN als opdrachtgever naar vermoedelijk een Indias IT bedrijf niet de juiste afspraken kan maken? Ze hebben er maar voor te zorgen dat die sms-jes na 09:00 CETuur worden afgeleverd. 

Badge

Met Telfort kon dat kennelijk wel. Want toen ik daaroverhad geklaagd worden de sms-jes tussen 08:00 en 09:00 geleverd.

Een collega wijst mij zojuist op de mogelijkheid om dit uit te zetten. Daar heb ik (nog) geen ervaring mee maar ik wil het graag voor je proberen. Gevolg is dan wel dat je dat SMS’je helemaal niet meer krijgt.

Mocht je hier voor voelen, zou je dan je profiel kunnen aanvullen en mij een seintje geven als je dat gedaan hebt?