Beantwoord

Overstappen van Hi naar KPN

• 4 mei 2014
  • 3 reacties
  • 2081 keer bekeken

Hallo,
Een tijdje geleden kreeg ik een bericht van Hi op mijn telefoon dat mijn nummer zou komen te vervallen op 3 Mei als ik niet zou opwaarderen voor die tijd. Omdat ik die simkaart erg weinig gebruik, heb ik niet goed doorgehad dat dit het geval was. Nu zit ik dus met een nummer wat is vervallen.
Omdat ik het een rare regeling vind dat men verplicht is eens in de 6 maanden op te waarderen, wil ik graag overstappen naar KPN. Zo hoef ik niet elke 6 maanden mijn tegoed op te waarderen met minimaal 10 euro, om vervolgens nog niet eens de helft daarvan te gebruiken.

Nu is mijn vraag of het mogelijk is een simkaart van KPN aan te vragen met hetzelfde nummer als dat ik voorheen, bij Hi had. Ik weet dat het je bijna altijd je nummer kan behouden als je overstapt van provider, maar is het ook mogelijk een nummer aan te vragen wat bij de oude provider vervallen is?
icon

Beste antwoord door Shugosha 5 mei 2014, 07:49

Als het nummer bij Hi is komen te vervallen dan kan dit niet omgezet worden naar een KPN prepaid. Er is dan een nieuwe kaart nodig met een nieuw nummer.

KPN heeft wel soortgelijke voorwaarden, er zit echter ook de mogelijkheid bij da er binnen het 6 maanden termijn anders betaald gebruik moet zijn gemaakt van de kaart.

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 5
Badge +1
Beste Erichu,

Het antwoord dat Shugosha geeft klopt helemaal. 
Daar sluit ik mij volledig bij aan.

Met vriendelijke groet,

Bernadette
________________________________________________________________________________

Nieuw op het forum? Lees eerst de huisregels.

Op ongevraagde privéberichten kan ik niet reageren.

Oké, dan zit er helaas niks anders op.

Dat weet ik, dat is ook de reden waarom ik voor KPN kies. Een SMS'je per zes maanden red ik wel, maar minimaal 10 euro opmaken in zes maanden niet. Daar gebruik ik de simkaart echt te weinig voor en dan stapelt mijn tegoed zich alleen maar verder op.

Bedankt voor je antwoord iniedergeval!
Reputatie 7
Badge +12
Als het nummer bij Hi is komen te vervallen dan kan dit niet omgezet worden naar een KPN prepaid. Er is dan een nieuwe kaart nodig met een nieuw nummer.

KPN heeft wel soortgelijke voorwaarden, er zit echter ook de mogelijkheid bij da er binnen het 6 maanden termijn anders betaald gebruik moet zijn gemaakt van de kaart.

Reageer