Beantwoord

Playinfo.nl

  • 29 May 2020
  • 22 reacties
  • 367 keer bekeken

Dit is meer een klacht dan een vraag.

Mijn vrouw heeft kennelijk op 11 april met haar smartphone 3 abonnementen afgesloten bij playinfo.nl. Zij zelf weet van niets en enig bewijs is niet gebleken. Na kennisneming van de in mei ontvangen factuur over april heb ik direct actie ondernomen door de abonnementen stop te zetten, Tijdens mijn telefonisch contact met een medewerker van KPN bleek dat de abonnementen toch nog niet daadwerkelijk waren beeindigd. Deze medewerker heeft hier alsnog in voorzien.

Voor mij is onbegrijpelijk dat KPN dit louche bedrijf faciliteert door de zogenaamde kosten van de diensten van dat bedrijf te innen via de maandelijkse factuur.

Ik verzoek u dan ook deze in rekening gebrachte kosten in mindering te brengen op mijn factuur van de volgende maand.

Mvrgr  JohanDoc

 

icon

Beste antwoord door JohanDoc 6 July 2020, 15:38

Bekijk origineel

22 reacties

Reputatie 7

Bedoel je playinfo.nl of payinfo.nl?

Wat voor een abonnement was dat waarvoor die kosten in rekening gebracht werden?

Kan KPN aantonen dat de aanbieder van dat abonnement op legitieme wijze een contract met jou heeft afgesloten?

Zo nee, dan is KPN wettelijk verplicht jou volledig kostenloos te stellen. KPN heeft er een handje van om uit coulance 3 maanden te vergoeden, maar weet dat je wettelijk gezien dan dus recht hebt op vergoeding van alle voor dat "abonnement" in rekening gebrachte kosten.

 

Lees anders de "Gedragscode voor Betaalde SMS- en Mobiele Internet diensten (pdf)" er nig eens op na.

Ik bedoel “Payinfo.nl”.  Het betreft sms diensten. Verder wordt het niet gespecificeerd. Overigens gaat het niet om 3 maar om 4 abonnementen van € 3,- per stuk. 

Ik dank u voor uw bijdrage en wacht de reactie van KPN verder af.

Reputatie 7

Payinfo.nl is juist de site waar je kunt voorkomen dat je dergelijke abonnementen in je maag gesplitst krijgt door jouw telefoonnummer volledig te blokkeren voor SMS diensten.

Heb je dat al gedaan om zo deze situatie in de toekomst te vermijden?

Hoe moet ik dat doen?

Van KPN zelf heb ik nog niets gezien. Deze keer reken ik erop dat er ook van KPN een reactie komt.

Mvrgr JohanDoc

Reputatie 7

Hoe moet ik dat doen?

Ga https://payinfo.nl, vul het betreffende telefoonnummer en druk op doorgaan.

Je zult een SMS je ontvangen met een wachtwoord waarmee ingelogd kan worden.

Dan kan je daar de abonnementen inzien, stoppen en het telefoonnummer blokkeren voor dergelijke sms diensten.

Ik heb gedaan wat je voorstelde. Toch vind ik het nog steeds onduidelijk. 

Na invulling van het wachtwoord kwamen 3 witgrijze schuifknoppen in beeld waarvan de eerste met de tekst “eenmalige diensten-toegestaan”, de tweede met de tekst “abonnementdiensten-toegestaan” en de derde met de tekst "deblokkadeslot-inactief

De witgrijze knop betekent mi dat alle 3 functies uit staan. Een blokkeringknop voor het telefoonnummer heb ik niet gezien.

Mvrgr JohanDoc

Reputatie 7

Ik neem aan dat je het telefoonnummer van jouw vrouw gebruikt hebt.

Als de eerste twee schuifjes al op uit stonden dan zouden er geen kosten in rekening gebracht mogen zijn voor SMS diensten.

Heb je ook naar de lopende abonnementen en de betalingen van de afgelopen tijd gekeken?

Uitgaande van het contact met de KPN medewerker zijn de abonnementen in de tweede helft van mei stopgezet. Dat zal wellicht betekenen dat mijn vrouw bij de volgende factuur nog enige kosten kan verwachten. Op de in mei ontvangen factuur is voor het eerst van deze kosten melding gemaakt.

Reputatie 7

Ik neem aan dat die medewerker van KPN ook aangegeven heeft dat de kosten vergoed zullen worden of hebben ze aan kunnen tonen dat jouw vrouw deze abonnementen in haar volle verstand is aangegaan?

Er zijn immers zeer strikte richtlijnen waaraan voldaan moet zijn om tot een geldige overeenkomst te komen en dus zou jouw vrouw dan gezien moeten hebben dat het om een betaalde dienst ging.

Het was een telefonisch contact. De medewerker heeft de abonnementen stopgezet maar zich verder niet uitgelaten over eventuele compensatie van de kosten. Wij besloten toen een klacht in te dienen maar vonden nergens een toegang hiervoor. 

Vandaar dat wij dachten via het forum in  contact te kunnen komen met een een KPN medewerker die hierover gaat. 

Reputatie 7

Er zal zich in de komende dagen vast en zeker een medewerker van KPN melden die dit op zal pakken.

Bedankt voor jouw ondersteuning. 

Mvgr JohanDoc

Reputatie 7

Hi @JohanDoc, welkom op het KPN forum. Daar ben ik, bedankt voor het wachten. Heel goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ontzettend naar dat je (ongewenst) voor een sms-diensten abonnement bent aangemeld, althans de mobiele aansluiting van je vrouw.  Goed dat je snel actie hebt ondernomen en via www.payinfo.nl alles hebt laten blokkeren. Top! 

Je kan klachten hierover altijd bij ons kenbaar maken. De eindgebruiker is vrij om te bepalen of hij vragen, opmerkingen en klachten indient bij zijn operator (wij in dit geval), de dienstverlener die de betreffende sms-dienst faciliteert of de content provider die de dienst aanbiedt. Ik wil de klacht graag voor je doorspelen naar de afdeling klantenreacties, maar je forumprofiel is niet ingevuld. Wil je dat nog even doen? Dan kunnen we aan de slag :)  

Of, je kunt het ook aan ons doorgeven via het online formulier klacht indienen. Vermeld daarin goed waarover de klacht gaat, en lever de juiste gegevens aan (naam contractant, mobiele nummer en  klantnummer)

Er wordt binnen 10 werkdagen contact met je gezocht om de oplossing te bespreken :)

Ik heb mijn forumprofile zo goed mogelijk ingevuld. Mocht de invulling niet toereikend zijn dan hoor ik het graag.

Mvrgr JohanDoc

Reputatie 7

Ik heb mijn forumprofile zo goed mogelijk ingevuld. Mocht de invulling niet toereikend zijn dan hoor ik het graag.

Mvrgr JohanDoc

Goedemiddag, @JohanDoc. Ik heb alle informatie die nodig is via het profiel ontvangen. Dank voor het invullen :) 

Namens jou en je vrouw heb ik de klacht naar mijn collega's van klantenreacties verzonden. Een medewerker zal hier spoedig op reageren. We nemen telefonisch contact met je op om de oplossing te bespreken. Ik volg dit met interesse, houd je ons hier op de hoogte? :) 

Ik hou je op de hoogte

We zijn 14 dagen verder en hebben nog geen contact gehad met een medewerker van KPN.

Op 12 juni ontving mijn echtgenote wel een e-mail van KPN met de mededeling dat zij binnen een werkdag zou worden gebeld. Dat telefoontje heeft mijn echtgenote gemist. Vervolgens kreeg zij op 17 juni een nieuwe e-mail van KPN met de volgende inhoud: “Hierbij bevestigen wij dat uw reactie van 12 juni met reactienummer 1026548276 is overgedragen aan een andere afdeling. Deze afdeling zal hierover spoedig contact met u opnemen”

Tot nu toe is dit laatste niet gebeurd. Overigens is het vreemd om in het geval van het missen van een telefoontje te spreken van een bevestiging van een reactie. 

Met geduld wachten wij op het vervolg.

Mvrgr JohanDoc

 

Reputatie 7

Hey @JohanDoc, dat is vervelend. Ik kijk het even na, en waar nodig spoor ik klantreacties aan om hier spoedig contact voor op te nemen. Dank voor de melding! Houd je mij op de hoogte? Ik verwacht dat ze binnen enkele dagen weer contact gaan opnemen. 

KPN heeft ook deze week niets van zich laten horen. Ons geduld begint op te raken. 
Mvrgr JohanDoc

Mijn echtgenote is vandaag gebeld door een medewerkster van KPN. Deze medewerkster heeft het verhaal van mijn echtgenote aangehoord en daarna toegezegd dat KPN alle in rekening gebrachte kosten voor payinfo alsnog aan mijn echtgenote zal terugbetalen. Wij zijn blij dat wij nu gewoon weer verder kunnen.

Nadia, namens mij en mijn echtgenote hartelijk dank voor jouw bijdrage. Dit geldt ook voor wjb.

Als alles rond is zal ik dit jullie hier nog even laten weten.

Mvrgr JohanDoc

 

Reputatie 7

Wat fijn dat het is opgelost, @JohanDoc :) Ik had niet anders verwacht natuurlijk dan dat we er samen goed zouden uitkomen! Bedankt voor jullie geduld en de prettige terugkoppeling :) 

Dan kunnen we dit topic met een goed gevoel sluiten!

Reageer