Beantwoord

Pre-paid simkaart KPN verbruikt ook data???

• 4 april 2014
  • 2 reacties
  • 2957 keer bekeken

Kan iemand mij vertellen sinds wanneer mijn KPN Prepaid voor mobiel bellen ook data mag verbruiken? Paar whatsappjes (terwijl ik niet op wifi zat) deden bij mij al wat belletjes rinkelen: vervolgens praktisch alle beltegoed van 10 euries er doorheen geblazen vanwege ogenschijnlijk dataverbruik.

Overigens heb ik geen hotspots aangezet want toen ik daarnet dit wenste te controleren door naar 4222 HOTSPOTS UIT te sms-en kreeg ik een sms (met spelvout) dat deze niet geactiveerd was.

Dit is al de tweede keer dat ik 10 euro beltegoed praktisch dezelfde dag al kwijt ben zonder echt veel te doen hiervoor. Trouwens, ik gebruik een iPhone 4S mocht het iets uitmaken.

Tot slot merkte ik dat op het CS Eindhoven mijn telefoon op KPN overschakelde (qua Wifi dan - dit is dus geen hotspots of??) en vervolgens ik in een webpagina mocht lezen dat al mijn prepaid tegoed op was. Voor mij een les: standaard alles van KPN blokkeren want in hetzelfde gebied was n.l. gratis wifi van de NS aanwezig, helaas dus pakte mijn telefoon deze niet als eerste.

1) een mobiel bellen prepaid hoort mijns inziens geen data (voor internet, apps) te gebruiken: nergens op het internet kan ik hier informatie over vinden;

2) mocht bovenstaande toch "nodig zijn" (nodig geacht worden door KPN, ongetwijfeld niet op verzoek van klanten) dan hetzelfde verhaal als met T-mobile en andere (vals)spelers op de markt: standaard uitzetten want anders is het business- en verdienmodel ook weer duidelijk;

3) ik dien hiervoor expliciet toestemming te moeten geven (bv. door sms naar 4222) en dit is dus niet het geval of er zijn uitzonderingen;

4) de HOTSPOTS UIT sms bij niet ingeschakelde hotspot bevat een fout:

Beste klant, je dien dient deze dienst eerst te activeren ...

NB: ik heb dus geen mobiel data of tablet abonnement dus neem aan dat ik uberhaubt niet van de gratis hotspots gebruik mag maken.

5) De link voor het aanmaken van een (niet FB) account hier op dit forum werkt niet (niet in Chrome, niet in Firefox -> Windows 😎. Dwz de activatielink voor het aanmaken van de account toont een lege pagina.

6) De inlog optie voor deze forum subsite werkt niet (nog steeds chrome op win8). 

Kortom, redelijk wat issues waarvan de laatste(5 en 6) hier niet thuishoren (kan ik ergens bugreports voor de site melden?) maar voor volledigheid toch maar vermeldt.

icon

Beste antwoord door Shugosha 4 april 2014, 08:01

1) Het is en blijft een mening. Het is in deze tijd niet weg te denken dat er geen mogelijkheid is voor mobiel internet. Mocht er kortstondig gebruik nodig zijn dan zal deze optie er standaard zijn als het toestel zodanig ingesteld is.

2) Mobiel internet moet voor iedereen toegankelijk zijn zonder eerst uit te vinden wat er gestuurd moet worden. Het is natuurlijk wel mogelijk om een voordeelbundel aan te zetten.

3) Je krijgt conform de algemene voorwaarden toegang tot het internet voor desbetreffende tarieven

4) Klopt, er kan geen gebruik worden gemaakt van de hotspots met een prepaid. Inderdaad een slordig typ foutje, hopelijk dat het gecorrigeerd gaat worden.

5) Van wat ik heb begrepen is er een storing gaande met de activatielink. Hopelijk dat it ook zsm opgelost is.

6) Eventuele problemen met de site of forum mogelijk altijd gemeld worden. Het beste is dan om deze hier te plaatsen

Terugkomend op de prepaid, het heeft de voorkeur om mobiele data uit te schakelen om zodoende eventuele overvloedig gebruik van het tegoed te voorkomen. Ik zou er wel baat bij zien als er een notificatie zou worden gestuurd bij  ~5MB verbruik.

Bekijk origineel

2 reacties

P.s. overigens dan wel weer goed dat jullie iig een forum hosten waar ik mijn rant kwijt kan... en hopelijk geholpen kan worden.

Reputatie 7
Badge +12
1) Het is en blijft een mening. Het is in deze tijd niet weg te denken dat er geen mogelijkheid is voor mobiel internet. Mocht er kortstondig gebruik nodig zijn dan zal deze optie er standaard zijn als het toestel zodanig ingesteld is.

2) Mobiel internet moet voor iedereen toegankelijk zijn zonder eerst uit te vinden wat er gestuurd moet worden. Het is natuurlijk wel mogelijk om een voordeelbundel aan te zetten.

3) Je krijgt conform de algemene voorwaarden toegang tot het internet voor desbetreffende tarieven

4) Klopt, er kan geen gebruik worden gemaakt van de hotspots met een prepaid. Inderdaad een slordig typ foutje, hopelijk dat het gecorrigeerd gaat worden.

5) Van wat ik heb begrepen is er een storing gaande met de activatielink. Hopelijk dat it ook zsm opgelost is.

6) Eventuele problemen met de site of forum mogelijk altijd gemeld worden. Het beste is dan om deze hier te plaatsen

Terugkomend op de prepaid, het heeft de voorkeur om mobiele data uit te schakelen om zodoende eventuele overvloedig gebruik van het tegoed te voorkomen. Ik zou er wel baat bij zien als er een notificatie zou worden gestuurd bij  ~5MB verbruik.

Reageer