Beantwoord

Prive nummer belt en hangt op na 5 sec

Hello!

Ik wil graag alle inkomende 'prive-nummer' belletjes blokkeren of rechtstreeks doorsturen naar mijn voicemail. Heb me zojuist weer ingeschreven bij het 'bel-me-niet-register'. Ik neem dan op, ik hoor niks aan de andere kant (wordt niks gezegd) en de beller hangt structureel na 5 sec op.

1. Wie is dit (hopelijk geen hacker)?
2. Hoe kan ik belletjes van 'prive-nummer' blokkeren of rechtstreeks doorsturen naar mijn voicemail?

((Indien er een nummerweergave is wil ik deze nummers wel actief houden (deze nummers wil ik niet blokkeren, ookal staan ze niet in mijn contacten))

Groetjes, Lotte
icon

Beste antwoord door Paul_ 19 november 2018, 11:29

Hoi Lotte, welkom! Heel irritant natuurlijk. Op KPN.com hebben we een 'telefonische overlast formulier' die je kan invullen zodat we op onderzoek kunnen gaan. Ik denk overigens niet dat het hackers zijn of iets dergelijks want er kan niet al te veel gebeuren als je jouw telefoon alleen maar opneemt.

Je hebt zo te zien een telefoon met Android. Het kan vast wel een beetje afwijken per Android-versie maar hier zou het ongeveer moeten staan:

Blokkeren privénummer:
  1. Open de ‘Telefoon’-app.
  2. Druk rechtsboven op de drie puntjes.
  3. Druk op ‘Instellingen’.
  4. Druk op ‘Nummers blokkeren’.
  5. Schuif de slider naast ‘Onbekende bellers blokkeren’ naar rechts.
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +23
Hoi Lotte, welkom! Heel irritant natuurlijk. Op KPN.com hebben we een 'telefonische overlast formulier' die je kan invullen zodat we op onderzoek kunnen gaan. Ik denk overigens niet dat het hackers zijn of iets dergelijks want er kan niet al te veel gebeuren als je jouw telefoon alleen maar opneemt.

Je hebt zo te zien een telefoon met Android. Het kan vast wel een beetje afwijken per Android-versie maar hier zou het ongeveer moeten staan:

Blokkeren privénummer:
  1. Open de ‘Telefoon’-app.
  2. Druk rechtsboven op de drie puntjes.
  3. Druk op ‘Instellingen’.
  4. Druk op ‘Nummers blokkeren’.
  5. Schuif de slider naast ‘Onbekende bellers blokkeren’ naar rechts.

Reageer