Beantwoord

Probleem door nieuwe simkaart, Nokia 2760 wil restriction code

  • 14 June 2021
  • 6 reacties
  • 99 keer bekeken

Hallo,

Ik heb een nieuwe SIM-kaart gekregen. Heb alles online geactiveerd enz, maar nu krijg ik een melding dat het een ‘restriction code’ wil. Kan nu geen mobiel meer gebruiken. Is een oud type Nokia 2760. Hoe kan ik hem weer unlocken?

bvd, Joost

icon

Beste antwoord door PeterG 16 June 2021, 17:41

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 6
Badge +10

Welkom op ons forum @joostbe en goed dat je even aan de bel trekt!

Ik heb jouw toestel niet hoeven te googlen omdat ik vroeger zelf hetzelfde model heb gehad. Dit toestel is inderdaad al wel wat aan de oudere kant. Het lijkt erop dat bij jou nog een simlock erop staat. Kan het zijn dat je voorheen altijd Telfort had qua mobiel?
Als je je forumprofiel zou willen invullen met jouw gegevens? Bij persoonlijke opmerkingen mag je jouw mobiele nummer wel plaatsen. Geef je hier nog een reactie zodra je dat klaar hebt? Ik kan dan even met je meekijken.

hoi @Nico_ dank voor je reactie. Hopelijk is het mogelijk om dit te verhelpen.

Ga even naar een telefoonwinkel (maar niet een van kpn). Daar kan je 'm laten unlocken. Dat kost meestal een 10-tje.

KPN heeft al dik 10 jaar geen unlockcodes meer. Al helemaal niet van Telfort.

DENK EVEN HIERAAN

Per april 2025 kan je deze sowieso niet meer gebruiken. Dan haalt ook KPN GSM / 2G uit de lucht voor telefoons. Daarna alleen nog voor M-to-M toepassingen.

Reputatie 6
Badge +10

Ga even naar een telefoonwinkel (maar niet een van kpn). Daar kan je 'm laten unlocken. Dat kost meestal een 10-tje.

KPN heeft al dik 10 jaar geen unlockcodes meer. Al helemaal niet van Telfort.

DENK EVEN HIERAAN

Per april 2025 kan je deze sowieso niet meer gebruiken. Dan haalt ook KPN GSM / 2G uit de lucht voor telefoons. Daarna alleen nog voor M-to-M toepassingen.

Hier heb ik eigenlijk niets meer aan toe te voegen. Ga je daar zo verder uit komen?

Dank voor de tip @PeterG. Alleen zie ik dit als een basis klantenservice dienst, en had gehoopt dat @Nico_ dit zou oplossen. Ik had namelijk een gewoon werkende telefoon met SIMkaart die verplicht vervangen moest worden van KPN, en die het nu niet meer doet… Ik zou het vreemd vinden als ik nu naar een telefoonwinkel moet gaan en daar ook nog eens een 10tje moet uitgeven.

Ik zou het vreemd vinden als ik nu naar een telefoonwinkel moet gaan en daar ook nog eens een 10tje moet uitgeven.

Dat kan niet anders. KPN kan de simlock er niet afhalen voor je.

En basis klantenservice? Op een dik 13 jaar oude telefoon? Één tientje…. in 13 jaar. En al dat beltegoed of abonnement dan? Je geeft voortdurend geld uit aan je telefoon om deze werkend te houden :wink: .

En verder “ Ik had namelijk een gewoon werkende telefoon”…. ook de techniek gaat je telefoon inhalen. Vodafone gaat al volgend jaar GSM uitzetten. Alleen KPN wacht daar nog mee tot voorjaar 2025 maar dan werkt jouw toestel ook helemaal niet meer.
Het andere 3de netwerk in Nederland biedt al geen GSM meer.

En meer smaken dan die 3 hebben we niet. Wel meer providers maar die kunnen ook niet bieden wat het hoofdnetwerk ook niet biedt.