Beantwoord

Problemen buitenlandbundel?? Help!

• 15 september 2016
  • 3 reacties
  • 134 keer bekeken

Hallo!
Ik ben op vakantie in Frankrijk en aangezien ik toch af en toe contact wil onderhouden met het thuisfront had ik een buitenlandbundel van 1000mb afgesloten. Helaas was ik hier in iets meer dan een week doorheen. Ondanks dat ik vrijwel al het dataverbruik van mijn apps heb uitgeschakeld (enkel whatsapp, NOS, safari en mobielbankieren en af en toe Facebook/messenger) en bij de ingeschakelde apps heb ik ervoor gezorgd dat er geen video's/foto's etc meteen worden gedownload.
Nu ging ik er vanuit dat ik ws toch meer op internet heb gezeten dan ik dacht, waardoor m'n bundel snel op is gegaan. Mijn redding was gelukkig nabij! Ik had nog een gratis bundel van 100mb!! Deze vanmiddag aangezet om 12.23, en ik krijg 4 berichtjes vlak achter elkaar: 1. (12.23) uw 100mb is ingeschakeld 2. (12.24) u heeft nog maar 50% van uw databundel 3. (12.25) u heeft nog maar 75% van uw databundel 4. (12.25) uw databundel is op. Ehhhhh dat was snel. En dat terwijl ik welgeteld 5 berichtjes via whatsapp binnen kreeg en verder niks online heb gedaan... Wat doe ik fout/ wat gaat er mis?? Zeker aangezien ik juist super zuinig probeer te zijn met mijn data vliegt het er doorheen. Waardoor ik meteen ook twijfel hoe het dan kan dat m'n grote databundel zo snel is op gegaan.. Ik hoop dat een medewerker van KPN mij verheldering kan geven. Helaas ben ik, doordat ik in het buitenland zit, niet in staat om de klantenservice te bellen. En een klantenservice-mail-optie kon ik helaas ook niet vinden. Dus dan maar zo!
icon

Beste antwoord door Koen_1 19 september 2016, 12:35

Hi @Kleinloesje, Als je onder Instellingen -> Mobiel netwerk -> vervolgens helemaal onderaan "stel gegevens opnieuw in" kiest, gaat je toestel vanaf dat moment opnieuw het dataverbruik van de apps tellen! Je kunt dus vanaf het moment dat je opnieuw ingesteld hebt zien welke app of apps de grote dataverbruikers zijn!
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Hoi @Kleinloesje, welkom op het forum! Wat vervelend dat je dat zo snel door je data heen bent gegaan!

Wat voor telefoon heb je precies? Onder Android kan je onder "verbindingen" en dan "gegevensverbruik" zien welke app of welk proces wanneer precies hoeveel data gebruikt heeft! Bij iOS zou je dit onder "instellingen" en dan "mobiel netwerk" moeten kunnen vinden. Ik hoor graag van je!
Hoi @Kleinloesje, welkom op het forum! Wat vervelend dat je dat zo snel door je data heen bent gegaan!

Wat voor telefoon heb je precies? Onder Android kan je onder "verbindingen" en dan "gegevensverbruik" zien welke app of welk proces wanneer precies hoeveel data gebruikt heeft! Bij iOS zou je dit onder "instellingen" en dan "mobiel netwerk" moeten kunnen vinden. Ik hoor graag van je!

Ha Koen, bedankt voor je reactie! Ik heb een iPhone SE. Bij instellingen -> mobiel netwerk vind ik terug hoeveel ik heb gebruikt aan gb in 'huidige periode' en voor roaming. Daaronder staan al m'n apps met hierbij wel een aantal kb/mb/gb vermeld, maar er staat geen vermelding van periode/ tijdsbestek oid. Dus hieruit kan ik enkel opmaken wat er veel heeft verbruikt/ gebruikt wordt. Maar niet wie nu de grote buitenlandbundelverbuiker is.. Of heb jij misschien de gouden tip hoe ik dat toch wel kan zien?
Reputatie 7
Badge +21
Hi @Kleinloesje, Als je onder Instellingen -> Mobiel netwerk -> vervolgens helemaal onderaan "stel gegevens opnieuw in" kiest, gaat je toestel vanaf dat moment opnieuw het dataverbruik van de apps tellen! Je kunt dus vanaf het moment dat je opnieuw ingesteld hebt zien welke app of apps de grote dataverbruikers zijn!

Reageer